پتو مسافرتی چیست؟

پتو مسافرتی یکی از انواع پتوهای سبک می‌باشد که بیشتر در مسافرت مورد استفاده قرار می‌گیرد. پتوها در فصول مختلف سال مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از وسایلی که در مسافرت‌ها کاربرد زیادی دارد، پتو می‌باشد. از دلایلی که این نوع پتوها در مسافرت‌ها بیشتر از پتوهای معمولی استفاده می‌شوند، وزن کم و حمل آسان آن‌هاست. علاوه بر این، پتوهای مسافرتی فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند. پتو مسافرتی از الیاف مصنوعی تولید شده و دارای پرز است. پتوهای مسافرتی قیمت کمی دارند و طول عمر آن‌ها نیز زیاد نخواهد بود.

این پتوها در کشورهایی مانند ترکیه، چین و ایتالیا تولید شده و وارد کشور می‌شوند. شستشوی پتوهای مسافرتی بسیار راحت‌تر از پتوهای معمولی است. پتوهای مسافرتی با توجه به نوع و شکل ظاهری خود به چند دسته تقسیم‌بندی می‌شوند که عبارتند از پتو ژله ای، پنبه‌ای، مخملی و گل برجسته، پشمی و … . در ادامه این مقاله انواع این پتوها را شرح می‌دهیم و کاربردهای هر کدام را بررسی می‌کنیم.

پتو مسافرتی چه کاربردهایی دارد؟

پتو مسافرتی چه کاربردهایی دارد؟

از پتوهای مسافرتی علاوه بر سفر می‌توان در پیک نیک‌ها به عنوان زیرانداز نیز استفاده کرد. همچنین بسیاری از افراد از پتوهای مسافرتی به عنوان روتختی نیز استفاده می‌کنند. از دیگر کاربردهای این پتو می‌توان به استفاده آن به جای برانکارد برای حمل بیماران اشاره کرد. همچنین در صورت آتش‌سوزی‌های کوچک می‌توان با استفاده از پتوهای مسافرتی آن را خاموش کرد.

انواع پتو مسافرتی

انواع پتو مسافرتی

همانطور که گفتیم پتوهای مسافرتی انواع مختلفی دارند که در ادامه ۴ مدل از آن‌ها را برای شما نام برده و شرح می‌دهیم.

پتو پنبه‌ای

پتو پنبه‌ای

این نوع پتو مسافرتی از ترکیب الیاف پنبه‌ای طبیعی و مصنوعی تولید می‌شود. در بعضی از موارد ممکن است تنها از پنبه استفاده شود که تشخیص آن با مدل ترکیبی واقعا مشکل است. لازم به ذکر است که مدل‌های موجود در بازار کیفیت مناسبی دارند و جای نگرانی نیست. این نوع پتوها از نوع پشمی، پرز کم‌تری دارند.

پتو پشمی

پتو پشمی

پتوهای پشمی از جنس پشم هستند و گرمای بیشتری نسبت به پتوهای پنبه‌ای دارند. همچنین این پتوها نسبت به پتوهای پنبه‌ای دارای وزن بیشتری هستند. موردی که باید به آن توجه کنید این است که پتوهای پشمی برای افرادی که حساسیت‌های پوستی دارند اصلا گزینه مناسبی نیستند و برای استفاده کودکان نیز پیشنهاد نمی‌شوند.

پتو ژله‌ای

پتو ژله‌ای

پتوهای ژله‌ای به عنوان پتو مسافرتی تولید و عرضه می‌شوند و طرفداران بسیار زیادی دارند زیرا علاوه بر گرم بودن، لطافت و نرمی بسیار خوب دارند. پتو ژله‌ای دارای طرح‌های مختلفی می‌باشد که پتو نرمینه و پتو تیسا جزء این دسته محسوب می‌شوند که ضد حساسیت نیز هستند. این نوع پتو برای کودک و نوجوان کاربرد بسیار زیادی دارد و شستشوی آن بسیار راحت است. پتو ژله‌ای از جنس پلی استر است که وجود این الیاف سبب می‌شود که مقاومت خوبی در برابر شستشوی زیاد داشته باشد و تغییر رنگ نیز ندهد.

پتو مخمل

پتو مخمل

پتو مخمل برای افرادی که پوست حساس دارند کاملا مناسب می‌باشد. این پتو از جنس مخمل می‌باشد و در ضخامت‌های بالا تولید می‌شود. پتو مخمل قابل شستشو با دست و ماشین است، همچنین برای شستشو می‌توانید از تمامی شوینده‌ها استفاده کنید.

مهم‌ترین نکات هنگام خرید پتوی مسافرتی

مهم‌ترین نکات هنگام خرید پتوی مسافرتی

هنگام خرید پتو مسافرتی بهتر است به نکاتی مانند اندازه، جنس، طرح، سهولت در شستشو و … توجه کنید. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین نکات هنگام خرید پتوی مسافرتی را برای شما شرح داده‌ایم که باید به آن‌ها توجه لازم را داشته باشد.

سایز و اندازه

سایز و اندازه

اولین موردی که هنگام خرید پتو باید به آن توجه کنید، اندازه پتو می‌باشد. اینکه پتوی مورد نظر شما یک نفره باشد یا دو نفره بسیار اهمیت دارد و به نیاز شما برمی‌گردد. علاوه بر این وزن پتو مسافرتی نیز مهم است. ممکن است پتوی مسافرتی که انتخاب می‌کنید، وزن کمی داشته باشد اما گرمایی که ایجاد می‌کند زیاد باشد و حتی برعکس. در نتیجه در هنگام خرید پتو مسافرتی به اندازه و وزن آن دقت کنید.

برند تولید کننده

برند تولید کننده

برند پتو مسافرتی نیز یکی از مواردی است که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. مسلما منظور از برند تنها کیفیت مناسب پتو می‌باشد که در حال حاضر پتوهای تولید داخلی کیفیت بسیار مناسبی دارند.

جنس پتو

جنس پتو

همانطور که پیش‌تر گفتیم، پتو مسافرتی دارای انواع مختلفی است. انتخاب و خرید هر کدام بسته به نیاز شما می‌باشد. در صورتی که حساسیت پوستی ندارید می‌توانید پتو پشمی خریداری کنید. بهترین انتخاب برای کودکان و نوجوانان پتوهای ژله‌ای هستند.

طرح و رنگ

طرح و رنگ

انتخاب طرح و رنگ مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر می‌خواهید پتو را به عنوان روتختی به کار ببرید، بهتر است طرح و رنگ آن را مطابق با رنگ دکوراسیون اتاق خواب خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که پتوهای مسافرتی دارای طرح و رنگ متفاوتی هستند و تنوع بسیار زیادی دارند.

قیمت پتو مسافرتی چقدر است؟

قیمت پتو مسافرتی چقدر است؟

شما می‌توانید به توجه به بودجه خود یکی از انواع پتو مسافرتی را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هر چه مبلغ بودجه شما بالاتر باشد مسلما پتوی بهتری خواهید داشت. اما توجه کنید که هیچ ارزانی بی دلیل نیست و کیفیت را نباید فدای کمیت کرد. انتخاب یک پتوی با کیفیت و قیمت مناسب بسیار بهتر از پتوی نامرغوب و قیمت بسیار پایین است. همچنین هرچه کیفیت پتو بهتر باشد، طول عمر آن نیز بیشتر خواهد بود.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم پتو مسافرتی انواع مختلفی دارد که می‌توانید با توجه به نیاز و بودجه خود یکی از انواع آن را انتخاب کرده و خریداری کنید. توجه داشته باشد که برای شستشوی پتو مسافرتی باید مسائل بهداشتی را رعایت کرده و بعد از شستشو، آن را مقابل آفتاب خشک کنید. همچنین در صورتی که پتو قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی را داشته باشد، می‌توانید آن را در ماشین لباسشویی بیندازید. لازم به ذکر است که استفاده از هر نوع مواد شیمیایی شوینده برای شستشوی پتوها ممنوع است و باید از شوینده‌هایی که شرکت تولید کننده نام برده، استفاده کنید. در انتها باید بگوییم که استفاده از پتو مسافرتی به عنوان روتختی هیچ اشکالی ندارد، تنها باید هنگام خرید به اندازه دقیق پتو دقت نمایید. برای خرید پتو مسافرتی و انواع روتختی می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کاورلت coverlet.ir به آدرس مراجعه نمایید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *