رنگ اتاق خواب دخترانه

از عوامل مهم و تاثیرگزار بر روی روحیه افراد انتخاب رنگ مناسب برای فضا و طراحی داخلی منزل می‌باشد. این روزها انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه از اولویت‌های دختران نوجوان و کودک است. عموما این افراد علاقه زیادی به رنگ‌های شاد مانند صورتی، یاسی و یا در سنین پایین علاقه به شخصیت‌های کارتونی و انیمیشن دارند. با توجه به یکسری از پارامترها بهتر است از رنگ‌های خاص برای آرامش و انرژی بیشتر استفاده کنید که در این مقاله قصد داریم به طور کامل راجع به رنگ اتاق خواب دخترانه توضیح دهیم پس همراه ما باشید.

برای انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه به چه مواردی باید توجه داشت؟

انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه

شاید با خود فکر کنید که انتخاب رنگ چندان اهمیتی ندارد ولی بهتر است بدانید که اولین چیزی که هر صبح چشم از خواب برمیدارید و روی شما تاثیر می‌گذارد، رنگ اتاق و فضای داخلی آن است پس باید در انتخاب درست آن دقت لازم را داشته باشید. بر خلاف باور عموم و قدیمی، اتفاقا نباید فقط از رنگ صورتی برای اتاق خواب دخترانه استفاده کرد. این روزها با توجه به احترامی که والدین به کودک و نوجوان خود قائل هستند، انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه را به عهده فرزند دلبندشان می‌گذارند. با مشخص کردن رنگ اتاق خواب دخترانه می‌توانید در مرحله بعد، خرید روتختی و بالش را شروع کنید.

پیشنهاد ما به شما این است که پس از انتخاب رنگ اصلی دیوارها و سقف، به دنبال ترکیب یک رنگ مکمل و یا سفید باشید زیرا با این کار، اتاق از یکنواختی خارج شده و به مرور زمان موجب دلزدگی نخواهد شد. اگر تنها از یک رنگ ثابت برای دیوارها و سقف استفاده کنید، ممکن است پس از یکی 2 سال برای فرد کمی خسته کننده باشد. البته قبل از ادامه توضیحات بهتر است بدانید که هیچ گونه قانون و اجباری برای انتخاب رنگ اتاق‌ها و خانه وجود ندارد و تنها سلیقه شما الویت دارد، در این مقاله سعی داریم تا با توضیحات کامل در مورد انواع رنگ و تاثیرات آن‌ها، شما را در انتخاب درست و بهتر کمک کنیم.

انواع رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب دخترانه:

رنگ‌های مناسب برای اتاق خواب دخترانه

سفید:

انتخاب رنگ سفید می‌تواند از راحت‌ترین و در عین حال هوشمندانه‌ترین انتخاب‌های شما به شمار رود. سفید باعث ایجاد حس امنیت و آرامش در ساعات تاریک مانند شب می‌شود و در روز اتاق را تمیز و درخشان نمایان می‌کند. از ویژگی‌های رنگ سفید این است که با تمامی رنگ‌های دیگر سازگاری داشته و به راحتی با دکور و تزئینات داخل آن و لحاف روتختی و لوازم خواب، ست می‌شود. در آخر هم بهتر است بدانید که با انتخاب رنگ سفید برای اتاق خواب تا سالیان زیاد به فکر تغییر آن نخواهید بود، زیرا که باعث خستگی چشم نخواهد شد و فرد احساس راحتی دارد.

یکی از بهترین و مناسب‌ترین رنگ‌ها برای اتاق خواب، رنگ سفید است. رنگ سفید اتاق‌های کوچک را بزرگ نشان می‌دهد و اگر پنجره برای روشنایی وجود نداشته باشد، باعث روشن شدن فضای داخلی شده و در ساعات روز نیازی به لامپ و مهتابی نمی‌باشد. از رایج‌ترین و محبوب‌ترین رنگ‌ها برای فضاهای بزرگ‌تر مانند حال و پذیرایی نیز سفید می‌باشد زیرا مورد پسند بسیاری از افراد بوده و کسی از آن ایراد نمی‌گیرد. شاید رنگ‌های خاص مانند آبی یا سبز باب سلیقه هر کسی نباشد ولی سفید تنها رنگی است که شاید هیچ کسی با ان مشکلی نداشته باشد. حتی بهترین انتخاب برای روتختی دخترانه می‌باشد.

صورتی:

از متداول‌ترین و پر مخاطب‌ترین رنگ‌های اتاق خواب دختران خردسال، نوجوان و حتی جوان، رنگ صورتی است. این رنگ به گونه‌ای است که هر کسی به محض ورود به اتاق یا محیط متوجه می‌شود که متعلق به یک دختر خانم خوش سلیقه است. پیشنهاد متخصصین ما به شما عزیزان برای انتخاب طیف رنگی ملایم از صورتی است. صورتی پاستلی و کم رنگ موجب ایجاد فضایی رویایی و در عین حال آرامش بخش می‌شود. صورتی ملایم یا پاستلی با بسیاری از رنگ‌ها می‌تواند هارمونی زیبایی را ایجاد کند که در این صورت برای خرید تخت، کتاب‌خانه، میز آرایش و موارد دیگر کارتان راحت است. اگر برای رنگ اتاق خواب دخترانه و یا روتختی نوجوان دخترتان از صورتی استفاده کرده اید، پیشنهاد ما به شما ترکیب آن با طوسی، سفید، آبی کمرنگ و سرمه‌ای است.

آبی:

عموما انتخاب دوم بیشتر افراد برای رنگ اتاق خواب، بعد از سفید، آبی است. این رنگ به علت این که باعث آرامش ذهن و روح می‌شود، بیشترین کاربرد را برای اتاق خواب دارد. طیف رنگی ملایم از آبی می‌تواند برای تمامی سنین مناسب باشد و حس خوبی را منتقل کند. آبی کم رنگ یا همان آبی آسمانی برای رنگ اتاق خواب دخترانه از بهترین گزینه ها به سمار می‌رود. لازم به ذکر است که آبی تیره نیز برای اتاق‌هایی که دکور آن‌ها با رنگ‌هایی چون سفید و نسکافه ای تزئین شده نیز بسیار مناسب است. آبی در کنار سفید می‌تواند جلوه‌ی بسیار زیبایی را برای هر فردی ایجاد کند.

البته 2 طیف از رنگ آبی با نام های آبی درباری که کمی نزدیک به آبی فیروزه‌ای است و آبی کبود که گویی تلفیقی از آبی و بنفش است، برای اتاق خوا کاربرد دارد. آبی درباری بیشتر در خانه‌های نزدیک به ساحل استفاده می‌شود و آبی کبود چون همانند طوسی، زیر شاخه رنگ‌های خنثی است برای تمامی اتاق خواب‌ها کاربرد دارد و به راحتی با دیگر رنگ‌ها هماهنگی داشته و ست می‌شود. البته رنگ آبی برای روتختی اسپرت نیز بسیار مناسب و شیک است.

همان‌طور که در بخش اول مقاله اشاره شد، در انتخاب رنگ اتاق خواب دخترانه هیچ باید و نبایدی وجود ندارد و بهتر است کاملا به سلیقه شما انتخاب شود. اگر علاقه‌ای به آبی آسمانی ندارید و قصد دارید از آبی کبود استفاده کنید، هیچ اشکالی ندارد، مهم آن است که هنگامی که صبح چشم باز می‌کنید حس آرامش و مثبت برای انجام کارهای خود داشته باشید. چیزی که با سلیقه شما سازگاری داشته باشد 100 درصد در روحیه شما هم اثرات مثبت می‌گذارد.

کرم:

کرم از رنگ‌های شیک و با استایلی است که بیشتر انتخاب دختران نوجوان و جوان است. دکور کردن اتاق خوابی که رنگ کرم دارد، می‌تواند بسیار شیک و عالی به نظر برسد. برای این رنگ از اتاق خواب پیشنهاد می‌شود تا با دکوراسیون و لوازم طوسی، قهوه‌ای، نقره‌ای و سفید تزیین شود که در این صورت شاهد جلوه‌ی فوق العاده آن خواهید بود.کرم انتخاب افرادی است که داری شخصیت، آرام، مهربان و کمی درونگرا هستند. لازم به ذکر است که کرم را می‌توانید حتی بدون اضافه کردن و یا ترکیب دیگر رنگ‌ها به کار ببرید و قطعا مشکلی نخواهد داشت. کرم به تنهایی نیز زیبایی خاص خودش را برای اتاق خواب دارد.

نقره‌ای:

نقره‌ای از رنگ‌های پر از درخشانی و شیک است که انتخاب افراد خاص می‌باشد. این رنگ برای افرادی که قصد دارند اتاق خوابشان لاکچری و پر زرق و برق باشد، پیشنهاد می‌شود. ترکیب این رنگ با رنگ‌هایی چون صورتی و آبی نیز بسیار مناسب است. البته برای افرادی که خواب راحتی ندارند هم پیشنهاد می‌شود. نقره‌ای به طور کلی ایجاد آرامش در فضا را بر عهده دارد. لازم به ذکر است که رنگ نقره‌ای برای سرویس خواب، پرده و یا خرید بالش نیز بسیار مناسب است زیرا که جلوه و زیبایی خاص و شیکی را ایجاد می‌کند.

چه رنگ هایی برای دکوراسیون اتاق دخترانه مناسب هستند؟

در درجه اول دکوراسیون اتاق دخترانه باید مطابق با سلیقه و خصوصیات هر فردی انتخاب شود. به طور کلی استفاده از رنگ‌های: سفید، کرم، آبی روشن، سبز روشن، نقره‌ای و صورتی می‌تواند از بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌های انتخابی شما به شمار رود. ترکیب رنگ‌های ذکر شده با رنگ طوسی می‌تواند جلوه‌ی هر اتاقی را چندین برابر کند. برای این کار بهتر است با یک طراح داخلی مجرب مشورت کنید و یا از وب سایت و شبکه‌های اجتماعی برای تزیین اتاق خواب بهره ببرید. مناسب‌ترین رنگ برای اتاق خواب دخترامه همانی است که فرزند دلبندتان با آن احساس راحتی می‌کند.

چه رنگهایی برای اتاق دخترانه مناسب نیستند؟

چه رنگهایی برای اتاق دخترانه مناسب نیستند؟

قرمز:

با این که رنگ قرمز به طور کلی جذاب و زیبا است اما برای رنگ اتاق خواب دخترانه اصلا توصیه نمی‌شود. با توجه به شور و هیجانی که در فرد ایجاد می‌کند، داشتن خوابی راحت و آسوده را از او می‌گیرد. اگر کودک و یا نوجوان بیش فعال و یا زود جوش را دارید بهتر است از رنگ قرمز اجتناب کنید. از این رنگ تنها بهتر است به عنوان رنگ مکمل و بسیار محدود در دکوراسیون بهره ببرید.

بنفش:

با توجه به روان شناسی رنگ‌ها بهتر است از بنفش تیره و حتی کم رنگ برای دیوار و سقف استفاده نکنید زیرا ممکن است موجب ایجاد کابوس در خواب کودک شود. با این‌که بنفش بسیار زیبا و اصیل است اما برای رنگ اتاق خواب دخترانه مناسب نبوده و بهتر است از این رنگ در دکوراسیون اتاق بهره ببرید. اگر هم علاقه زیادی به این رنگ دارید و قصد انتخاب آن را برای اتاق خواب خود کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با ترکیب آن با سفید، آبی و نارنجی کمی از آن را خنثی کنید.

قهوه‌ای:

قهوه‌ای نماد افسردگی، غم و غصه است که به جرات می‌توان گفت که از بدترین انتخاب‌ها برای اتاق خواب به شمار می‌رود. البته بسیار کم دیده می‌شود که از این رنگ برای اتاق‌ خواب دخترها استفاده شود اما بهتر است از آن در استایل شخصیتان بهره ببرید تا در رنگ اتاق خواب دخترانه. تاریکی ایجاد شده با توجه به تنالیته سرد و تیره‌ای که دارد بهتر است با رنگ جذابی چون سبز تزیین شود تا در این صورت کمی بهتر و زیباتر شود.

مشکی:

مشکی قطعا رنگ مورد علاقه بسیاری از افراد برای هر چیزی است اما برای اتاق خواب شاید اصلا مناسب نباشد. البته ترکیب آن با نقره‌ای، سفید و یا قرمز زیبایی خاصی دارد که مورد پسند افراد کمی است. برای داشتن اتاق خواب خاص و لوازم رنگی مطابق با سلیقه شخص شاید مشکی انتخاب بدی نباشد. بر خلاف باور بسیاری از افراد شما را در انتخاب سیاه برای اتاق خواب سرزنش نمی‌کنیم به شرط آن که با رنگ‌های شاد و دکوراسیون مناسب تزیین شود.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *