نکاتی که باید در هنگام خرید نیم ست روتختی، ملحفه و روبالشتی بدانید

روتختی در اثر تماس با بدن باید به طور مرتب شسته شود در نتیجه انتخاب یک روتختی باکیفیت و خوش دوخت، شما را از هزینه‌های اضافی رها می‌کند. خرید روتختی در نگاه اول ممکن است یک امر بدیهی و ساده باشد اما تنها با دانستن چندین نکته می‌توانید کیفیت خرید خود را چندین برابر کنید. امروزه انواع نیم ست روتختی با طرح‌ها و رنگ‌های جذاب و گیرا طراحی و دوخته می‌شوند. با درنظرگرفتن جنس، نوع دوخت، استایل، رنگ و کیفیت پارچه می‌توانید بهترین انتخاب روتختی خود را داشته باشید.

تکه‌های موجود در سرویس روتختی

روتختی دونفره طوسی

شما می‌توانید برای جذاب کردن سرویس خواب خود یک روتختی زیبا با رنگ و طرح دلخواه خود تهیه کنید. سرویس کامل روتختی می‌تواند شامل مواردی همچون ملحفه روانداز، چین دور تخت، روبالشی اضافی و رویه کوسن باشد. علاوه بر این انواع نیم ست روتختی تهیه شده که دارای گزینه‌هایی نظیر نیم ست ملحفه و 2 روبالشتی و ملحفه روانداز یا نیم ست ملحفه کشدوزی شده و 2 روبالشتی هستند.

آشنایی با انواع استایل روتختی

نیم ست روتختی شامل ملحفه و روبالشتی است که در انواع طرح ساده تا گل‌دوزی شده موجود است. روتختی و روبالشتی جلوه چشمگیری به سرویس خواب شما داده و تمیزی و راحتی تختخواب شما را تضمین می‌کند.

·      نیم ست روتختی با طرح ساده

روتختی و روبالشی‌های با طرح ساده همیشه مد بوده و هیچ‌وقت خسته‌کننده نمی‌شوند. نیم ست روتختی با طرح و رنگ ساده به‌راحتی با انواع دکوراسیون اتاق هماهنگ شده و نیازی نیست که با عوض شدن دیزاین محیط حتماً سرویس خواب را تعویض کرد.

·      نیم ست روتختی گل‌دوزی شده

اگر به دنبال یک روتختی منحصربه‌فرد و خاص هستید باید به دنبال نیم ست گل‌دوزی شده بروید. تماشای کارهای هنری همیشه لذت‌بخش است. حال تصور کنید این اثر هنری را بتوانید بر روی نیم ست روتختی خود ماندگار کنید. گل‌دوزی از آن دسته هنرهای ظریف و فریبنده است که بر روی ملحفه و روبالشتی نمای جذابی رو ایجاد می‌کند. یک روتختی گل‌دوزی شده باکیفیت تا سال‌ها زیبایی خود را حفظ کرده و همیشه مد است.

·      روتختی با طرح‌های چاپی

ملحفه و روبالشتی با طرح‌های چاپی در سال‌های اخیر طرفداران خاص خود را پیدا کرده است. تنوع در طرح و کیفیت چاپ بالا سبب شده خریداران بتوانند به‌راحتی نیم ست موردعلاقه خود را انتخاب و سفارشی‌سازی کنند.

چند نوع جنس پارچه روتختی موجود است؟

به لطف پیشرفت صنعت و تکنولوژی کیفیت پارچه‌های ملحفه و روبالشتی بهبودیافته و تنوع در جنس پارچه زیاد شده است. در ادامه به معرفی انواع جنس پارچه نیم ست روتختی می‌پردازیم.

روتختی از جنس پارچه ساتین ابریشم

اگر به دنبال زرق‌وبرق بیشتری در اتاق‌خواب خود هستید، به سراغ سرویس نیم ست (ملحفه کشدوزی، ملحفه روانداز + 2 روبالشتی)  از جنس ساتین ابریشم بروید. روتختی‌های دوخته شده از ساتین ابریشم بسیار شیک و گیرا بوده و معمولاً طرح ساده داشته یا با توردوزی و تزئینات خاص دیگری همراه است. پارچه ساتین ابریشم بسیار نرم و انعطاف پذیره بوده و دارای کم‌ترین میزان زیر و رو رفتن نخ تاروپود است. ساتین ابریشم لطافت خاصی شبیه به پارچه‌های ابریشمی داشته و از نظر کیفیت با ابریشم برابری می‌کند.

ملحفه‌های کشدوز دوخته شده از پارچه ساتین ابریشم به دلیل صافی و یکدستی که دارند، بسیار محبوب هستند. روتختی ساتین ابریشم کاورلت(Coverlet)  قابل شستشو بوده و دارای ضمانت است. این نوع روتختی ساتین ابریشم در تمامی فصول قابل‌استفاده است.

روتختی از جنس پارچه ابریشم

پارچه ابریشمی از دیرباز از جنس‌های مرغوب و لاکچری برای دوخت روتختی محسوب می‌شود. نیم ست روتختی ابریشمی سبک بوده و اجازه عبور هوا را می‌دهد. همچنین این نوع جنس مانند پارچه بامبو ضد حساسیت نیز است. ملحفه و روبالشتی ابریشمی ماندگاری بالایی داشته و در اثر شستشو چروک نمی‌شود.

روتختی از جنس پارچه کتان یا رنفورس

ویژگی مهم روتختی‌های کتان، بافت نرم و راحت آن‌ها است. زمانی که ملحفه کتان را بر روی خود بیندازید، سبکی و لطافت آن را به‌خوبی احساس خواهید کرد. پارچه کتان را به خیال راحت می‌توانید در ماشین لباس‌شویی بیندازید.

روتختی از جنس پارچه لینن

الیاف طبیعی پارچه لینن اصلی‌ترین دلیلی است که خریداران بسیاری را به خود جذب می‌کند. نیم ست روتختی از جنس لنین به‌خصوص در فصل‌های بهار و تابستان مناسب بوده و به‌راحتی هوا را از خود عبور می‌دهند. پیشنهاد می‌کنیم در فصل‌های گرم از نیم ست ملحفه و بالشت خود را از جنس پارچه لینن استفاده کنید.

روتختی از جنس پارچه پلی کتان

نیم ست روتختی دوخته شده از پارچه پلی کتان درعین‌حال مقاومت بالا پلی‌استر داشته و هم نرم و لطافت کتان را داراست. این پارچه دوام و ماندگاری زیادی دارد و قابل شستشو با ماشین نیز است. اما باید در نظر داشت که به دلیل استفاده از مواد در این نوع پارچه، امکان بوجود آمدن حساسیت های پوستی را دارد و خیلی پیشنهاد نمی‌شود.

رعایت نکات ضروری در نگهداری از روتختی

نیم ست کاورلت

 

  • بهتر است نیم ست روتختی از جنس ساتین ابریشم خود را به خشک‌شویی برده یا با ماشین لباس‌شویی بشویید. سرویس ملحفه و روبالشتی خود را با آب سرد بشویید تا جمع نشده و تغییر سایز ندهند.
  • برای جلوگیری از ایجاد چروک بر روی ملحفه ساتین حتماً بعد از استراحت، تخت خود را مرتب و صاف کنید.
  • برای کاهش میزان شستشو روتختی خود، از خوردن خوراکی و تنقلاتی که روی پارچه ساتین لک ایجاد می‌کنند، خودداری کنید.
  • بازی و فعالیت کودکان بر روی روتختی می‌تواند به بافت و دوخت آن آسیب وارد کرده و دوام پارچه ساتین ابریشم را کاهش دهد.
  • برای جلوگیری از ایجاد تیرگی و لک ناشی از عرق بدن در مدت‌زمان‌های مشخص حتماً نیم ست روتختی ساتین ابریشم خود را بشویید.

آشنایی با انواع دوخت روتختی

دوخت روتختی علاوه بر این که تکه‌های پارچه را به هم متصل می‌کند یک حالت زیبایی نیز به خود ست می‌بخشد. دوخت‌های مختلفی برای روتختی‌ها موجود است که می‌توان به 4 مورد رایج آن اشاره کرد:

دوخت ملحفه کشدوز شده: نیم ست روتختی کاورلت داری ملحفه کشدوز شده که به‌آسانی دور تشک را گرفته و به‌هیچ‌عنوان در صورت حرکت مداوم بدن جمع نمی‌شود. در این نوع دوخت از بهترین کش‌ها استفاده شده که حتی در اثر شستشو نیز قابلیت کشسانی خود را از دست نخواهند داد.

دوخت روتختی پیکه: روتختی‌های پیکه به کلفتی لحاف نبوده و از پارچه‌های ضخیم تهیه شده‌اند. از این نوع روتختی در فصل‌های معتدل سال بیشتر استفاده می‌شود.

دوخت روتختی کاوری: ظاهر روتختی کاوری ساده و مرتب بوده و  بسیار سبک است. این نوع دوخت روتختی با یک زیپ، بندینک و دکمه پوشانده می‌شود.

دوخت لحاف روتختی:  لحاف روتختی قیمت بسیار مناسبی داشته و از ترکیب الیاف و پارچه دوخته شده‌ است. مزیت این روتختی مرتب کردن راحت و بدون دردسر آن است.

چه نکاتی را در خرید روتختی باید در نظر گرفت؟

نیم ست روتختی سفید

می‌توان اولین معیار خرید نیم ست روتختی را ابعاد و سایز آن دانست. شما در ابتدا باید ابعاد تشک، تخت و بالشت خود را یادداشت کرده و بعد ست روتختی ساتین ابریشم خود را سفارش و خریداری کنید. اگر بدون درنظرگرفتن اندازه اقدام به خریداری کنید ممکن است محصول نهایی کاملاً اندازه و فیت سرویس خواب نباشد.

معیار مهم دوم در خرید روتختی، درنظرگرفتن جنس و کیفیت دوخت آن است. ظاهر زیبا برای روتختی کافی نیست و باید حتماً به ماندگاری و دوام آن نیز توجه کنید. شما قرار نیست روتختی خود را مدام عوض کنید در نتیجه برای یک محصول مطمئن تا جایی که می‌توانید هزینه درست کنید.

معیار مهم بعدی ظاهر زیبا و رنگ جذاب ملحفه و روبالشتی است. نکته حائز اهمیت این است که اگر فضا اتاق‌خوابتان کوچک و محدود است، از رنگ‌های شلوغ و جیغ استفاده نکنید. روتختی با رنگ جیغ می‌تواند فضا اتاق را بسته‌تر نشان دهد. نیم ست کاورلت ساتین ابریشم طرح ساده‌ای داشته و با وجود درخشندگی ذاتی خود نیازی به تزئینات اضافی برای جذابیت بیشتر نخواهد داد.

همچنین نیم ست روتختی کاورلت دارای بیش از ۳۰ رنگ می‌باشد، برای انتخاب رنگ ها می‌توانید با ما تماس بگیرید.

.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *