روتختی ترک یا ایرانی

تابه‌حال چه کسی را دیدید که دوست نداشته باشد در اتاقی آرام و روی تختی راحت استراحت کند؟ روتختی‌ها می‌توانند تأثیر مستقیمی در راحتی شما هنگام خواب داشته باشند. اما خرید روتختی باکیفیت به همین سادگی‌ها که فکر می‌کنید نیست زیرا باید تحقیقات خود را انجام دهید و سپس درست و اصولی تصمیم بگیرید. البته بسیاری از افراد بدون توجه به چند نکته مهم، به سادگی یکی از مدل‌های روتختی ترک را انتخاب و خریداری می‌کنند.

اما شما جزو این دسته از افراد نباشید و قبل از اینکه اقدام به خرید کنید حتماً نکاتی که در ادامه می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم را در نظر بگیرید. اگر خرید یک محصول خوب برای شما اهمیت دارد در ادامه با ما همراه باشید زیرا می‌خواهیم درباره روتختی ترک و روتختی ایرانی صحبت کنیم و به بررسی چند نکته مهم هنگام خرید آن‌ها بپردازیم.

انواع روتختی‌ها از نظر جنس پارچه

ازآنجایی‌که قرار نیست ما هرروز یا هرماه روتختی خود را عوض کنیم؛ جنس روتختی که قصد خرید آن را داریم اهمیت زیادی دارد. پس بیایید نگاهی به انواع جنس روتختی بیاندازیم:

روتختی پلی‌استر

اگر قصد خرید روتختی پلی استر دارید باید به شما بگوییم که نیاز به هزینه زیادی ندارید. یکی از ویژگی‌های مهمی که هنگام خرید این محصول نظر بسیاری از خریداران را جلب می‌کند گرم بودن آن است. زیرا پلی استر گرما را در خود نگه می‌دارد؛ بنابراین روتختی بسیار مناسبی برای فصل‌های پاییز و زمستان است. همچنین با خرید این روتختی دیگر هیچ‌گونه محدودیتی در شستشوی آن ندارید بلکه می‌توانید آن را به خشک‌شویی بدهید یا آن را در ماشین لباسشویی خود بیاندازید و مطمئن باشید که هیچ‌گونه آسیبی نمی‌بیند.

روتختی کتان

یکی از بهترین پارچه‌های روتختی موجود در بازار کتان است. این پارچه به علت نرمی و لطافت خاصی که دارد نظر طرفداران و مشتریان را به خود جلب می‌کند. اگر می‌خواهید روتختی از جنس کتان بخرید باید یک نکته مهم را بدانید و آن هم این است که هر چقدر هم به سراغ گزینه‌های باکیفیت و گران‌قیمت بروید باز هم دوام الیاف آن کم است. اما برای شستشوی آن محدودیتی نخواهید داشت.

روتختی ساتن

روتختی‌های ساتن جزء روتختی‌های کلاسیک محسوب می‌شوند که ظاهر بسیار گران‌قیمت و شیکی دارند. اگرچه این روتختی‌ها در ظاهر بسیار براق و چشم‌نواز هستند اما به دلیل خاصیت لیز مانندی که دارند برای استفاده‌های روزمره مناسب نیستند. در نتیجه بیشتر برای جهیزیه خریداری می‌شوند.

روتختی بامبو

پارچه‌های بامبو به دلیل خاصیت ضد آلرژی و ضد باکتری بودن خود شهرت زیادی دارند. بنابراین اگر می‌خواهید روتختی از جنس بامبو تهیه کنید دیگر نباید نگرانی بابت حساسیت‌های پوستی و تنفسی خود داشته باشید. همچنین در کنار این موارد، نرمی و لطافت این ‌رو‌تختی‌ها توجه شما را جلب می‌کنند. درست است که برای خرید این کالاها باید هزینه زیادی بپردازید اما دوام آن‌ها بسیار زیاد است.

روتختی لینن

اگر استفاده از الیاف طبیعی در روتختی برای شما اهمیت دارد، روتختی‌های جنس لینن بهترین گزینه محسوب می‌شوند. البته این پارچه به اندازه پارچه‌های نخی نرم نیست. همچنین زود چروک می‌شود اما با این وجود بسیار خنک است و برای فصل بهار و تابستان گزینه مناسبی به شمار می‌رود.

روتختی ابریشم

اگر به دنبال یک روتختی لوکس و بسیار خاص هستید، ابریشم تنها گزینه پیش روی شما است. زیرا این روتختی‌ها ضد آلرژی هستند و جنس سبکی دارند و به راحتی چروک نمی‌شوند. اما اگر در معرض نور خورشید قرار بگیرند آسیب می‌بینند.

انواع روتختی از نظر مدل و سبک

حالا که با انواع جنس‌های مربوط به روتختی آشنا شدید، بهتر است که با انواع روتختی از نظر مدل و سبک نیز آشنا شوید. امروزه این محصولات در انواع متفاوتی در بازار وجود هستند که دست شما را برای انتخاب بسیار باز می‌کنند. از جمله انواع آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روتختی تکه‌دوزی

در این روتختی‌ها از جنس و رنگ‌های متفاوتی استفاده می‌شود. این روتختی ظاهری مدرن و جذاب دارند و برای تمامی سنین مناسب هستند.

روتختی گلدوزی

روتختی‌های گلدوزی شده در بازار خیلی کم پیدا می‌شود اما اگر دوست دارید روتختی گلدوزی ساده‌ای بخرید می‌توانیم آن را به طور سفارشی تهیه کنید.

روتختی چهل‌تکه

این مدل روتختی‌ها به‌طورمعمول از به هم دوختن پارچه‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌های متفاوت دوخته می‌شوند و گزینه مناسبی برای اتاق‌هایی با سبک سنتی هستند.

روتختی چاپی

روتختی‌های چاپی بیشتر از هر مدل دیگری در بازار وجود دارند و می‌توانید انواع ترک و ایرانی آن‌ها را ببینید. همچنین این روتختی‌ها از طرح‌های بسیار متنوعی برخوردار هستند.

نکات خرید روتختی

اگر دوست دارید روتختی خود را هرچه سریع‌تر عوض کنید، باید چند نکته مهم درباره خرید روتختی بدانید. فرقی ندارد که پارچه آن را انتخاب کرده باشید یا خیر زیرا به یاد داشتن نکات زیر اهمیت ویژه‌ای دارد:

سبک دکوراسیون اتاق را در نظر داشته باشید

هنگام چیدمان اتاق‌خواب باید هماهنگی لازم میان کف‌پوش، روتختی، پرده و… را در نظر داشته باشید. همچنین در هنگام خرید روتختی باید به نوع چیدمان و سبک اتاق خود توجه کنید. درنتیجه مدل و طرحی را انتخاب کنید که بیشترین هماهنگی را با دکوراسیون اتاقتان دارد.

کیفیت اهمیت زیادی دارد

همان‌طور که می‌دانید، کیفیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که هنگام خرید روتختی باید به آن توجه داشته باشید. برای داشتن روتختی باکیفیت باید هزینه زیادی پرداخت کنید. اما در عوض زمان بیشتری از آن استفاده خواهید کرد. توصیه ما به شما این است که هیچ‌گاه کمیت را فدای کیفیت نکنید. زیرا به هراندازه که برای خرید روتختی هزینه می‌کنید، محصول کیفیت بیشتری خواهد داشت.

روتختی سبز دونفره

بهترین برند را انتخاب کنید

شاید شما با روتختی ترک بیشتر از روتختی ایرانی آشنایی داشته باشید. زیرا این روزها نام روتختی ترک بسیار سر زبان‌ها افتاده و فروشنده‌ها با به زبان آوردن نام برندهای ترکی مشتریان را برای خرید این روتختی قانع می‌کنند. اما بدون شک در میان برندهای این نوع نیز خوب و بد وجود دارد. بنابراین توصیه می‌شود که تنها به ترک بودن محصولات توجه نکنید و درباره برند موردنظر خود تحقیق کنید.

سایز تخت را در نظر بگیرید

درست است که حراج روتختی می‌تواند بسیار وسوسه انگیز باشد و شما را ترغیب کند تا روتختی جدید برای خود خریداری کنید، اما این دلیل خوبی نیست که چشم‌بسته هر مدلی را پسندیده و بخرید. زیرا باید در انتخاب روتختی، سایز تخت خود را نیز در نظر داشته باشید و با توجه به سایز، مدل موردنظر را انتخاب کنید.

روتختی باکیفیت از کجا بخریم؟

حالا که با انواع روتختی‌ها و نکات لازم درباره خرید آشنا شدید، زمان آن رسیده که اقدام به خرید روتختی کنید. اما پیش از هر چیزی شما دو راه برای خرید روتختی دارید. می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین خرید کنید یا می‌توانید به صورت حضوری به فروشگاه شهر خود مراجعه کنید.

اگر ترجیح می‌دهید خیلی راحت با استفاده از اینترنت، روتختی موردنظر خود را پسند کرده و آن را خریداری کنید، ما یک پیشنهاد خوب برای شما داریم. پیشنهاد ما این است که برای خرید هر مدل روتختی مانند روتختی ترک و روتختی ایرانی به فروشگاه اینترنتی کاورلت مراجعه کنید.

فروشگاه آنلاین کاورلت

مجموعه کاورلت برای اولین بار در سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد و در صنعت نساجی و کالاهای خواب فعالیت‌هایی برای بالا بردن سطح کیفیت فضای داخلی خانه داشته و با داشتن اهداف بلندمدت در این مسیر قدم برداشته است. مجموعه کاورلت به‌عنوان یک مجموعه مستقل در زمینه واردات محصولات برند و بین المللی توانسته با پشتیبانی ۲۴ ساعته خود و همچنین پاسخگویی به پیشنهادات و تمام نظرات مشتریان حداکثر رضایتمندی مشتریان را کسب کند.

این فروشگاه ضامن کیفیت کالاهای خواب خود است و مشتریان نسبت به قیمتی که پرداخت می‌کنند می‌توانند روتختی و کالای خواب بسیار باکیفیتی بخرند. همچنین این فروشگاه خود تولیدکننده محصولاتی با برند کاورلت است و همچنین یکی از واردکنندگان محصولات معتبر دنیا از جمله ترکیه با گارانتی کاورلت است. در نتیجه دست مشتری در هنگام انتخاب کالای موردنیاز خود بسیار باز است.

جمع‌بندی

در این مقاله درباره انواع روتختی‌ها و همچنین نکاتی که باید در هنگام خرید روتختی بدانید صحبت کردیم. با دانستن این نکات، خرید روتختی ترک یا ایرانی برای شما یک تجربه بسیار لذت‌بخش خواهد شد. زیرا اکنون تمام نکات لازمی که باعث داشتن یک خرید خوب می‌شوند را می‌دانید.

با این شرایط، خرید کردن از یک فروشگاه معتبر نیز برای کمک به خرید عالی بی‌تأثیر نیست. به همین جهت فروشگاه آنلاین کاورلت را به شما معرفی کردیم که با خیال راحت می‌توانید هر روتختی که دوست دارید را با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت تهیه کنید. برای مشاهده روتختی ایرانی و روتختی ترکیه این فروشگاه می‌توانید به قسمت فروشگاه آن‌ها مراجعه کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *