بالش طبی برای دیسک گردن

یکی از مشکلاتی که بر روی خواب و بیداری افراد تاثیر می‌گذارد، دیسک گردن است. افرادی که دیسک گردن دارند، باید وضعیت بدنشان را در حالت خوابیده به گونه‌ای تثبیت کنند که از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کرده و همچنین فشار بر روی گردن کمتر شده و بتوانند خواب راحتی را تجربه کنند. برای داشتن خوابی راحت و بدون دغدغه آسیب به مهرهای گردن، استفاده از بالش طبی برای دیسک گردن مناسب و با کیفیت، کمک بزرگی است. افرادی که از بیماری دیسک گردن و آرتروز گردن رنج می‌برند، با استفاده از بالش طبی برای دیسک گردن، می‌توانند از درد و فشار وارده بر مهره‌های گردن خود جلوگیری نمایند.

کیفیت و راحتی کالای خواب، تاثیر مستقیمی بر روی کیفیت خواب ما دارد. یکی از اجزای مهم کالای خواب، بالش و کوسن تخت است. کالای خوابی که در زمان خرید انتخاب می‌کنید، باید متناسب با شرایط شما باشد. به طور مثال، برخی افراد باید از بالش‌های متوسط تا بلند استفاده کنند. برخی دیگر، با انواع کوچک راحت‌تر هستند و برخی از هیچ بالشی برای خوابیدن استفاده نمی‌کنند.

همچنین، دسته‌ای از افراد هستند که به دلایلی مختلف، می‌بایست از بالش‌های مخصوص استفاده کنند. بکار بردن انواع معمولی در این افراد، می‌تواند بیماری و مشکل‌شان را بدتر کرده و به سلامتی‌شان آسیب وارد کند.

 

بالش مناسب برای دیسک گردن چه خصوصیاتی دارد؟

بالش مناسب برای دیسک گردن چه خصوصیاتی دارد؟

بسیاری از پزشکان به بیمارانی که مبتلا به آسیب شلاقی گردن، اسپوندیلوز گردنی یا دیسک گردن هستند، بالش طبی را توصیه می‌کنند. همچنین، این نوع از ، از درد گردن پیشگیری می‌کنند تا شما دچار خشکی و درد گردن در صبح نشوید. خشکی گردن صبحگاهی، مشکلی است که بسیاری از افرادی که مبتلا به دیسک گردن هستند، با آن آشنایی کامل دارند.

از آنجاییکه نوع و شکل بالش، در بروز انواع بیماری‌های مرتبط با گردن تأثیر بسزایی دارد، استفاده از نوع مناسب آن باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد.

برخی از خصوصیات یک بالش طبی برای دیسک گردن مناسب برای دیسک گردن عبارتند از:

  • نرم و لطیف باشد؛ بطوری که وقتی پوست صورت با بالش تماس دارد، به پوست آسیبی نرسد؛
  • فضایی که بین سر، گردن و کمر وجود دارد را پر کند؛
  • سر را در حالت توازن قرار دهد؛
  • وقتی بیمار در حالت‌های مختلف می‌خوابد، از سر و گردن آن پشتیبانی کند؛
  • دوام و کیفیت خوبی داشته باشد؛
  • حس خوبی را القا کند؛
  • شستشوی آن راحت باشد.

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن چیست؟

بهترین بالش طبی برای دیسک گردن چیست؟

افراد به دلایل مختلفی از بالش طبی استفاده می‌کنند. بعضی‌ها برای داشتن خوابی آرام و راحت، و بعضی‌ها برای تسکین درد گردن و کمر از بالش طبی استفاده می‌کنند. همچنین، اینگونه بالش‌ها در موقعیت‌های مختلف استفاده می‌شوند. به طور مثال، اگر قصد مسافرت دارید و مهره‌های گردن شما مشکلی دارند، قبل از هر چیزی باید به دنبال یک بالش مسافرتی مناسب باشید؛ چرا که خواب راحت در زمان مسافرت، حتی برای افرادی که مشکل مهره‌های گردن ندارند هم یک چالش به حساب می‌آید!

بالش طبی برای دیسک گردن انواع مختلفی دارند و عملکرد آن‌ها به گونه‌ای است که با کاهش درد و کشیدگی گردن، بدن را در هنگام خواب در موقعیت بهتری قرار می‌دهند.

هدف از طراحی این محصول، کاهش درد بیمار و راحتی او در هنگام خواب است. نوع و شکل بالش نیز تاثیر قابل توجهی بر روی گردن و کمر می‌گذارد. بنابراین، اگر برای خرید کالای خواب اقدام کرده‌اید، به غیر از مواردی مانند روتختی خوب و مناسب، باید در انتخاب بالش نیز وسواس به خرج دهید.

در ادامه، از شما دعوت می‌کنیم با مجموعه کاورلت همراه باشید تا بهترین بالش طبی برای دیسک گردن را به شما معرفی کنیم، تا با شناخت کافی، بالش مناسب و با کیفیت خود را خریداری نمایید.

انواع بالش طبی

انواع بالش طبی

بالش طبی در انواع و اشکال مختلفی تولید و عرضه می‌شود که هر مدل، برای گروه خاصی از افراد مناسب است. برای اطمینان بیشتر، می‌توانید قبل از خرید بالش، با پزشک خود درباره مدل آن صحبت کنید. در اینجا، برخی از شناخته شده‌ترین مدل‌های بالش طبی را به شما معرفی می‌کنیم…

بالش طبی مدل Large wave

این بالش از جنس مموری فوم است و قابلیت گردش هوا را دارد. جنس روکش آن پارچه می‌باشد همین امر سبب شده که قابلیت شستشوی راحت را داشته باشد. ابعاد بالش Large wave حدودا 114x30x48 سانتی متر است. ویژگی خوب این محصول این است که ستون فقرات شما را در یک راستا قرار می‌دهد. همچنین، در بلند مدت می‌تواند از دردهای عضلانی و آرتروز جلوگیری کند. این بالش به حل مشکل بی‌خوابی شما کمک می‌کند و خروپف را کاهش می‌دهد.

بالش دور گردنی

جنس این بالش از پلی استر بوده و دارای روکش مخملی است. استفاده از این مدل در ماشین و در سفرهای طولانی، و همچنین در هنگام کار با کامپیوتر یا تماشای تلویزیون، به شما کمک می‌کند تا به مهره‌های گردن‌تان فشار کمتری وارد شود. این بالش از الیاف بال فایر تهیه شده که ضد حساسیت بوده و قابلیت شستشوی راحت را دارد.

بالش طبی زانکو مدل تنفسی

این بالش در ابعاد 40×70×10سانتی‌متر و دارای روکش پنبه‌ای است. الیاف داخلی آن از جنس هالوفایبر است که قابلیت شستشو با دست و ماشین لباسشویی را دارد. این نوع بالش، خوابی راحت و آرام، با حفظ انحنا طبیعی ستون فقرات و جلوگیری از درد گردن را برای شما فراهم می‌کند.

بالش طبی اتللو مدل ProfMed

این بالش در ابعاد 60×40×12 سانتی‌متر ساخته می‌شود. این محصول کیفیتی عالی دارد و با بهترین مواد مانند پر قو، بامبو، پشم خالص، نانو الیاف، میکروفایبر، فیبر مهره و مواد ویسکوالاستیک تهیه شده است. بالش اتللو طوری طراحی شده است که از آسیب به نواحی مختلف گردن و ستون فقرات جلوگیری ‌کند. جنس روکش بالش از کتان پنبه می‌باشد که قابلیت شستشو ندارد و نیز روکش آن غیر قابل جدا شدن می‌باشد.

بالش طبی هوشمند Wave Plus Soft

ابعاد این بالش 40×60×10سانتی‌متر بوده و مواد داخلی آن، فوم هوشمند و پلی یورتان است. روکش بالش طبی هوشمند از جنس پنبه و پلی استر است که قابلیت جدا شدن و شستشو (بصورت دستی و ماشینی) را دارد. این بالش بسیار نرم است و فشار روی گردن را کاهش می‌دهد. همچنین، کیفیت خواب را بهتر کرده و از کمر درد و گردن درد پیشگیری می‌کند.

آیا استفاده از بالش مخصوص دیسک گردن روی بهبودی تاثیر دارد؟

آیا استفاده از بالش مخصوص دیسک گردن روی بهبودی تاثیر دارد؟

قطعا بله! داشتن خوابی راحت، سیستم ایمنی شما را تقویت می‌کند. همچنین، در حالت خواب، بدن شما فرصت ترمیم و جوانسازی پوست را پیدا می‌کند. یکی از نکات مهم و اغلب نادیده گرفته شده، انتخاب درست بالشی است که در هنگام خواب استفاده می‌شود. به همین دلیل، توصیه می‌شود که در زمان خرید لوازم اتاق خواب، یک یا چند بالش مناسب را خریداری کنید و یا تنها یک بالش طبی برای خود تهیه نمایید.

ساختار بالش طبی به گونه‌ای است که در حین خواب، بدن شما را متوازن کرده و گردن را به شکل مناسبی بالا نگه می‌دارد. با استفاده از این بالش، سر فرد در بهترین ارتفاع از سطح زمین قرار می‌گیرد و بدن را در حالت مناسب قرار می‌دهد. از همین رو، می‌تواند از بروز درد‌های گردن و کمر جلوگیری کند.

اگر در نواحی گردن خود احساس درد و گرفتگی می‌کنید، احتمالا به دلیل استفاده از بالش غیر استاندارد است. با استفاده از بالش طبی، گردش خون شما در بدن بهتر می‌شود، و سر هم تراز با شانه‌ها نگه داشته می‌شود تا فشار کمتری بر روی مهره‌های گردن و کمر وارد شود. با استفاده از بالش مخصوص دیسک گردن، درد‌های شانه و گردن تسکین می‌یابند و نیز با درست قرار گرفتن سر بر روی بالش، راه تنفس باز می‌شود و خروپف کمتر می‌شود.

بالش طبی بخاطر سطح خنثی و غیرفشاری‌ای که دارد، ستون فقرات را تنظیم می‌کند و نیز برای حفظ انحنای ستون فقرات گردن استفاده می‌شود.

همچنین، این بالش می‌تواند پف زیر چشم را کاهش دهد و با بهتر شدن سیستم گردش هوا، از تعریق بیش از حد جلوگیری می‌کند.

یکی از نکات مثبت استفاده از بالش طبی در نوجوانی و جوانی این است که ریسک ابتلا به گردن درد، آرتروز گردن و نیز دیسک گردن در سنین بالا را کاهش می‌دهد.

نحوه استفاده از بالش طبی برای دیسک گردن

نحوه استفاده از بالش طبی برای دیسک گردن

همانطور که قبلا اشاره کردیم، عدم استفاده از بالش مناسب، عوارضی همچون دردهای عضلانی در گردن و شانه را به دنبال دارد. استفاده از بالش طبی، فضای بین سر و گردن را پر می‌کند. بنابراین، فشار بر روی نواحی سر و گردن کاهش می‌یابد.

در زمان خرید، باید به ارتفاع و اندازه بالش توجه داشته باشید تا در مهره‌های سر و گردن، درد و ناراحتی کمتری احساس کنید. همچنین، بهتر است هر سال بالش خود را عوض کنید؛ چرا که ممکن است به انواع کپک و قارچ آلوده شود و شما را بیمار کند.

قیمت بالش طبی برای دیسک گردن چقدر است؟

قیمت بالش طبی برای دیسک گردن چقدر است؟

به دلیل اینکه بالش طبی انواع و اقسام مختلفی دارد، بنابراین قیمت این نوع بالش‌ها با توجه به کاربرد، سایز و ویژگی‌های آن متفاوت می‌باشد. قیمت بالش به عوامل دیگری نظیر برند، الیاف به کار رفته، جنس رویه، قابلیت شستشو، گردش هوا و… بستگی دارد.

ممکن است قیمت بالش طبی برای دیسک گردن گران‌تر از بالش‌های معمولی به نظر برسد، اما نکته مهم این است که این بالش‌ها، در حفظ سلامتی شما بسیار موثر هستند. در حال حاضر، هزینه‌های درمان دیسک گردن و مواردی از این دست، تحت پوشش همه بیمه‌ها نیستند و در صورت بروز مشکل، می‌تواند هزینه و مشکلات زیادی برای شما ایجاد کند. بنابراین، در زمان انتخاب بالش، هوشمندانه عمل کنید و محصولات با کیفیت را در اولویت خرید خود قرار دهید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *