ایده‌هایی جذاب برای دکوراسیون اتاق خواب ساده و شیک

داشتن یک اتاق خواب ساده و شیک آرزوی بسیاری از افراد است. برای چیدمان و دیزاین اتاق خواب خود طبق چنین سبکی، نیازی به صرف هزینه‌های هنگفت ندارید. در واقع، حذف موارد و وسایل غیر ضروری و استفاده از وسایل اندک با بهترین طرح و نقش‌ها، می‌تواند به شما کمک کند تا اتاق خوابی زیبا داشته باشید.
در ادامه، قصد داریم چند تکنیک برای آماده‌سازی اتاق خواب ساده و شیک را به شما معرفی کنیم تا بتوانید طبق سلیقه خود، بهترین و زیباترین اتاق خواب ممکن را داشته باشید. با ما همراه باشید.

آیا می‌توان با هزینه کم اتاق خوابی زیبا داشت؟

سوالی که برخی از افراد دارند این است که آیا می‌توانم با هزینه کم، وسایلی ارزان تهیه کرده و یک اتاق خواب زیبا برای خود داشته باشم؟
قطعا بله! شیک بودن به معنای شلوغ کردن اتاق با وسایل عتیقه و پر زرق و برق نیست. حتما لازم نیست تخت سلطنتی بخرید و یا گران‌ترین پرده‌ها و لوازم خواب را تهیه کنید

حتی برعکس! می‌توانید با خرید یک روتختی ارزان و در عین حال ساده و شیک، فضای اتاق را به طور دلنشینی طراحی کنید. برای داشتن یک اتاق خواب شیک، باید تا حد امکان، سعی کنید فضای اتاقتان را ساده نگه دارید و از وسایل پر زرق و برق کمتری استفاده کنید. به عنوان مثال، به جای انتخاب رو‎انداز‌هایی با طرح‌های شلوغ، یک شال مبل و تخت ساده انتخاب کرده تا فضای اتاق را دلنشین سازید.

ساده بودن اتاق خواب، علاوه بر زیباسازی بیشتر آن، به شما کمک می‌کند تا خواب راحت‎تری داشته باشید و روزتان را با انرژی بیشتری شروع نمایید.
برای شیک بودن اتاق، باید شناخت کافی از اصول طراحی دکوراسیون داخلی و روانشناسی ترکیب رنگ‌ها داشته و با لوازم ضروری اتاق خواب آشنایی داشته باشید. یکی از این ضروریاتی که نقش زیادی در زیباسازی اتاق خواب دارد، سرويس روتختی است.

سرویس‌های روتختی در طرح‌ها، رنگ‌ها، نقش‌ها و مدل‌های مختلفی عرضه می‌شوند. از آن جایی که ویژگی‌های کالای خواب می‌بایست با کل دکوراسیون داخلی و مخصوصا پرده‌های اتاق هماهنگی داشته باشد، بهتر است خرید پتو، روتختی و سایر کالای خواب را به بعد از چیدمان لوازم اتاق موکول کنید.

تاثیر رنگ‌ها در زیبایی اتاق خواب

رنگ‌ها در روحیات ما اثر کرده و باعث تغییر خلق و خو می‌شوند. اتاق خواب مکانی برای رفع خستگی روزانه و تجدید قوا محسوب می‌شود. بدین جهت، بهتر است رنگ‌هایی که در این اتاق به کار می‌روند، تناژ آرامبخش و کلاسیک داشته باشند. برخی از بهترین رنگ‌ها برای داشتن اتاق خواب ساده و شیک عبارتند از آبی، خاکستری، سبز، زرد و کرم. یادتان باشد که داشتن اتاق خوابی با دکوراسیون تمام سفید یا تمام سیاه، باعث برهم زدن ساعت خواب شما و احساس خستگی مداوم در طول روز می‌شود.

در نتیجه، بهتر است ترکیبی از رنگ‌های آرامبخش را در لوازم مختلف و رنگ دیوار اتاقتان استفاده نمایید. به عنوان مثال، می‌توانید از روتختی‌های تک‎رنگ و ساده استفاده کنید. چنین روتختی‌هایی، باعث جلوه و زیبایی هر چه بیشتر انواع بالش و کوسن شده و حس زیبایی به اتاقتان می‌دهند.
از آنجایی که انتخاب رنگ‌های جیغ و تند باعث بهم خوردن خواب می‌شوند، بهتر است از انتخاب این رنگ‌ها برای کالای خواب خود خودداری نمایید.

نقش سرویس روتختی بر ایجاد هارمونی در ترکیب رنگ اتاق

دنیای رنگ‌ها بسیار عجیب و بی‌پایان است. لباسی که به تن می‌کنیم، رنگ دیوار اتاق، رنگ فرش و تمام لوازم و اشیا اطرافمان، تاثیر مستقیمی بر روی روحیات ما دارد. اگر می‌خواهید یک روتختی مناسب برای اتاق خواب ساده و شیک خود انتخاب کنید، باید با روانشناسی رنگ‌ها آشنا باشید. رنگ سرویس روتختی، باید با رنگ دیوارها، فرش، پرده و سایر لوازم اتاق همخوانی و هارمونی داشته باشد.

هر کدام از ترکیب رنگ‌های توصیه شده برای سرویس‌های روتختی، تاثیر مختلفی بر روی روحیه دارند و در صورتی که با دقت انتخاب نشوند، می‌تواند باعث تغییرات در خلق و خو و احساسات افراد شوند. بدین منظور، در نظر داریم در این قسمت، چند مورد از پرطرفدارترین رنگ‌های روتختی را معرفی کنیم.

رنگ زرد، رنگی گرم با فضایی صمیمی و دوستانه

در روانشناسی، رنگ زرد را رنگ گرمی می‌دانند که گرما و نور خورشید را تداعی می‌کند. این رنگ می‌تواند تا حد قابل توجهی، احساسات و هیجانات شما را تقویت نماید. زمانی که به یک محیط وارد می‌شوید، در نگاه اول، رنگ‌های روشنی مانند زرد یا طلایی، چشم شما را به خود خیره می‌کنند. این رنگ باعث افزایش انرژی و هیجان می‌شود. همچنین، چنانچه طیف رنگ زرد مناسبی را انتخاب کنید، روحیه شاد شما را تقویت کرده و تا حد زیادی، از احساساتی مانند غم یا افسردگی جلوگیری می‌کند.

اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید که عاشقان رنگ زرد، روحیه شادی دارند و سرشار از انرژی هستند. اگر می‌خواهید این روحیه را تجربه کنید، می‌توانید در زمان خرید روتختی، طرح‌های ساده‌ای که دارای ترکیب رنگ زرد ملایم هستند را انتخاب نمایید. دقت کنید که روتختی فقط با رنگ زرد، انرژی زیادی به شما می‌دهد و ممکن است خواب شما را مختل کند. برای جلوگیری از این مشکل، می‌توانید از ترکیب رنگ‌های خنثی مانند سفید-زرد استفاده نمایید.

رنگ آبی، رنگی پر آرامش و دلچسب

آبی جزو رنگ‌های سرد است و نماد بین المللی صلح و آرامش محسوب می‌شود. اگر دقت کنید، در پرچم اکثر کشور‌های بی‌طرف و صلح طلب، رنگ آبی به چشم می‌خورد. طیف‌های گوناگون رنگ آبی، همگی دارای جذابیت و اصالت منحصر به فردی هستند. از نظر روانشناسان، بهترین رنگ برای روتختی، آبی است؛ چرا که با افزایش آرامش، باعث عمیق‌تر شدن خواب و رفع خستگی افراد می‌شود.

معمولا افرادی که به طبیعت و محیط زیست علاقه دارند، این رنگ را برای روتختی و کالای خواب خود انتخاب می‌کنند. می‌توانید یک روتختی با رنگ آبی نیلی خریداری کرده و از ترکیب رنگ‌های مختلف آن، لذت ببرید.

صورتی، رنگی لطیف و زیبا

رنگ صورتی از ترکیب رنگ‌های قرمز و سفید ساخته می‌شود و جزو رنگ‌های گرم است. این رنگ، از آن دسته از رنگ‌هایی است که هم به صورت تک رنگ و هم به صورت ترکیبی همراه با رنگ‌های دیگر، در روتختی به کار می‌رود. طیف رنگ‌های مختلف صورتی مانند صورتی چرک، صورتی پاستیلی و… را می‌توان در اتاق کودکان، اتاق نوجوانان، اتاق جوانان و حتی اتاق بزرگسالان به کار برد.

رنگ صورتی روشن نمادی از آرامش و سکون است. رنگ صورتی تیره نیز نماد عشق و هیجان لطیف است. روانشناسان به افرادی که خلق و خوی سرد و افسرده‌ای دارند، توصیه می‌کنند تا برای افزایش انرژی و ضربان قلب، از روتختی صورتی استفاده کنند.

ترکیب رنگ‌های بنفش و خاکستری، تجسمی از خلاقیت و شکوه

بسیاری از افراد دوست دارند برای اتاق خوابشان، روتختی چشمگیر و جذابی داشته باشند. ترکیب رنگ‌های بنفش و خاکستری، یکی از ترکیب رنگ‌های زیبا و چشم نواز برای روتختی اتاق خواب است. رنگ خاکستری یکی از رنگ‌های خنثی است و زمانی که در کنار بنفش قرار بگیرد، می‌تواند انرژی زیاد رنگ بنفش را کمتر کرده و فضای دلنشین و سنگینی درست کند. در صورتی که در اتاق خوابتان سرویس حمام و دستشویی دارید، می‌توانید حوله و سایر لوازم بهداشتی را با رنگ بنفش تهیه نمایید.

ترکیب رنگ‌های زرد و خاکستری، افزایش ذکاوت و ایجاد فضایی متنوع و جدید

انتخاب رنگ روتختی با ترکیب رنگ‌های زرد ملایم و خاکستری، می‌تواند فضای جذاب، دلنشین و در عین حال خلاقانه‌ای ایجاد کند. این ترکیب رنگ، برای روتختی عروس نیز مناسب است. بهتر است طرح روتختی به گونه‌ای باشد که نواحی رنگ زرد آن، بیشتر از نواحی رنگ خاکستری باشد.
این ترکیب رنگی، جزو ترکیب رنگ‌های گرم محسوب می‌شود و می‌تواند فضای اتاق خواب را صمیمی‌تر سازد.

رنگ و طرح انواع بالش و کوسن و دکوراسیون اتاق خواب

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید کالای خواب به آن دقت کنید، رنگ و طرح بالش و کوسن‌های تخت است. معمولا، روبالشی و کاور کوسن را مطابق با طرح و نقش روتختی درست می‌کنند. می‌توانید روبالشی و کاور کوسن را مطابق با طرح کالای خواب انتخاب کنید و یا بسته به سلیقه خودتان، طرح و نقش‌های متفاوتی را انتخاب نمایید.

دقت کنید که تضاد و ناهماهنگی طرح و نقش بالش‌ها و کالای خواب نباید به گونه‌ای باشد که هارمونی را به هم بزند و باعث ایجاد جلوه بد در اتاق خواب شود.
یکی از ایده‌ها این است که رنگ بالش و کوسن را خنثی انتخاب کنید تا طرح روتختی بهتر به چشم بیاید و فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد. همچنین، طرح بالش باید به گونه‌ای صاف و یکدست باشد که کیفیت خواب را مختل نکند. طرح‌های برجسته‌ای مانند پاپیون، تورها و چین‌های اضافی، دکمه‌های متعدد و بزرگ و مواردی از این دست برای بالش و کوسن تخت، راحتی خواب را از بین می‌برد.

شال مبل و تخت چگونه بر زیبایی یک اتاق خواب ساده و شیک اثر می‌گذارند؟

یکی از محصولاتی که در چند سال اخیر ترند شده است، شال مبل یا تخت است. شال مبل یا تخت، پوششی است که می‌توانید از آن به عنوان روانداز، پرده‌ای به عنوان جدا‌سازی تخت از قسمت‌های مختلف اتاق و همچنین زیباسازی دیوار کناری پشتی مبل یا تخت استفاده کنید. انواع شال‌های پارچه‌ای، بافتنی و… برای دکوراسیون‌ها و سلایق مختلف وجود دارند.

می‌توانید شال را به سادگی روی مبل یا تخت‎خواب خود پهن کرده و یا آن را تا‌ زده و در لبه تخت یا مبل قرار دهید. بسیاری از افراد، از شال مبل یا تخت بافتنی به عنوان پتویی برای شب‎نشینی در فصول سرد و خنک سال استفاده می‌کنند.

طرح و نقش، رنگ، ضخامت، ابعاد و جنس شال مبل یا تخت، تاثیر مستقیمی بر روی دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما دارد. می‌توانید از طرح‌های سنتی، طرح‌های مدرن و حتی طرح‌های خنثی و بسیار ساده استفاده کنید و یک اتاق خواب ساده و شیک داشته باشید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *