اشتباهات رایج در خرید روتختی که باید به آنها توجه کنید

خرید روتختی هم مانند تهیه سایر لوازم خانه دارای برخی فوت و فن‌های خاص است. بسیاری تصور می‌کنند تنها مشاهده رنگ‌ها و بررسی طرح‌ها و ست کردن آنها با اتاق خواب، همه آن کاریست که در حین خرید یک محصول باید به آن توجه کنند. اما واقعیت این نیست. اگر شما هم قصد دارید به تازگی یک محصول مناسب برای اتاق خواب خود تهیه کنید یا گزینه فعلی‌تان را تغییر دهید، لازم است که نکاتی را که راهنمای خرید این محصول است در نظر گرفته و تجربیات دیگر را بررسی کنید تا بدون تکرار اشتباهات رایج، خریدی عالی را تجربه نمایید.

 اتاق خواب عالی با روتختی مناسب

اجتناب از اشتباهات رایج در خرید روتختی مانند انتخاب اشتباه جنس ملحفه یا مدل روی آن می‌تواند بین یک اتاق خواب ساده برای استراحت و یک اتاق خواب عالی تفاوت ایجاد کند. با توجه به اینکه ما بخش زیادی از شبانه روز را در اتاق خواب خود سر می‌کنیم، بهتر است بهترین نوع روکش را انتخاب کنیم. در این صورت هنگام استراحت، خستگی نه تنها از جسم‌مان بلکه از روح‌مان نیز از بین می‌رود.

جهت خرید یک روتختی فوق‌العاده به نکات طلایی زیر توجه کنید

روتختی کاورلت

قبل از خرید روتختی باید به برخی نکات مهم توجه کنید. این نکات طلایی برای خرید یک روتختی دونفره و تکنفره صدق می‌کند.

رنگ مناسب برای فضای خود را انتخاب کنید

رنگ می‌تواند تاثیرات زیادی بر نحوه خواب شما داشته باشد. علاوه بر این مورد، انتخاب رنگ مناسب روتختی و همچنین هماهنگی آن با اجزای اتاق خواب، می‌تواند دکوراسیون اتاق خواب شما را به حد زیادی زیبا و شیک کند. در واقع رنگ ملحفه را می‌توانید با دکوراسیون اتاق خود گره بزنید و همچنین فضای خواب لوکسی برای اوقات استراحت خود ایجاد کنید. در اینصورت هر شب با استراحت کامل در فضای مطلوب، دیگر خبری از خستگی نخواهد بود.

انتخاب ملحفه رنگی مناسب، به سبکی که می‌خواهید برای دکوراسیون اتاق خود بسازید، بستگی دارد. به عنوان مثال در طول تابستان، همیشه ملحفه‌های ساده سفید یا طرح‌های گلدار ظریف را پیشنهاد می‌کنیم که دارای سایه‌های پاستلی روشن‌تر یا رنگ خنثی است. استفاده از این مدل پوشش­ها باعث می‌شود فضا روشن‌تر و خنک‌تر به نظر برسد.

روتختی سفید و صورتی گلدار

رنگ سفید ملحفه

با این وجود، برخی از طراحان دکوراسیون داخلی توصیه می‌کنند که از خرید روتختی سفید خودداری کنید. وقتی نوبت به رنگ‌های ملحفه تخت می‌رسد، رنگ سفید اغلب در صدر فهرست قرار می‌گیرد، زیرا می‌تواند آرامش اتاق خواب شما را دو چندان کند. اما با این حال برخی از طراحان پیشنهاد می‌کنند به جای ملحفه تماما سفید از ملحفه‌های سفید مایل به بژ یا در صورت امکان تیره‌تر استفاده کنید.

رنگ تیره روکش ها

ملحفه‌های با رنگ تیره‌تر نیز در ماه‌های پاییز و زمستان جذابیت اتاق خواب را بیشتر می‌کند. وقتی رو به پاییز می‌رویم، توصیه ما به شما این است که هنگام انتخاب و خرید روتختی از رنگ‌های گرم‌تر و غنی‌تر استفاده کنید. رنگ های سبز تیره، آبی رو به سرمه‌ای و سایه‌های قهوه‌ای باعث دنج‌تر به نظر رسیدن اتاق خواب می‌شوند.

برخی از طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند اضافه کردن چند کوسن تزئینی با رنگ‌های مشابه می‌تواند ظاهر اتاق خواب را لوکس‌تر و دلپذیرتر کند. علاوه بر موارد بالا شما می‌توانید روتختی‌های رنگی مناسبی را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید. زیرا این موضوع کاملا سلیقه‌ای و ترجیحی است. اما به طور کلی، انتخاب یک ملحفه خاص راهی عالی برای تزریق صمیمی‌تر شدن فضای اتاق خواب است.

روی تخت‌خواب‌هایی با کیفیت بالا سرمایه‌گذاری کنید

اکثریت افراد، کیفیت رختخواب را از مهم­ترین اجزای یک خواب راحت می­دانند. بنابراین، کاملا منطقی است که بهترین رختخواب را برای خود انتخاب کنند. خرید روتختی با بهترین ملحفه می‌تواند سلامت کلی شما را بهبود ببخشد. علاوه بر این مورد کاملا صرفه اقتصادی دارد و طول عمر بیشتری خواهد داشت.

هنگام انتخاب این محصول، به دنبال الیاف طبیعی با کیفیت خوب مانند پنبه یا کتان یا برخی مواد دیگر مانند کرک و پر باشید. این الیاف سال‌های طولانی در آینده برای شما کار می‌کنند و دوام بالایی خواهند داشت. در این شرایط، به صدای بدن خود به خوبی گوش دهید.

این بدان معناست که هدف بسیاری از ما تنها خرید روتختی شیک و لوکس است و به جنس الیاف و سلامت بدن فکر نمی‌‎کنیم. اما انتخاب بهترین مواد و وزن، می‌تواند تفاوت زیادی در خواب شما ایجاد کند.

جنس مناسب ملحفه در روتختی

قبل از انتخاب و خرید به این موضوع به خوبی فکر کنید که در چه آب و هوایی ترجیح می‌دهید بخوابید؟ اگر می‌خواهید خنک‌تر بمانید، آسترهای مخمل خواب‌دار برای شما اصلا مناسب نیستند و پس از مدتی کاملا کلافه‌تان می‌کنند. تفاوت‌های زیادی بین جنس پارچه‌های روتختی وجود دارد.

به این فکر کنید که چه ویژگی های ملحفه را دوست دارید؟ به عنوان مثال روتختی‌هایی که از جنس پرکال، بامبو و کتانی تهیه و دوخته شده‌اند به کنترل دما حین خواب کمک می‌کنند. این در حالیست که روتختی‌های یک دست ابریشمی مانند ساتن و ابریشم می‌تواند گرم‌تر باشد.

با توجه به این توضیحات شما کاملا می‌توانید بهترین محصول را برای خود انتخاب و خریداری کنید. یعنی میزان گرمایی یا سرمایی بودنتان در انتخاب پوشش تخت کاملا نقش دارد. شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که از کجا بفهیم یک روتختی خوب و با کیفیت خریداری کرده‌ایم.

چگونه بفهمیم روتختی باکیفیتی را خریداری کردیم؟

احتمالا بارها این جمله را شنیده‌اید که گران بودن هیچ چیز بی‌حکمت نیست. بله درست است. هنگام خرید روتختی، باید در نظر داشته باشید که قیمت یک محصول با جنس بسیار مرغوب، به نسبت یک پوشش تخت با جنسی معمولی کاملا متفاوت و گران‌تر است. بنابراین، با توجه به قیمت روتختی‌ها می‌توانید کیفیت آن را تخمین بزنید. به طور کلی قیمت یک سرویس روتختی به جنس پارچه و الیاف آن وابسته است.

استفاده از الیاف گرماژ بالا و الیاف موسوم به الیاف توپی که محصولی با کیفیت تولید کشور کره محسوب می‌شوند، کیفیت سرویس روکش تخت را بالاتر می‌برند. بهترین نوع الیافی که می‌توانند در دوخت و تولید یک سرویس روتختی یکنفره یا دونفره از آن بهره بگیرند، همان الیاف توپی است.

الیاف توپی علاوه بر سبکی و نرمی در شستشو به سرعت خراب نمی‌شود و دوام بالاتری نسبت به سایر الیاف‌ها دارد. در واقع لحافی که از الیاف توپی ساخته و تولید شده علاوه بر اینکه سبک و گرم است، به صورت مکرر نیز قابل شستشو خواهد بود. لحاف از جنس الیاف توپی را هر چقدر که بشویید، حالت خودش را از دست نمی‌دهد.

روتختی‌های با کیفیت، معمولا از پارچه‌های ترک، پارچه‌های ایرانی با کیفیت بالا و پارچه چینی درجه یک تهیه و دوخته می‌شوند. هنگام خرید روتختی شما با لمس کردن پارچه و میزان لطافت آن و همچنین تطابق رنگ و طرح پارچه با تصویر داخل کاتولوگ می‌توانید کیفیت آن را تشخیص دهید. جهت تشخیص محصول با کیفیت، ابتدا قیمت آن را مقایسه کرده و لطافت آن را بررسی کنید.

سایز تختخواب را حین خرید روتختی در نظر بگیرید

قبل از اینکه به خرید بروید از سایز تختخواب خود مطمئن شوید. با وجود اینکه تخت‌های دونفره، تکنفره و یکی و نیم نفره، همگی سایز مشخص و استانداردی دارند، اما بازهم بهتر است آنها را قبل از خرید اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید گزینه­ای مناسب را تهیه خواهید کرد. چرا که ممکن است به برخی از تختخواب‌های یکی و نیم نفره، پوشش سایز دونفره مناسب باشد.

توصیه ما به شما این است که برای تخت‌های دونفره، روکش دونفره عرض 160 و برای تخت یک نفره، روکش عرض 90 را سفارش دهید. انتخاب تخت دونفره عرض 140 یا 160 و انتخاب یک تخت یکنفره عرض 120 دست شما را در انتخاب روتختی مورد پسندتان می‌بندد.

انتخاب یک لحاف بزرگ

روتختی نیلی

معمولا هنگام خرید روتختی، مشاهده کرده­اید که انواع دونفره یا تک نفره اندازه‌های استانداردی دارند. اما بسیاری از خریداران با دیدن کاتولوگ محصول، تقاضای لحاف بزرگتری می‌کنند. یعنی آنها به شکل سفارشی، یک لحاف بزرگتر از حد استاندارد به فروشندگان سفارش می‌دهند تا قد لحاف به زمین بخورد.

به این نکته مهم توجه کنید که لحاف روتختی تنها به عنوان یک روانداز انتخاب و استفاده می‌شود. بنابراین، لزومی ندارد که شما یک لحاف خیلی بزرگ‌تر از حد معمول سفارش دهید. زیرا علاوه بر اینکه کاربردی برایتان نخواهد داشت، هزینه بیشتری را به شما تحمیل می‌کند.

برخی از افراد برای سفارش لحاف بزرگتر، این دلیل را می آورند که “دوست داریم تا قسمت‌های پایینی تخت پوشیده شود و چیزی مشخص نباشد.” بهترین راه حل برای این افراد که تمایل دارند قسمت پایین تخت را نیز بپوشانند، استفاده از دورچین تخت هنگام خرید روتختی تکنفره و یا دونفره است.

دورچین تخت، پارچه‌ای چین‌دار متناسب با استایل و دکوراسیون اتاق خواب که دور تخت بسته می‌شود، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. در واقع، استفاده از دورچین تخت نسبت به یک لحاف خیلی بزرگ بسیار شیک‌تر و لوکس‌تر خواهد بود. هنگامی که از یک لحاف بزرگ استفاده می‌کنید به دلیل بلندی زیاد و ضخامت بالا، حالت زیبای خود را نیز از دست می‌دهد.

در پایان

انتخاب و خرید روتختی مناسب بسیار مهم است. چرا که اکثریت افراد بیشترین زمان خود را در رختخواب سپری می‌کنند و هدف آنها استراحت و از بین رفتن خستگی روزانه است. اگر پوشش نامناسب و بی‌کیفیتی را انتخاب کنید نه تنها آرامش نخواهید داشت، بلکه سلامت شما نیز به خطر می‌افتد. اگر به دنبال زیبایی، سلامت و آرامش خاطر در اتاق خواب خود هستید، باید با صرف هزینه مناسب، یک محصول مناسب و لوکس تهیه کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *