انواع پارچه روتختی

برای داشتن فضای خواب ایده‌آل وجود ملحفه بسیار مهم است اما برای انتخاب ملحفه‌ای که برای شما مناسب است، ابتدا باید انواع پارچه روتختی را بشناسید. بعد از آشنایی با انواع پارچه روتختی متوجه خواهید شد که فقط مواد اولیه و تعداد نخ اهمیت ندارد بلکه هنگام خرید باید به خواص خنک‌کنندگی، کشسانی و … نیز توجه کنید.

راحت‌ترین فضا در هر خانه‌ای اتاق و تخت‌خواب است، زیرا باید بعد از یک روز طولانی استراحت کنید و احساس راحتی داشته باشید تا برای روز بعد آماده شوید. اغلب اوقات مردم هنگام خرید تخت خواب، فقط به تشک، پتو و بالش راحت توجه می‌کنند و از اهمیت پارچه روتختی غافل می‌شوند. اگرچه یک تخت‌خواب نرم و راحت به بهبود سطح کیفیت خواب بهتر شما کمک کند. اما جنس و نوع پارچه روتختی نیز در کیفیت خواب و حتی سلامتی شما موثر و حائز اهمیت است. انتخاب و خرید هر پارچه‌ایی برای روتختی مناسب نیست زیرا ممکن است الیاف آن پارچه حساسیت زا باشند و نه تنها باعث خوابی آرام نمی‌شوند بلکه ممکن است در برخی شرایط باعث ایجاد حساسیت‌ها و مشکلات پوستی نیز شوند.

معرفی بهترین پارچه روتختی

معرفی بهترین پارچه روتختی

برای داشتن یک تخت‌خواب راحت فقط بالش کرک‌دار، لحاف گرم و تشک با کیفیت کافی نیست. باید پارچه روتختی مناسبی نیز داشته باشید. بهترین پارچه روتختی دارای موارد زیر است:

  • با کیفیت
  • با دوام
  • نرم
  • زیبا
  • تولید شده از بهترین مواد اولیه
  • تنفس‌پذیر
  • به راحتی قابل تمیز کردن هستند

پارچه‌های پنبه‌ای مناسب‌ترین پارچه برای روتختی هستند. ترکیب پنبه با دیگر الیاف مصنوعی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. این نوع پارچه‌ها با دوام و کیفیت بالایی که دارند و از طرفی تنفس‌پذیر بودن بهترین انتخاب برای پارچه روتختی هستند. پارچه‌های پنبه‌ای برای افراد دارای آلرژی نیز مناسبند. برای روتختی ساده می‌توانید از پارچه‌های ساده استفاده کنید، همچنین این پارچه‌ها به صورت طرح‌دار نیز موجود هستند.

پارچه ملحفه‌ای ساده

پارچه ملحفه‌ای ساده

پارچه‌های ساده از دیگر انواع پارچه‌ها ارزان‌تر هستند و رنگ‌های مختلفی دارند. این نوع پارچه‌ها برای اتاق‌های ساده و مدرن مناسب هستند. روتختی طوسی از پرطرفدارترین رنگ‌های پارچه ساده است. از انواع پارچه‌های ساده می‌توان تترون، ترگال و کج‌راه را نام برد.

ملحفه‌های طرح‌دار

ملحفه‌های طرح‌دار

طرح‌ها و رنگ‌های زیبا مهم‌ترین عامل برای فروش پارچه روتختی هستند. اکثر افراد برای روتختی از ملحفه‌های طرح‌دار استفاده می‌کنند. ملحفه‌های طرح‌دار انواع مختلفی دارند مثلا ملحفه‌ گل‌دار، روتختی دخترانه، ملحفه فانتزی و … . رمز موفقیت برندهای مطرح در فروش پارچه ملحفه تولید پارچه با طرح‌های شیک و جدید است.

ملحفه‌های سه بعدی

ملحفه‌های سه بعدی

این نوع ملحفه‌ها با نوع چاپ خاصی که دارند، از زاویه خاصی دارای بعد، حجم و عمق هستند. زیبایی این ملحفه‌ها خیره‌کننده است و باعث جذب و گیرایی بیننده می‌شود. در این ملحفه‌ها از تکنولوژی جدید چاپ بر روی پارچه استفاده می‌شود، که بیننده احساس طبیعی بودن طرح را دارد. از چاپ سه بعدی برای تولید روتختی نوجوان نیز استفاده می‌شود. این ملحفه‌ها در ابتدا از کشورهای ترکیه و چین وارد و به بازار عرضه می‌شدند.

پارچه تترون

پارچه تترون

تترون نوعی پلی استر است. بر خلاف تصور مردم، تترون ترکیبی از پلی استر و ابریشم مصنوعی (یا هر پارچه دیگری) نیست. بلکه تترون ۱۰۰٪ از پلی استر ساخته می‌شود. این پارچه در عرض‌های ۲ و ۳ متر در بازار موجود است و پرطرفدارترین نوع ملحفه‌های ساده است. پارچه تترون به دلیل قیمت مناسب‌، تنوع رنگ و لطافت آن پرفروش است. لطیف، خنک و ضد حساسیت بودن و همچنین مقاومت رنگی بالا از دیگر ویژگی‌های این پارچه به شمار می‌رود.

پارچه پلی استر پنبه‌ای

پارچه پلی استر پنبه‌ای

پلی پنبه (پلی استر و پنبه) ترکیبی از پنبه و مواد پلی استر است که اصولا از آن برای تهیه لباس و ملحفه استفاده می‌شود. پارچه‌ای زیبا و با دوام که کاربردهای مختلفی دارد. لازم به ذکر است که پارچه‌های پلی پنبه مانند پنبه خالص به بدن نمی‌چسبند. پارچه‌های پلی پنبه‌ای بافته گردش هوا را راحت‌تر انجام می‌دهند. پارچه پلی پنبه در رنگ‌های مختلف، با الگوهای چاپ شده و روکش‌های ضد آب موجود است.

پارچه کتان

پارچه کتان

سال‌هاست که از کتان برای تولید ملحفه استفاده می‌شود. حقیقت این است که پارچه کتانی خالص است و از سایر پارچه‌ها جداست. همچنین هنوز منبع راحتی، دوام و تنفس‌پذیری در تمامی ملحفه‌ها است. پارچه کتان که از الیاف گیاه لینوم تولید می‌شود، بافتی نرم دارد و در بافت‌های خاص آن حس لحاف می‌دهد. چه از پارچه ۱۰۰٪ کتان استفاده کنید چه از مخلوط کتان با پنبه، خواهید دید که جریان هوای زیادی در این ملحفه‌ها وجود که از مواد اولیه شبیه به ملحفه‌های پنبه هستند. این ملحفه‌ها برای هر فصلی مناسب هستند، زیرا گرما را پخش نمی‌کنند، همچنین آن را در خود نگه نمی‌دارند. پارچه کتان خصوصا برای کودکان بسیار مناسب است، زیرا بسیار قوی است و می‌تواند ضربات ناگهانی را تحمل کند.

پارچه فلامنت پنبه‌ای

پارچه فلامنت پنبه‌ای

این نوع پارچه ترکیب ۷۰٪ فلامنت و ۱۰۰٪ پنبه است. پارچه فلامنت پنبه‌ای دو نوع است: فلامنت پنبه ساده و فلامنت طرح‌دار. الیاف فلامنت الیاف طبیعی نیستند و در کارخانه تولید می‌شوند. این پارچه بسیار نرم و خنک است و همچنین تنفس‌پذیر می‌باشد. روتختی‌ سفید بیشتر از این جنس هستند که بیشتر کاربرد آن‌ها در بیمارستان است.

نتیجه‌گیری

انواع پارچه روتختی را با یکدیگر بررسی کردیم اما باید خاطر نشان کنیم که در هنگام خرید نیازهای خود را بسنجید و بر اساس آن‌ها ملحفه مناسب را تهیه کنید. برای مثال تعداد نخ کم‌ترین اهمیت را هنگام انتخاب پارچه روتختی دارد، در حالی که تنفس‌پذیری و جنس پارچه و همچنین فصلی که می‌خواهید از آن استفاده کنید اهمیت بیشتری دارد.

از روتختی کتان و پلی استر پنبه برای اتاق کودک و اتاق مهمان می‌توانید استفاده کنید زیرا هم دوام و احساس راحتی بیشتری دارند، هم در هزینه صرفه‌جویی کرده‌اید. به هر حال تخت‌خواب برای استراحت شماست و باید روتختی مناسب و با کیفیتی تهیه کنید که علاوه بر نرمی، لطافت و راحتی، به سلامتی شما و عزیزانتان آسیبی وارد نشود.

ما در کاورلت انواع کالای خواب مانند روتختی، لحاف لایت، بالش، پتو، شال تخت و مبل و … را با بالاترین کیفیت ممکن و نازل‌ترین قیمت به شما ارائه می‌دهیم. زیبایی اتاق خواب و سلامتی خود را به ما بسپارید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *