فواید استفاده از بالشت نرم (بالش)

یکی از اساسی‌ترین مسائل در زندگی انسان‌ها خواب راحت است. به هیچ وجه نمی‌توان اهمیت این نعمت بزرگ خدادادی را انکار کرد. هنگام خواب بدن شما به نوعی ریکاوری و برای انجام امور روزانه آماده می‌شود. برای یک خواب راحت استفاده از تخت و بالشت مناسب، الزامی است. کسانی که از درد گردن و یا ستون فقرات پس از خواب آزرده می‌شوند، باید فکری برای حفظ سلامتی خود داشته باشند. در این مطلب شما با فواید بالش نرم بیشتر آشنا می‌شوید و اطلاعات بیشتری را کسب می‌کنید.

بالشت کاورلت

انواع بالشت

هر فردی سلیقه‌ای خاص دارد و در انتخاب زیر سری نیز نباید محصولی را به یک فرد تحمیل کرد. با توجه به وجود تنوع زیاد زیرسری شما برای انتخاب یک محصول مناسب باید اطلاعات کاملی از هر محصول داشته باشید. با یک بار سر زدن به یک فروشگاه و خرید یک محصول نمی‌توان خرید موفق را تضمین کرد. در این مجال سعی داریم تا انواع بالشت را معرفی کنیم تا شما در انتخاب این محصول دست بازی داشته باشید.

بالشت با فوم حافظه دار

برای اولین بار از این محصول فضانوردان در ناسا استفاده کرده‌اند. همانطور که آب را در هر ظرفی بریزید شکل ظرف را به خود می‌گیرد، این محصولات نیز فرم سر شما را به خود می‌گیرند تا سر و گردن شما در راحتی کامل باشند. کسانی که اسپاسم عضلانی در بالا تنه دارند، می‌توانند از این نوع زیر سری بهره ببرند. این محصول برای افرادی که در ناحیه کتف و شانه مشکل دارند یا گردنشان درد می‌کند، بسیار مفید است.

بالش میکروفایبر

از بهترین انواع بالشت نرم در بازار می‌توان به بالشت میکروفایبر اشاره کرد. الیافی که در این محصول به کار می‌رود بسیار خاص هستند و ضخامتی حدود 10 میکرون دارند. این الیاف توانایی جذب کثیفی، روغن، مایعات و … را دارند و از بهترین مواد اولیه برای تولید بالشت محسوب می‌شوند. این آلودگی‌ها تنها در هنگام شستشو از بالشت خارج می‌شوند به این نکته توجه داشته باشید که این محصول با بالشت کتانی تفاوت دارد. بالشت‌هایی با الیاف کتانی آلودگی را به سطح بالشت جذب می‌کنند اما بالشت‌های مایکروفایبر این آلودگی‌ها ار به داخل جذب کرده و تا هنگام شستشو در خود نگه می‌دارند. اگر شما به دنبال خرید بالشت نرم هستید، ما به شما این نوع بالشت را توصیه می‌کنیم.

لاتکس

این محصول از درختی به نام لابر به دست می‌آید و به دلیل داشتن خاصیت ضد میکروبی طرفداران خاصی دارد. شاید استفاده از این نوع بالشت به مزاج برخی از افراد خوش نیاید، به همین دلیل در ابتدا باید تحقیق کنند تا هزینه‌ای را بی‌خود خرج نکنند. این نوع زیرسری‌ها کمی سفت هستند، اما در محافظت از سر و گردن بی‌نظیر عمل می‌کنند. اگر بخواهیم توصیف کامل و مختصری از این محصول داشته باشیم، باید بگوییم که به حالت فنری کار می‌کنند.

پلی استر

حتما با این جنس آشنا هستید، چرا که متداول‌ترین جنسی که بالش‌ها پر می‌شوند، پلی استر است. به دلیل وجود حالت پذیری در محافظت از سر و گردن چندان خوب عمل نمی‌کنند. البته که نرم هستند و افراد زیادی از آنها استفاده می‌کنند. برای کودکان و نوجوانان بهتر است از این محصول استفاده نشود. از این جنس می‌توان برای تکیه دادن بهره برد و احساس خیلی راحتی داشت. افرادی که طاق باز می‌خوابند می‌توانند از این بالشت هنگام خواب نیز استفاده کنند.

بالشت پنبه‌ای

از مرغوب‌ترین جنس‌ها که طرفداران زیادی هم دارد، می‌توان به پنبه اشاره کرد. با اینکه پر قو نوعی محصول لوکس و الیافی شناخته شده است، اما مضراتی مانند ایجاد حساسیت و … دارد. شاید دلیل سرفه‌های شبانه برخی از افراد همین علت باشد. در مقایسه با این محصولات، پنبه هم قیمت پایین‌تری دارد و هم عاری از هر گونه ایجاد حساسیت است. نرمی و راحتی با این محصول برای همه بدیهی است. برای جلوگیری از تعریق شبانه بهتر است از زیرسری پنبه استفاده کرد.

در بازار بالش‌های دیگر نیز موجود است و شاید شما با مدل‌های مختلفی نیز مواجه شوید. ما در این مطلب به چند مورد بسیار پرطرفدار اشاره کردیم تا نگرش شما به این موضوع گسترش یابد. از نظر شکل و رنگ نیز می‌توان این محصولات را طبقه بندی کرد.

 

بالش نرمویژگی‌های یک بالشت خوب

پس از اینکه با انواع بالش آشنا شدید، بهتر است با ویژگی‌های بالشت خوب نیز آشنا شوید. شاید ویژگی‌هایی که شما برای یک بالش خوب لیست می‌کنید با لیست فرد دیگر متفاوت باشد. اولویت‌هایی که در لیست قرار می‌گیرد برای هر فرد متفاوت است و باید با توجه به سلیقه محصول مورد نظر انتخاب شود. در هر صورت برای افرادی که هنگام خواب سردرد و یا گردن درد می‌گیرند توصیه می‌شود، از زیرسری مناسب استفاده کنند تا از این دردها رهایی یابند. در ادامه به چند مورد از ویژگی‌های بالشت خوب اشاره می‌کنیم.

پشتیبانی

در انتخاب زیرسری توجه داشته باشید که محصول پشتیبانی مناسبی از بدن داشته باشد. این فاکتور دقیقا با کیفیت و طراحی رابطه مستقیم دارد و برندهای مطرح در این زمینه به حد عالی حساسیت به خرج می‌دهند. به همین دلیل بهتر است هنگام خرید از برندهای معروف انتخاب کنید تا امر پشتیبانی به خوبی انجام گیرد. اگر چه ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند اما یقینا ارزش راحت خوابیدن و حفظ سلامتی را دارند.

فوم

هنگام خرید حتما به نوع فوم پر شده توجه کنید. انتخاب نوع فوم به راحتی فرد بستگی دارد و نمی‌توان بهترین نوع را برای همه انتخاب کرد. افرادی که مشکلات خاصی در ناحیه گردن یا کتف دارند بسته به مشکلشان باید فوم مورد نظر را انتخاب کنند.

راحتی

در انتخاب بالش باید توجه کنید که راحتی خودتان مهم‌تر از هر چیز دیگر است. خواب راحت با تشک و بالشت خوب ممکن می‌شود، به همین دلیل در خرید این محصولات نباید زیاد به قیمت وسواس نشان داد. ما در مجموعه کاورلت سعی بر این داریم تا با ارائه محصولات متنوع راحتی جسم و روح شما را به شما هدیه دهیم.

جمع بندی

افراد زیادی در دنیای امروز از بدخوابی رنج می‌برند و شاید یکی از دلایل مهم این باشد که بالشت و تشک مناسب برای خود انتخاب نمی‌کنند. در این مطلب ما انواع بالش نرم را برای شما لیست کردیم تا با توجه به سلیقه خود بتوانید مدل مناسبی را برای خود و فرزندانتان تهیه کنید. از انواع این محصولات می‌توان به فوم حافظه دار، میکروفایبر و … اشاره کرد که در این متن به طور کامل فواید استفاده از این محصولات ذکر شد. بهترین نوع بالشت نرم مربوط به بالشت با الیاف میکروفایبر است. برای خرید این بالش‌ها می‌توانید با ما در ارتباط باشید. ما در کاورلت تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا محصولات باکیفیتی برای هموطنان عزیز عرضه کنیم.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *