بالشت طبی هوشمند چیست و چه انواعی دارد؟

بالشت بخش مهمی از کالای خواب است و هر کسی با توجه به شرایط بدنی خود به نوع خاصی از آن عادت کرده است. در هنگام خرید روتختی، بالشت، تشک و … باید بسیار دقت کنید زیرا علاوه بر زیبایی اتاق، راحتی و سلامت بدن شما نیز به این اقلام بستگی دارد. برخی از افراد با بالشت‌های کمی سفت‌تر راحت هستند و برخی دیگری به انواع نرمتر عادت دارند. بعضی‌ها نیز دو عدد را بر روی هم قرار می‌دهند تا ارتفاع آن را تنظیم کنند، اما نکته مهم این است که آیا این نوع  استاندارد هستند. برخی از افراد علی رغم استفاده از نوع مورد علاقه‌ی خود، با درد در ناحیه گردن و کمر از خواب بیدار می‌شوند. در نتیجه بهتر است از بالشت طبی هوشمند و استاندارد استفاده شود. در این مطلب به بررسی ویژگی‌های بالشت طبی هوشمند و انواع آن می‌پردازیم.

بالشت طبی چیست؟

بالشت طبی چیست؟

بالشت طبی ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی دارد و یکی از بهترین انواع بالشت‌ها می‌باشد. مموری فوم یا بالشت طبی هوشمند یکی از بهترین نوع بالشت طبی است که امکان تغییر شکل متناسب با فرم بدن را دارد. این ویژگی بالشت‌های طبی هوشمند به شما کمک می‌کند که در هر حالتی که خوابیده باشید، سر، گردن، ستون فقرات و همچنین شانه‌های شما درد نگیرد. در حقیقت زمانی که خواب هستید نمی‌توانید به صورت درست بالشت را در زیر سر خود قرار دهید، از این رو بالشت‌های طبی هوشمند می‌توانند با تغییر شکل دادن از سر و گردن شما حمایت کنند. در ادامه مقاله نکاتی را برای خرید بالشت طبی و همچنین انواع آن‌ها را بررسی می‌کنیم، پس با ما همراه باشید.

نکات مهم در خرید بالشت طبی

نکات مهم در خرید بالشت طبی

بالش طبی دارای الیاف بسیار خاصی است و تنها برای خوابیدن طراحی شده است. این بالشت به دلیل طراحی خاصی که دارد ستون فقرات، گردن و شانه را هنگام خواب حمایت کرده و سبب قرارگیری بهتر آن‌ها می‌شود. در این قسمت می‌خواهیم به نکاتی برای خرید بالشت طبی اشاره کنیم:

۱. جنس الیاف

اولین و مهم‌ترین تفاوتی که در بالشت‌ها بسیار تاثیرگذار است، جنس الیاف به کار برده شده در آن‌ها می‌باشد. الیافی که در بالشت‌های طبی استفاده می‌شود، دارای خاصیت برگشت‌پذیری می‌باشد که از گردن و ماهیچه‌های آن حمایت می‌کند. از جمله الیافی که در تولید بالشت طبی از آن‌ها استفاده می‌شود، می‌توان به مموری فوم، الیاف ژله‌ای، بامبو، پنبه، میکرولوپس و … اشاره کرد.

۲. اندازه و ابعاد

بالشت‌های طبی دارای ابعاد متفاوتی هستند. اما اکثر این بالشت‌ها دارای ارتفاع ۱۰ تا ۲۰ سانتی‌متر هستند. عرض بالشت‌ها معمولا بین ۴۰ تا ۶۰ سانتی‌متر و طول آن‌ها از ۵۰ تا ۷۰ سانتی‌متر می‌باشد.

۳. روکش

روکش‌های استفاده شده بر روی بالشت طبی نیز اهمیت بسیار زیادی دارند. روکش‌های از جنس ابریشم یا پنبه علاوه بر اینکه از چروک شدن پوست جلوگیری می‌کنند، هوا را به راحتی از خود عبور می‌دهند و مانع عرق کردن سر می‌شوند.

۴. شرایط بدنی

بالشت‌ طبی انواع متفاوتی دارد که هر کدام دارای کاربرد مختلفی نیز هستند. ابتدا باید مشخص کنید که بالش را برای چه موردی می‌خواهید برای مقال آیا خروپف می‌کنید، آیا بعد از بیدار شدن از خواب دچار سردرد و گردن درد می‌شوید و … .

بالشت طبی هوشمند چه کاربردی دارد؟

کاربردهای بالشت طبی هوشند

بالشت طبی هوشمند از فشار زیاد به گردن جلوگیری می‌کند که در این صورت گردن درد‌های بعد از خواب را نخواهید داشت. این نوع بالشت به دلیل تغییر شکل می‌تواند به راحتی از سر و گردن شما حمایت کند. همچنین از خم شدن گردن ممانعت به عمل می‌آورد. این بالشت برای دردهای آرتروز و دیسک کمر نیز مناسب است. یکی از مواردی که ممکن است برای بسیاری از افراد جالب باشد تاثیر بالشت طبی بر روی خروپف افراد است. این بالشت به دلیل قرارگیری درست در زیر سر و حمایت از گردن و ستون فقرات، فشار را از روی دستگاه تنفسی برمی‌دارد و نفس کشیدن را برای افراد راحت‌تر می‌کند.

انواع بالشت طبی

انواع بالشت طبی

بالشت زانو درد

افرادی که از زانو درد رنج می‌برند، وقتی به پهلو می‌خوابند دچار سایش زانوها شده و این امر منجر به تشدید زانو درد آنها می‌شود. در نتیجه استفاده از بالشت زانو درد که بین دو زانو قرار می‌گیرد به تسکین درد این افراد بسیار کمک می‌کند.

بالشت گرد مخصوص نشستن

این بالشت طبی برای کسانی ساخته شده است که به دلیل کمر درد و … نمی‌توانند روی سطوح سفت بنشینند. این بالشت در دو نوع بادی و فوم‌دار موجود است.

بالشت بارداری

اکثر خانم‌های باردار با وارد شدن به ماه هفتم نمی‌توانند خواب راحتی را تجربه کنند. همچنین برای خوابیدن روی پهلو نیز مشکلاتی را خواهند داشت. بالش‌های طبی خاصی وجود دارد که برای زنان باردار طراحی شده‌اند. این بالشت‌ها دارای چندین نوع هستند که در تمامی این مدل‌ها، منحنی U شکل یا L شکلی وجود دارد که از شکم و بدن حمایت می‌کند. این بالش می‌تواند تمامی دردهای بدن در دوران بارداری را رفع کند، گردش خون را بهبود بخشد و خواب عمیق‌تر و طولانی‌تری را برای شما به ارمغان آورد. این نوع بالش برای دوران بعد از بارداری نیز مناسب است و می‌توانید از آن استفاده کنید.

بالشت تنگی نفس

این نوع بالشت طبی از رشته‌های پلی‌استر و فوم‌های شکل‌پذیر ساخته شده و برای افرادی که تنگی نفس دارند، خرخر می‌کنند، به دهان و بینی‌شان لوله وصل است و یا دچار درد در ناحیه پشت هستند و باید روی یک شانه بخوابند تولید شده است.

بالشت نازک

این بالشت طبی برای کسانی که واریس دارند و موقع خواب می‌خواهند پاهایشان را کمی بالاتر از سطح بدنشان قرار دهند، بسیار سودمند و کاربردی است. این نوع از فوم یا پلی‌استر و یا ترکیب این دو تهیه می‌شوند.

بالشت کمر

کسانی که در ناحیه مهره‌های پایین کمر خود احساس درد و ناراحتی می‌کنند می‌توانند از بالشت طبی هوشمند کمر استفاده کنند.

بالشت‌ بغلی

کسانی که دچار زانو درد و کمردرد هستند، در هنگام خواب می‌توانند با قرار دادن بالشت طبی بغلی در میان پاهایشان به کاهش درد خود کمک کنند. همچنین این نوع برای افرادی مناسب است که دوست دارند هنگام خواب، بالشتی را در بغل خود بگیرند.

بالشت گردن درد

اگر برای بهبود گردن درد خود به دنبال نوع مناسب هستید، باید بالشی را انتخاب کنید که در هر حالتی از خواب، چه به پهلو، چه به‌ شکم و چه به روی‌ کمر، بتواند به درستی از گردن و سر شما محافظت کند. نرمی  نیز باید کافی و متناسب با نیاز شما باشد. برای کاهش گردن درد، نوعی که استفاده می‌کنید نباید خیلی سفت و نه خیلی نرم باشد.

مشخصات بهترین بالشت طبی چیست؟

مشخصات بهترین بالشت طبی

بالشت‌های طبی از درد گردن و بیماری‌هایی مانند آرتروز، دیسک کمر و درد ستون فقرات جلوگیری می‌کنند. همچنین بعد از خواب احساس درد و کوفتگی در بدن نخواهید داشت. توجه کنید بهترین بالش، بالشتی است که شما در زمان خواب احساس راحتی داشته باشید، در نتیجه در زمان خرید به جز مشخصاتی که در ادامه ذکر می‌کنیم، راحتی خود را نیز در نظر بگیرید. بالشت‌های طبی انواع مختلفی دارند که در اینجا مشخصات کلی این بالش‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم تا بتوانید خریدی راحت‌تر داشته باشید.

  • دارای پرز باشد
  • نرم باشد
  • فضای بین سر و گردن را پر کند
  • طول عمر و ماندگاری زیادی داشته باشد
  • هنگام خوابیدن سر را در حالت خنثی نگه دارد
  • ستون فقرات را در حالت درست قرار دهد

نتیجه گیری

بالشت طبی دارای مزایای بسیار زیادی است. به صورت کلی تمامی افراد برای جلوگیری از بروز دردهای ناحیه گردن و شانه بهتر است از بالشت طبی استفاده کنند. همچنین انواع مختلف این بالشت‌ها در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به نیاز خود و همچنین بودجه در نظر گرفته شده، یکی از آن‌ها را تهیه کنید.

یک دیدگاه

  1. حسین گفت:

    یک بالش طبی هوشمندجهت جلوگیری ازکردن درد و کمر درد و ارسال درد از گردن به دست راست و انگشتان.
    لطفا قیمت
    مشخصات کامل بالش
    ساخت کدام کشور

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *