بهترین الیاف برای داخل بالش

اولین و مهم‌ترین نیاز انسان خواب است. اگر خواب با کیفیتی داشته باشید مطمئنا در کیفیت زندگی شما هم تاثیر مثبت خواهد گذاشت، به همین دلیل بهتر است با بهترین الیاف بالش آشنا شوید و یکی از آن‌ها را برای بالش خود انتخاب کنید. استفاده از این نوع الیاف‌ها برای سلامتی مفید است و سبب جلوگیری از سردرد، خروپف و گرفتگی شانه شود. امروزه متخصصان پیشنهاد می‌کنند که هر ۱۲ تا ۱۸ ماه بالش خود را عوض کنید. به این دلیل که افراد معمولا تا چند سال هم از یک بالش استفاده می‌کنند که این امر باعث به وجود آمدن بیماری و قارچ و کپک می‌شود. لذا آشنایی با بهترین الیاف بالش اهمیت زیادی دارد، از این رو در ادامه درباره بهترین الیاف برای داخل بالش اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

انواع الیاف بالش

انواع الیاف بالش

برای داشتن خواب بهتر، یکی از مواردی که باید در نظر گرفته شود بالش خوب است. همانطور که اشاره کردیم جنس الیاف بالش بسیار مورد اهمیت است. همچنین از آنجا که کمپانی‌های نساجی برای پر کردن بالش‌ها از دستگاه استفاده می‌نمایند و نه بصورت دستی، این بالش‌ها علاوه بر راحتی بسیار تمیز و بهداشتی هستند. بالش‌ها از الیاف مصنوعی، فوم، کرک و پر، پشم و پنبه تولید می‌شوند. در ادامه هر یک از این الیاف را به اختصار بررسی می‌کنیم.

الیاف مصنوعی

الیاف مصنوعی

مهم‌ترین ویژگی‌های بالش‌های الیاف مصنوعی، عدم ایجاد آلرژی است. این نوع بالش با روکش نخی برای افرادی که حساسیت دارند بسیار مناسب است. همچنین بالش‌های الیاف مصنوعی را می‌توان به راحتی در ماشین لباسشویی شست. این درحالیست که اگر بالش‌های الیاف طبیعی را این گونه بشویید به سرعت آسیب می‌بینند. توجه داشته باشید هنگام خرید بالشت با الیاف مصنوعی، آنهایی را انتخاب نمایید که به طور کامل و یکدست پر شده باشند. زیرا در غیر این صورت دچار گردن درد می‌شوید.

فوم

فوم

فوم یکی از الیاف مصنوعی پرکاربرد است. بالش‌های فومی از قیمت مناسبی برخوردار هستند. هنگام انتخاب بالش فومی دقت کنید که تراکم خوبی داشته باش زیرا در غیر این صورت به سرعت ارتفاع کاهش می‌یابد. مزیت این بالش‌ها عدم ایجاد حساسیت و عدم آسیب به گردن است.

کرک و انواع پر

کرک و انواع پر

بالش پر و کرک یکی از قدیمی‌ترین بالش‌های موجود است. این بالش‌ها برای افرادی که به بالش‌های سنتی علاقه دارند مناسب است. اغلب در بالش‌های پر و کرک از پر کوچک و پر بزرگ غاز استفاده می‌نمایند. هرچه درصد پر کوچک بیشتر باشد بالش نرم‌تر و کوتاه‌تر است. این نوع بالش مناسب افراد مبتلا به گردن درد می‌باشند. اگر به بالش‌های کوتاه علاقه دارید بالش پر کوچک بسیار مناسب است. زیرا بعد از مدتی ارتفاع این بالش‌ها کاهش می‌یابد. مزیت این بالش‌ها شستشوی آسان آنها است. همچنین هنگام تولید بالش‌های پر، تمامی پرها ضدعفونی می‌شوند. با وجود این این بالش‌ها ممکن است باعث آلرژی شوند و بعد از مدتی سر پرها از بالش بیرون بزند. توجه داشته باشید که این بالش فقط جنبه راحتی دارد و نه طبی، پس از سر و گردن محافظت نمی‌نماید. در ضمن باید گفت که بالش هایی که از پر و کرک پر شده اند، بالش های سفتی هستند.

بالش پشمی و پنبه‌ای

بالش پشمی و پنبه‌ای

از آنجا که پشم گوسفند طبیعی است و باعث تنفس پوست می‌شود گزینه‌ای عالی برای پوست‌های حساس است. ویژگی بارز این بالش سفت بودن و ارتفاع استاندارد آن است. مزیت پشم قابلیت تنظیم دمای پوست است. این مزیت مانع عرق کردن می‌شود و در نتیجه کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. همچنین بالش پشمی و پنه‌ایی در مقایسه با سایر بالش‌ها دوام بیشتری دارد. پشم و پنبه استفاده شده در این بالش‌ها کاملا ضدعفونی می‌شودتوصیه می‌شود بعد از شستن و خشک شدن، پشم‌ها را از یکدیگر باز کرده و سپس بالش را پر نمایید.

ویژگی‌های بالش خوب

ویژگی‌های بالش خوب

برای خرید بالش حتما به محتویات داخل آن دقت کنید زیرا اگر از الیاف مضر استفاده شده باشد سبب ایجاد آلرژی نیز می‌شود. از دیگر ویژگی‌های بالش خوب این است که هنگام قرار دادن سر روی بالش، سر در راستای شانه‌ها قرار گیرد. از طرف دیگر انتخاب بالش با بهترین ویژگی‌ها به شرایط و نوع خوابیدن فرد بستگی دارد. برای مثال:

افرادی که عادت دارند روی شکم بخوابند باید از بالش‌های نرم و سبک استفاده نمایند. زیرا این نوع بالش‌ها به گردن و ستون فقرات فشار وارد نمی‌کنند.
به افرادی که بصورت طاق باز می‌خوابند توصیه می‌شود از بالش‌هایی با ارتفاع متوسط و سفت استفاده نمایند. زیرا سر به سمت جلو متمایل می‌شود و به گردن آسیبی نمی‌رسد.

افرادی که به پهلو یا یک سمت می‌خوابند بهتر است برای پر شدن فضای گوش و شانه از بالش‌های نازک و سفت استفاده نمایند. توجه داشته باشید خوابیدن بصورت دمر به کمر و ستون فقرات مشکلات جدی وارد می‌نماید.

افرادی که دچار گردن درد، دائما در حال رانندگی یا پشت کامپیوتر هستند بهتر است از بالش‌هایی که دور گردن قرار می‌گیرند، استفاده نمایند. زیرا استفاده از این بالش‌ها باعث می‌شود وزن و سنگینی سر روی بالش بیفتد و به گردن فشار وارد نشود.

برای افراد دچار به گودی کمر استفاده از بالش‌های u شکل توصیه می‌شود که کاملا دور بدن قرار می‌گیرد.

افراد دچار زانو درد باید بالشتک‌های مختص زانو درد را بین پاهای‌شان قرار دهند تا مانع ایجاد درد شود. زیرا خوابیدن به پهلو ساییدگی زانو را تشدید کرده و درد را افزایش می‌دهد.

سنگینی شکم خانم‌های باردار در ماه‌های آخر باعث می‌شود آنها نتوانند به خوبی بخوابند. بنابراین بهتر این از بالش‌های مخصوص بارداری استفاده کنند که زیر شکم قرار می‌گیرد.

افرادی که خروپف می‌کنند باید از بالش‌های نرم و نسبتا سفت و با ارتفاع استاندارد استفاده نمایند. زیرا سر در حالتی قرار می‌گیرد که بدون هیچ سختی و گرفتگی می‌توان نفس کشید.

کدام الیاف برای بالش بهتر است؟

کدام بالش الیاف برای بالش بهتر است؟

بهتر است افراد با توجه به شرایط جسمانی و اقتصادی خود بالش مناسب را انتخاب نمایند. برای مثال بالش‌های پَر، نرم و لطیف و قطعا گران‌تر هستند. اگر به بالش سفت عادت دارید و دچار آلرژی یا مشکلات تنفسی نمی‌باشید بالش پر و کرک را انتخاب کنید. بالش‌های الیاف مصنوعی نرم و کم ارتفاع هستند. اما در صورت شستشوی نادرست و پس از مدتی استفاده دچار برآمدگی می‌شوند.

شستشوی بالش با الیاف مختلف

شستشوی بالش با الیاف مختلف

تمام بالش‌ها با الیاف مختلف را می‌توان با لباسشویی شست به غیر از بالش‌های پشمی و پنبه‌ایی. زیرا الیاف پشمی و پنبه‌ایی به محض خیس شدن گوله گوله می‌شوند. به همین دلیل برای شستشوی این نوع بالش‌ها باید پنبه و پشم را از روکش بیرون بیاورید و جدا بشویید و بعد از خشک شدن کامل آنها را باز کنید و سپس بالش را پر کنید. پیشنهاد می‌کنیم روی بالش‌ها رویه‌ایی ضخیم بکشید تا هنگام شستشو فقط رویه را بشویید. در نتیجه دیگر نیاز نیست این مراحل زمان بر و طاقت فرسا را دائما انجام دهید.

نکته مهم: قبل از شستشو حتما نحوه و دستورالعمل شستشوی هر الیاف را مطالعه نمایید.

نتیجه گیری

بالش مناسب نه تنها در بهبود کیفیت خواب تاثیر دارد بلکه به سلامتی گردن و ستون فقرات نیز کمک می‌کند. بنابراین انتخاب بهترین الیاف بالش بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر نوع الیاف برای داخل بالش، برخورداری از ارتفاع استاندارد نیز اهمیت دارد. هر یک از انواع بالش‌های مزایا و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند که برای همه افراد با شرایط مختلف مناسب است. گروه تولیدی کاورلت ارائه دهنده انواع کالاهای خواب از جمله بالش‌، روتختی، ملحفه و … است. برای خرید بهترین محصولات با نازل‌ترین قیمت به سایت coverlet.ir مراجعه نمایید.

2 دیدگاه

  1. نسیم تبریز ۴۰ گفت:

    بسیار مطالب خوبی بود ممنونم ولی من دنبال اندازه دقیق یه بالش استاندارد بودم طول و عرض و ارتفاع و مقدار دقیق پشمی که باید داخلش قرار بگیره، ایمیلم نمیرم همینجا اگر پاسخ بدین بعدن میبینم

    1. کاورلت گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      ممنون از دیدگاهتون
      طول و عرض ارتفاع استاندارد بالش 50 در 70 هستش
      مقدار الیاف هم بستگی به سفت و نرم بودن بالش هستش برای کاورلت که استاندارد هستش 1400 گرمی هستش.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *