بالش ضد حساسیت چیست و چه کاربردی دارد؟

بالش ضد حساسیت برای افرادی که دچار بیماری‌های تنفسی هستند می‌تواند گامی مهم برای حفظ سلامتی و جلوگیری از حاد شدن شرایط و فشار به سیستم تنفسی باشد. به دلیل آنکه انسان به تناسب سن و سال و شرایط زندگی بطور متوسط بین 7 تا 12 ساعت از طول شبانه روز را بر روی بالش می‌گذرانند. معمولا وقتی سر روی بالش قرار می‌گیرد فاصله کمی بین راه های تفنسی و بالش باقی می‌ماند که می‌تواند ایجاد مشکل نماید. به همین دلیل بالش ضد حساسیت برای انواع آلرژی های فصلی و غیر فصلی می تواند گزینه مناسب و کارساز باشد.

بالش ضد حساسیت چیست؟

بالش ضد حساسیت چیست

بالش ضد حساسیت یکی از وسایل رختخواب است مواد داخل این نوع بالش یا رویه‌هایشان طوری طراحی می‌شود که ضد حساسیت و آلرژی ‌باشند.
متخصصان آسم و آلرژی معتقدند که اتاق های خواب در منازل به دلیل شرایط گرم و مرطوب بهترین مکان برای ازدیاد و پراکنده شدن گرد و غبار هستند و بالش‌های موجود در اتاقهای خواب هم از این قاعده مستثنی نیست و مکانی مناسبی برای قرار گرفتن گردو غبار می‌باشند.

به همین دلیل یکی از کارهای مهم برای افرادی که دچار حساسیت و آلرژی هستند خرید بالش مناسب است تا بتوانند با این چالش مقابله کنند. معمولا در بالش‌های ضد آلرژی سعی می‌شود از پارچه و پرهایی استفاده کنند که کمترین حساسیت ممکن را برای مصرف کننده در پی داشته باشد.

بالش های ضد حساسیت مجهز به یک لایه پارچه‌ هستند که گردو غبار را به خود جذب کرده و از باقی ماندن گردو غبار در سطح بالش جلوگیری می‌کند. پس اولین گام برای افرادی که دارای آلرژی و حساسیت هستند استفاده و خرید بالش مناسب می‌باشد.

مزایای استفاده از بالش ضد حساسیت؟

مزایای استفاده از بالش ضد حساسیت

مزایای استفاده از بالش ضد حساسیت برای افرادی که دچار حساسیت و آلرژی هستند زیاد بوده و می‌‌تواند راهی مناسب برای مقابله با مشکلات تنفسی برای این افراد باشد.

بالش های ضد حساسیت علاوه بر آنکه می‌توانند برای بیماری های تنفسی مفید باشند به دلیل ساختار مناسبی که براساس آن طراحی شده‌اند به نوعی بالش طبی هستند و باعث می‌شوند در زمان استفاده سر در وضعیت مناسبی نسبت به ستون فقرات قرار گیرد و باعث کاهش درد و ناراحتی در ستون فقرات گردد.

این بالش‌ها با توجه به شکل ظاهری که بر اساس آن طراحی شده‌اند. تقریبا نوعی بالش طبی هوشمند هستند که با توجه به قابلیت نرمی و سفتی خود به صورت خودکار سر را در وضعیتی درست قرار می‌دهند. به دلیل آنکه سر زمان زیادی در طول شبانه روز بر روی بالش قرار می‌گیرد ممکن است این کار در طولانی مدت باعث چروک شدن پوست گردد.

اما استفاده از بالش های طبی به دلیل هوشمند بودن و شرایط مناسبی که به خاطر مواد تشکیل دهنده دارند این چروک شدن را می‌توانند به حداقل ممکن کاهش دهند.

به دلیل کیفیت مناسب مواد و الیاف بالش، افرادی که از بالش ضد حساسیت استفاده می‌کنند معمولا خواب راحت و مناسبی خواهند داشت و در هنگام بیدار شدن از خواب احساس کوفتگی و ناراحتی نخواهند کرد.

استفاده از این نوع بالش باعث می‌شود در هنگام خواب سر و گردن در وضعیت درستی قرار گیرند و به آن‌ها فشار وارد نشود که متعاقباً فرد استفاده کننده دچار گردن درد شود.

چه کسانی باید از بالش ضد حساسیت استفاده کنند؟

چه کسانی باید از بالش ضد حساسیت استفاده کنند؟

استفاده از بالش های ضد حساسیت می‌تواند برای همه افراد مناسب باشد چون خیلی از حساسیتها به دلیل شرایط فصلی، وجود حشرات ریز و میکروسکوپی و گرد‌ و غبار به وجود می آیند. این شرایط بیشتر در فضا های گرم و مرطوب ممکن است حادث شود.

یکی از مکان هایی که ممکن است به دلیل سوخت و ساز بدن از شرایط خوبی برای رخنه عوامل به وجود آورنده آلرژی و حساسیت مناسب باشد رختخواب و بخصوص بالش است که سر و گردن روی آن قرار می‌گیرد.

همچنین باید به این نکته توجه داشت که یکی از مهمترین عوامل ایجاد حساسیت در حین خواب وجود موجوداتی میکروسکوپی به نام کنه خاکی است این موجودات معمولا در رختخواب و فرش رخنه کرده و ماده ای از بدن خود ترشح می‌کنند که حاوی نوعی پروتئین است که سبب ایجاد واکنش های آلرژیک در بدن بسیاری از افراد می‌شود.

به همین دلیل افراد مختلف به خصوص کسانی که دارای بیماری های تنفسی بوده و به دلیل نقص سیستم تنفسی ممکن است آسیب پذیر تر باشند باید سعی کنند که حتی المقدور از بالش های ضد حساسیت و رو تختی که دارای ویژگی های ضد آلرژی هستند استفاده کنند تا دچار چالش نشوند.

الیاف داخل بالش های ضد حساسیت چه چیزهایی هستند؟

الیاف داخل بالش های ضد حساسیت

الیاف داخل بالش‌های ضد حساسیت باید طوری انتخاب شوند که برای استفاده مناسب باشند. مهمترین مواردی که در این رابطه باید به آنها دقت شود این است که افراد به موادی که بالش با آن‌ها پر شده است حساسیت نداشته باشند.

معمولا بالش های که با الیاف حیوانی پر می‌شوند به دلیل آنکه منشا این الیاف حیوانی است ممکن است باعث ایجاد حساسیت شوند همچنین الیاف سنتزی و شیمیایی هم ممکن است برای خیلی از افراد حساسیت زا باشند و آن‌ها را دچار مشکل نمایند.

معمولا بالش های میکرو ژل به دلیل آنکه با پر انباشته نمی‌شوند و از الیاف برای درست کردن آن‌ها استفاده می‌شود می تواند جز مواد مناسب برای درست کردن بالش های ضد آلرژی باشد.

بالش‌های میکرو ژل از الیافی مثل ابریشم ساخته می‌شوند و بسیار نرم و راحت بوده و حتی با وجود آنکه داخل آن ها با الیاف مصنوعی پوشانده می‌شود کیفیت آن ها در حد بالش های لوکس درست شده از پر می‌باشد.

جنس این الیاف به شکلی طراحی و ساخته شده است که اجازه جمع شدن و نفوذ گرد و خاک را نمی‌دهد و این امر می‌تواند باعث به حداقل رساندن شرایط حساسیت زایی آن‌ها شود. از الیاف ریسایکل هم برای درست کردن بالش‌ها متناسب با شرایط استفاده می‌شود که می تواند برای جلوگیری از حساسیت مناسب باشد.

موادی که برای پر کردن بالش های ضد حساسیت استفاده می‌شوند از تنوع زیادی برخوردار هستند به همین دلیل افراد مختلف باید متناسب با شرایط و نوع حساسیت اقدام به خرید بالش مناسب برای خود کنند و بهترین روش برای انتخاب مناسب مشورت با افراد متخصص در این زمینه یا استفاده از برند‌های معتبر و شناخته شده می‌باشد.

نتیجه‌گیری

به دلیل شرایط فصلی و وجود ریزگرد‌ها ممکن است افرادی که دارای حساسیت و بیماری های فصلی هستند در هنگام خوابیدن دچار مشکل شوند.
چون بنابر نظر محققان فضای رختخواب به دلیل گرما و رطوبتی که از سوخت و ساز بدن به وجود می‌آید می‌تواند مکانی مناسب برای رخنه ریزگردها و حشرات ریز و میکروسکوپی باشد که به دلیل استفاده طولانی مدت از لوازم خواب و به خصوص بالش، این وسایل می‌توانند باعث ایجاد آلرژی و حساسیت در افراد مختلف شوند که برای جلوگیری از این کار می‌توان از بالش و روتختی ضد حساسیت استفاده کرد.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *