چگونه روتختی را فیکس کنیم؟

مرتب کردن روتختی یکی از دردسرهای بزرگ برای تمیز کردن اتاق خواب است که در زیبا و خاص نشان دادن دکوراسیون اتاق خواب تأثیر فوق العاده‌ای دارد. اما برای خیلی‌ها فیکس کردن روتختی کاری اضافی است و اصلاً تصور نمی‌کنند یکی از المان‌های مهم در تمیز ماندن اتاق و ایجاد آرامش روحی، تمیز و مرتب بودن روتختی است.

آیا تا به حال برای شما هم پیش آمده که صبح‌ها هنگام بیدار شدن حوصله کافی برای مرتب کردن تخت خواب و دیگر وسائل نداشته باشید یا به بهانه نبودن زمان کافی از این کار چشم پوشی کنید؟ اگر جوابتان مثبت است، پیشنهاد ما را در این مطلب از دست ندهید. روش‌های مختلفی برای مرتب کردن روتختی وجود دارد که در کمترین زمان کمک می‌کند اتاق خواب خود را به بهترین صورت مرتب کنید:

چگونه روتختی را مثل حرفه‌ای‌ها مرتب کنیم؟

چگونه روتختی را مثل حرفه‌ای‌ها مرتب کنیم؟

بسیاری از فضای اتاق خواب را تخت تشکیل می‌دهد و نه تنها فضا بلکه بیشتر فضای بصری نیز به تخت اختصاص داده می‌شود. به همین دلیل، یک تخت زیبا می‌تواند اتاق را خاص و منحصر به فرد جلوه دهد و شیک و مرتب بودن آن در زیبایی اتاق خواب بسیار تاثیرگذار است. اما چگونه می‌توان روتختی اتاق تخت خواب را در عرض چند ثانیه مثل حرفه‌ای‌ها مرتب کرد؟ در موارد زیر با چند نکته کلیدی برای مرتب کردن تخت و روی تختی می‌پردازیم:

استفاده از ملحفه کش دار: اولین نکته برای مرتب کردن روتختی، استفاده از یک ملحفه کشدار است. این نکته کمک می‌کند هنگام تا زدن و مرتب کردن تخت خواب زمان کمتری از شما گرفته شود و براحتی می‌توانید چهار گوشه روتختی را مرتب کنید. همچنین دیگر نیاز به فرد دوم برای ثابت نگه داشتن قسمت‌های پایین تخت ندارید.

خرید روتختی زیبا و متناسب با طراحی دکوراسیون داخلی: یکی دیگر از راهکارهایی که کمک می‌کند روتختی و تخت زیبا و منحصر به فرد به نظر برسد، انتخاب روتختی مناسب با طراحی دکوراسیون اتاق خواب است؛ مخصوصاً اگر به جنس روتختی توجه ویژه داشته باشید و از پارچه‌هایی استفاده کنید که خیلی زود چروک و نامرتب نشوند. همچنین نوع روتختی روی مرتب کردن آن بسیار تاثیرگذار است. به‌عنوان مثال، روتختی اسپرت نسبت به روتختی عروس خیلی ساده‌تر مرتب می‌شود و هنگام شستن آن به دردسر کمتری دچار می‌شوید.

تا یا پهن کردن پتو: این روزها بیشتر روتختی‌ها دارای پتوهای روکش دار هستند. از این طریق براحتی می‌توانید آن را پهن یا با زدن یک تا ساده مرتب کنید. در صورت پهن کردن، پتوی روکش دار را به‌صورت قرینه پهن کنید؛ طوری که در اطراف تخت گوشه‌های آن کاملاً مساوی آویزان شود. اما اگر تصمیم به تا زدن آن دارید، سعی کنید روتختی را بخوبی مرتب کنید و پتو تا زده را در پایین تخت قرار دهید.

فیکس کردن بالش‌ها: نحوه قرارگیری بالش‌ها روی تخت خواب بر زیبایی تخت و اتاق خواب بسیار تاثیرگذار است. سعی کنید حجم بالش‌ها را یکدست کنید و در کنار یکدیگر به‌صورت نیمه ایستاده قرار دهید.

چگونه روتختی کشدار را فیکس کنیم؟

چگونه روتختی کشدار را فیکس کنیم؟

اگر از چروک شدن و جابجایی روتختی ناراحت هستید و هر روز صبح حوصله مرتب کردن آن را ندارید، روتختی کشدار بهترین راهکار است. با کمک این مرحله می‌توانید خیلی سریع با تا زدن روتختی، تختخواب را مرتب کنید. مرتب کردن روتختی کشدار بسیار ساده و راحت است که با انجام دفعات متعدد راحت‌تر خواهد شد. برای یادگیری کشیدن روتختی کشدار و یا تا زدن آن مراحل زیر را طی کنید:

اولین مرحله؛ در دست گرفتن ملحفه: ملحفه‌های کشدار دارای چهار طرف هستند که هر کدام روی چهار گوشه تخت قرار می‌گیرد. این گوشه‌ها را می‌توانید به تنهایی و خیلی راحت روی تشک قرار دهید؛ تنها کافی است دو گوشه ملحفه را با دو دستان خود بگیرید و دو قسمت آن را بیرون بیاورید.

شروع از دو قسمت بالایی تخت: دو قسمت بیرون آورده ملحفه را داخل دو قسمت بالایی تشک تخت قرار دهید. بعد از فیکس کردن دو قسمت بالایی به فیکس کردن دو قسمت پایینی تخت بپردازید. این ملحفه‌ها به‌دلیل کش دار بودن براحتی قابل فیکس‌کردن هستند.

مرتب کردن نهایی: در آخر نیز بعد از قرارگیری چهار گوشه روتختی، به مرتب کردن نهایی بپردازید تا ملحفه کاملاً یکدست روی تخت قرار گیرد.

نگهدارنده روتختی چیست؟

نگهدارنده روتختی چیست؟

نگهدارنده روتختی محصول کاربردی است که با طراحی ساده قابل خرید در سایزهای مختلف است و باعث مرتب ماندن ملحفه و روتختی می‌شود تا شما نیازی به مرتب کردن روزانه و مداوم روتختی نداشته باشید.

پس اگر فکر می‌کنید تنظیم و مرتب کردن روتختی کار بسیار سخت و دشواری است و برای انجام آن وقت کافی ندارید حتماً از نگهدارنده روتختی استفاده کنید. این نوع نگهدارنده برای انواع روتختی‌ها مانند روتختی دونفره، روتختی اسپرت و روتختی بچه گانه قابل استفاده است که باعث ثابت ماندن چهار گوشه روتختی می‌شود.

اشتباهات رایج در مرتب کردن تخت خواب

اشتباهات رایج در مرتب کردن تخت خواب

  • اگر نسبت به ملحفه‌های چروک احساس ناخوشایند دارید و برای اتو کردن آنها وقت زیادی سپری می‌کنید، بهتر است از روتختی‌های فاقد چروک شدن استفاده کنید و در صورت شستن آن زمانی که هنوز بخوبی خشک نشده است روی تخت خواب پهن کنید. این کار از چروک شدن تختخواب بخوبی پیشگیری می‌کند.
  • خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند، زمانی که قرار است شب دوباره به آغوش تخت خواب بروند، لازم نیست روتختی را مرتب کنند. در حالی که مرتب کردن تختخواب آرامش خاصی برای ذهن به ارمغان دارد و بهترین مکان را برای حفظ سلامتی هنگام خوابیدن ایجاد می‌کند.
  • اگر از یک ملحفه یا پتو برای خود و همسرتان استفاده می‌کنید، در حالی که در ساعات شب برای به اشتراک گذاری آن با یکدیگر درگیر می‌شوید، بهتر است از دو پتوی جداگانه استفاده کنید؛ مخصوصاً در فصل‌های سرد سال.
  • اگر در ساعات شب به‌دلیل سرما یا گرما از خواب بیدار می‌شوید، ملحفه دیگر به تخت خواب و روتختی خود اضافه کنید و آن را بین خود و روتختی قرار دهید. فراموش نکنید این رو تختی را در زیر تشک قرار دهید تا هنگام خوابیدن از روی شما کنار نرود. این راهکار احتمال سرماخوردگی را بسیار کاهش می‌دهد. همچنین کمک می‌کند روتختی اصلی تمیز بماند و هنگام مهمانی و دعوت کردن دوستان و آشنایانتان مجبور نباشید وقت زیادی برای مرتب کردن روتختی اصلی سپری کنید.

برای جلوگیری از سر خوردن روتختی چه کنیم؟

اگر روتختی شما مستعد سر خوردن است و هنگام خواب شبانه نسبت به سر خوردن آن احساس ناراحتی بهتان دست می‌دهد، بهتر است از نگهدارنده روتختی استفاده کنید. نگهدارنده کمک می‌کند روتختی بدون هیچ جابه‌جایی روی تخت باقی بماند و صبح‌ها بعد از برخاستن از خواب لازم نباشد وقت زیادی برای مرتب کردن آن سپری کنید.

همچنین می‌توانید از باندهای الاستیک برای ثابت نگه داشتن ملحفه‌ها استفاده کنید. این محصول یکی دیگر از گزینه‌های رایج برای ثابت نگه داشتن روتختی است که از دو طناب بزرگ جهت متصل کردن دو گوشه‌های بالا و پایین تخت تشکیل می‌شود.

سخن پایانی

مرتب کردن روتختی و تزیین بالش‌ها بهترین راهکار برای ایجاد یک فضای آرامش بخش و دل انگیزه هنگام ساعات شبانه است. همه ما دوست داریم در یک تخت خواب راحت و آسوده استراحت کنیم و از مرتب ماندن روتختی لذت ببریم؛ بدون اینکه در ساعات خواب نسبت به جابجایی روتختی و یا چروک شدن آن دلهره داشته باشیم.

برای رسیدن به این هدف راهکارهای مختلفی وجود دارد که در این مطلب بیان کردیم. با و عمل کردن به هر کدام بدون شک تختخوابی مرتب و منظم را خواهید داشت و تنها با مرتب کردن بالش‌ها و تا زدن پتو یا روی روتختی به آسانی به کارهای روزانه می‌پردازید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *