نکات خرید روتختی عروس

وقتی که به این نکته توجه کنیم که ما انسان‌ها حدود یک سوم زندگی خود را در خواب سپری می‌کنیم، اهمیت اتاق خواب بهتر درک می‌شود. هر جزئیاتی که در اتاق خواب استفاده می‌کنید، از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا اتاق خواب محل به آرامش رسیدن شما است. بسیاری از افراد برای انتخاب روتختی عروس ترجیح می‌دهند از روتختی‌های تزئینی استفاده کنند که شاید برای خوابیدن کاملا مناسب نباشد اما ویژگی‌های خاص خرید جهیزیه گاهی چنین انتخاب‌هایی را توجیه می‌کند.

اگرچه عروس خانم‌ها همیشه این امکان را دارند که روتختی خود را عوض کنند، اما انتخاب اول روتختی همیشه مهم است. به همین دلیل اگر همان ابتدا یک روتختی مناسب و جذاب انتخاب کنید خیال خود را برای چندین سال راحت خواهید کرد. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های روتختی جهیزیه عروس و معرفی رایج‌ترین نمونه‌های آن می‌پردازیم.

روتختی عروس

روتختی عروس باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

یکی از بزرگترین عناصری که ظاهر اتاق خواب شما را تغییر می‌دهد، روتختی و سرویس خوابی است که استفاده می‌کنید. روتختی اندازه قابل توجهی دارد و سبک و رنگ آن تاثیر زیادی بر دکوراسیون اتاق خواب شما خواهد  داشت. روتختی مناسب اتاق شما را منظم‌تر و تمیزتر نشان می‌دهد. همچنین از نفوذ گرد و خاک و کثیف شدن تشک و سرویس خواب شما جلوگیری می‌کند.

همان‌طور که ذکر شد اغلب افراد برای جهیزیه عروس ترجیح می‌دهند روتختی تزیینی بخرند. این مدل‌ها ظاهر بسیار خوبی دارند و برای ایجاد یک اتاق خواب شیک در آغاز زندگی بسیار کارآمد هستند؛ اما اگر به جزئیات آن توجه نکنید ممکن است به اندازه کافی راحت نباشد.

روتختی که انتخاب می‌کنید باید تناسب رنگ خوبی با سایر اجزای سرویس خواب که خرید کرده‌اید داشته باشد و در صورت امکان قبل از خرید رنگ دیوارهای اتاق را نیز در نظر گرفته باشید. روتختی‌های موجود در بازار تنوع بسیار زیادی دارند که در ادامه مقاله به معرفی رایج‌ترین سبک‌های آن می‌پردازیم.

مدل‌های روتختی با طراحی شیک

به طور کلی، تازه عروس‌ها تمایل دارند با انتخاب یک روتختی شیک، نگاه مهمان‌ها را جلب کنند. مدل‌های روتختی چین‌دار شاید اولین چیزی باشد که برای جلب توجه به ذهن می‌رسد. با این حال، روتختی‌های ژاکارد که مدل‌های شیک و مدرن را در هم آمیخته‌اند، می‌توانند انتخاب مناسب‌تری برای این کار باشند.

همچنین روتختی‌های با پارچه‌های براق ساتن آبی و خاکستری می‌تواند طرح‌های شیک و جذابی به وجود آورد.

با این حال، عروس خانم‌هایی که به دنبال مدل‌های شیک و آراسته دیگری هستند، می‌توانند مدل‌هایی با گل‌های توری و کرکی را انتخاب کنند. برخی از روتختی‌های عروس را می‌توان با توجه به سلیقه عروس به صورت سفارشی دوخت.

روتختی گلدوزی شده

 

پیشنهادات روتختی عروس مدرن

اگر شما از افرادی هستید که به جلب توجه اغراق آمیز روتختی علاقه‌ای ندارید و دوست دارید بین زیبایی و جذابیت آن تعادلی برقرار کنید، می‌توانید از مدل‌های مدرن استفاده نمایید. این روتختی‌ها در طرح‌ها و رنگ‌ها متنوعی تولید می‌شوند و توانسته‌اند توجهات زیادی را به خود جلب کنند. مزیت خوب این مدل‌ها این است که زیبایی و راحتی را در کنار هم قرار داده است.

روتختی‌های سنتی طرح دار

روتختی‌های سنتی نیز در سال‌های گذشته با اقبال زیادی روبرو شده‌اند. اگر دکوراسیون منزل شما سنتی یا فاخر است بهتر است که از روتختی‌های سنتی استفاده کنید. استفاده از کمد‌های چوبی و آینه‌ مجلل در اتاق خواب می‌تواند ترکیب بی‌نظیری را با این روتختی‌ها ایجاد کند. روتختی‌های سنتی دارای نقوش و طرح‌هایی هستند که در کتیبه‌های قدیمی و تاریخ مشاهده می‌شوند. روتختی‌های جهیزیه سنتی که با طرح‌های مدرن تلفیق شده‌اند، امروزه جزو پرفروش‌ترین مدل‌ها هستند.

روتختی عروس کاورلت

روتختی‌های سلطنتی و پر زرق و برق

روتختی‌های سلطنتی بسیار چشم‌نواز و پر زرق و برق هستند. این روتختی‌ها با نقش و نگارهای برجسته و پارچه‌های درخشان ساتن خودنمایی می‌کنند. بعضی از این مدل‌ها با نقش‌ها و رنگ‌های گلدوزی شده و اصیل مانند فیروزه‌ای، شرابی و کرم هستند که در دوره ما روحی تازه پیدا کرده و متناسب با مد طراحی شده‌اند.

مدل‌های روتختی عروس توری

روتختی توری عروس که سال‌ها به عنوان یکی از جزییات ضروری جهیزیه عروس در گوشه و کنار کشور شناخته می‌شد، از گذشته تا به امروز تکامل یافته و همچنان جای خود را در روتختی‌ جهیزیه حفظ کرده است. مدل‌های روتختی توری که باعث شیک و پر زرق و برق جلوه دادن تخت خواب شما می‌گردند با طراحی خاص و منحصر به فرد خود از دیگر مدل‌های روتختی متمایز می‌شوند.

مدل‌های توری را که خود شامل سبک‌های زیادی می‌شود، می‌توان روی لبه‌های پارچه روتختی و یا روی کل روتختی استفاده کرد. شما می‌توانید اتاق خواب خود را با انواع پارچه توری، چه در یک رنگ و چه با ترکیبی از رنگ‌های مختلف شیک و جذاب کنید.

در انتخاب روتختی جهیزیه چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

در انتخاب روتختی عروس نکاتی مهمی است که باید به آن توجه کنید. اول از همه، باید قبل از خرید روتختی چارچوب تخت را درست انتخاب کنید. همچنین بسیار مهم است که ارتفاع و عرض فریم تختی را که خریداری کرده یا خواهید خرید به طور دقیق بدانید.

اگرچه ممکن است این مسائل در نگاه شما ساده به نظر برسند اما می‌توانند تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و جذابیت سرویس خواب شما داشته باشند. اگر یک چارچوب تخت معمولی، استاندارد یا یک فریم تخت بلند خریداری کرده‌اید، ممکن است تعجب کنید که چرا روتختی شما برای آن مناسب نیست.

اگر روتختی شما برای تخت مناسب نباشد ممکن است روی زمین بکشد یا در وضعیتی قرار گیرد که نتواند تخت شما را بپوشاند. به همین دلیل باید از ابعاد تشک و فریم تخت آگاهی کامل داشته باشید. اگر به این نکته توجه کنید به چنین مشکلاتی برخورد نخواهید کرد.

بهترین نوع پارچه برای روتختی عروس کدام است؟

به غیر از اندازه روتختی و رنگ روتختی، نکته دیگری که نباید از آن غافل شوید این است که به جنس روتختی دقت کنید. گاهی اوقات روتختی‌هایی با وضوح بالا و عکس‌های حرفه‌ای که روی صفحه می‌بینید، می‌توانند شما را گمراه کنند. بنابراین قبل از خرید حتما در مورد جنس پارچه سوال و در مورد آن تحقیق کنید.

پارچه‌های متنوعی برای تولید روتختی جهیزیه مورد استفاده قرار می‌گیرد که پارچه ژاکارد است. این پارچه‌ها بسیار مقاوم هستند و غالبا قابل گلدوزی نیز نیستند. این پارچه‌ها برای تنظیم دما بسیار کاربردی‌اند و برای استفاده در زمستان و تابستان مناسب هستند.

اینکه از چه نوع پارچه‌ای استفاده کنید به ترجیح شما بستگی دارد. به غیر از پارچه‌ ژاکارد از پارچه‌های توری فرانسوی، پارچه ساتن و لورکس، پارچه نخی خالص و انواع پارچه پیکه استفاده می‌شود.

روتختی عروس

جمع‌بندی

اتاق خواب در هر خانه‌ای محل استراحت و کسب آرامش است. بنابراین توجه به دکور و رنگ‌های استفاده شده در آن بسیار اهمیت دارد. انتخاب روتختی مناسب می‌تواند باعث شود که اتاق خواب شما چشم‌نواز و آرامش‌بخش باشد. خرید روتختی برای بسیاری از تازه‌عروس‌ها یک دغدغه است و از آنجایی که معمولا ترجیح داده می‌شود روتختی جهیزیه شیک و جذاب باشد این انتخاب سخت‌تر نیز می‌شود.

مهم‌ترین کارکرد روتختی عروس تزئینات است و به همین دلیل ممکن است در مواردی برای خواب زیاد مناسب نباشد. در این مقاله به طور جامع در مورد ویژگی‌های روتختی عروس و نکات مهم هنگام خرید صحبت کردیم و رایج‌ترین نمونه‌های آن را نیز معرفی کردیم. در صورتی که نیاز به مشاوره دارید یا قصد خرید هرگونه روتختی و ملحفه دارید می‌توانید به سایت کاورلت مراجعه کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *