پتوی ژله ای چیست و چه کاربردی دارد؟

پتوی ژله ای آرزو هر انسانی را برای داشتن خواب آرام و راحت برآورده می‌کند. جنس نرم و سبک آن هنگام استفاده حس خوشایندی ایجاد می‌کند که تمام خستگی روز را از بین می‌برد. همه ی ما می دانیم، هیچ چیزی بهتر آسوده خوابیدن در ساعات شب برای رفع خستگی‌های و دغدغه‌های روز نیست. هیچ کس نمی‌تواند خواب را جایگزین فعالیتی دیگری کند یا آن را کلا از برنامه سربازان خود حذف کند. در حقیقت خواب یک طبیعت درونی است که حتی اگر تصمیم برای خوابیدن هم نداشته باشیم، باز هم با آن مواجه می‌شویم. پس چه بهتر است به کیفیت خواب توجه کنیم و از بهترین کالاهای خواب بهره‌مند باشیم تا فردای خود را به بهترین شکل رقم بزنیم.

پتو یکی از اصلی‌ترین کالاهای خواب است به بهبود و کیفیت خواب بسیار کمک می‌کند. انواع پتوهای موجود در بازار از انواع الیاف ساخته می‌شود که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای خواب راحت و بدون نگرانی، پتوی ژله ای است که نرمی و لطافت خاصی را هنگام استراحت شبانه به ارمغان می‌آورد. در ادامه تصمیم داریم شما را بیشتر با پتوی ژله ای آشنا کنیم. پس برای خلق یک خواب باکیفیت با ما همراه باشید.

پتوی ژله ای چیست؟

پتو ژله ای چیست؟

پتوی ژله ای به پتوهای نرم و لطیف گفته می‌شود که وزن بسیار سبکی دارند به دلیل حجم بسیار کم به عنوان پتوهای مسافرتی نیز شناخته می‌شوند. این پتوها برای چهار فصل مناسبند و در عین سبک وزن بودن، گرمای بسیار مناسبی دارند.

این مدل پتو حوله‌ای به خاطر لطافت و وزن پایین مورد علاقه تمام گروه‌های سنی است. چرا هنگام استفاده احساس آرامش بیشتری به فرد منتقل می‌کند و افراد زیادی به استفاده از آن تمایل نشان می دهند؛ به خصوص کودکان.

حدود قیمت پتوی ژله ای چقدر است؟

قیمت پتو ژله ای

قیمت پتو دارای بافت نرم نسبت به دیگر پرتوها بیشتر است. اما از آن جا که در طرح‌ها و مد‌ل‌های مختلف ساخته می شود، قیمت های متفاوتی دارد و همچنین قیمت پتوی سایز یک نفره و دو نفره با یکدیگر متفاوت است. هرچقدر کیفیت و نوع جنس پتو بهتر و از متریال های ایده‌آلی برای ساخت آن استفاده شده باشد، مطمئناً قیمت ویژه‌ای برای آن در نظر می گیرند. برخی ویژگی‌ها مانند ضد حساسیت، بدون رنگ‎دهی، پرزدهی و قابلیت شستشو همچنین دارای طرح‌های برجسته روی قیمت پتو تاثیرگذار است.

کاربرد پتوی ژله ای یا حوله ای چه چیزی است؟

کاربرد پتو ژله ای یا حوله ای

پتو حوله‌ای با ویژگی خاص و وزن سبک برای تمام گروه سنی مناسب است و نسبت به پتوهای قدیمی احساس زبری و خوردگی هنگام خواب به فرد دست نمی‌دهد. این مدل در رنگ‌ها، طرح‎ها و اندازه‌های متنوع طراحی و ساخته می‌شود و بهترین گزینه برای جهیزیه عروس است. عروس خانم‌ها می توانند با خرید پتو حوله‌ای در رنگ‌ها و طرح‎های متنوع بهترین ایده برای سرویس خواب جهیزیه خود نظر بگیرند؛ طوری که زیبایی اتاق خواب خود را دوچندان ‌کنند.
همچنین مدل ضدحساسیت پتو حوله‌ای یا پتو ژله ای برای افراد دارای حساسیت‌های پوستی بسیار کاربردی است. کسانی که دارای حساسیت‌های پوستی و آلرژی تنفسی هستند، پتوهای نرم و لطیف بهترین گزینه برای آنها شناخته می‌شود تا یک خواب بدون استرس و در آرامش کامل داشته باشند. مدل حوله‌ای حتی برای کودکان و نوزادان هم گزینه انتخاب دارد. کودکانی که لطافت پوست‌شان مانند گل است؛ استفاده از پتوی مناسب برای داشتن خواب کامل و آسوده بدون هیچ آسیب دیدگی پوست برای آنها بسیار اهمیت دارد.

جنس پتو ژله ای چیست؟

جنس این مدل پتو بسیار نرم و لطیف است و از الیاف مصنوعی به نام پلی استر ساخته می‌شود. به همین دلیل، بافت بسیار نرم و لطیف دارد. اگر هنگام خرید بالش و وسایل خواب با این مدل آشنا شده باشید، کاملاً با لطافت، ظریف و سبکی آن آشنا شده‌اید.

خوشبختانه به خاطر طرح‎ها و مدل‎های متنوع، پتو حوله‌ای یا پتوی ژله ای را می توانید به عنوان روتختی استفاده کرد و از ظاهر آرام‌بخش آن لذت برد. همچنین به خاطر سبک وزن بودن به راحتی روی تخت مرتب می‌شود.

مزایای پتو ژله ای

مزایای پتو ژله‌ای

در موارد زیر با مزایای این مدل پتو محبوب و دوست‌داشتنی آشنا می‌شوید:

  • وجود طرح و رنگ‌های متنوع آن، قدرت انتخاب بهتری در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
  • ماندگاری و طول عمر بسیار بالایی دارد.
  • احتمال آسیب‌دیدگی بافت آن بسیار کم است.
  • با قابلیت شستشو در ماشین لباسشویی ارائه شده است. چرا که وزن آن نسبت به دیگر پتو ها سبک است.
  • به عنوان سرویس روتختی قابل استفاده است.
  • با توجه به تنوع در رنگ و طرح به راحتی با دیگر وسایل خواب مانند بالشت، روتختی و رویه تشک ست می‌شود
  • ضد چروک است. بنابراین نگرانی بابت شستشوی آن نخواهید داشت
  • پرزدهی بسیار اندکی دارد و این مورد از نظر خیلی‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین مزایای پتو حوله یایای شناخته می‌شود.

معایب پتو ژله ای

معایب پتو ژله ای

اولین عیب این مدل پتو، استفاده از الیاف مصنوعی برای تولید آن است. در واقع، برخلاف دیگر پتوهای درجه یک، از پنبه خالص برای تولید آن نمی‌شوند .همچنین به خاطر نازک و سبک بودن گزینه مناسبی برای مناطق بسیار سرد نیست. یعنی، افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند نمی‌توانند از لطافت و نرم بودن پتو ژله ای بهره مند شوند. با وجود چند عیب نام برده شده، باز هم از نظر خیلی‌ها محبوب‌ترین پتو برای استراحت است و لطافت آن درهیچ نوع پتویی دیده نمی‌شود.

نکات مهم برای خرید پتوی ژله ای، این کالای خواب خواستنی!

خرید پتوی ژله ای

اندازه: در اولین مرحله باید اندازه پتو را مشخص کنید. پتوی یک نفره می‌خواهید یا دونفره؟

جالب است بدانید امروزه برای خرید پتو می‌توانید از پتوهای متری بهره‌مند شوید. به راحتی پتو متناسب با سایز خود خریداری می‌کنید؛ بدون این که نسبت به کوچک بزرگ بودن نگران نباشید.

جنس: دومین نکته مهم برای خرید پتو، جنس آن است. افرادی که دارای پوست حساس هستند، باید به این نکته توجه ویژه داشته باشند.

وزن: برای داشتن خواب آسوده چه نوع وزنی برای شما مناسب است؟ پتوهای سنگین یا سبک؟ در کنار این موضوع دقت داشته باشید وزن پتو هرچقدر سبک‌تر باشد حمل آن نیز آسان‌تر است و به راحتی در کوچکترین مکان قرار می‌گیرد.
قابلیت شستشو با ماشین لباسشویی: برخی مدل پتوها بسیار سبکند و به راحتی درون لباسشویی شسته می‌شوند. اما برخی دیگر هنگام شستشو وزن زیادی پیدا می‌کنند و متاسفانه در ماشین لباسشویی قابل استفاده نیستند.

میزان گرمایش: خیلی‌ها تصور می‌کنند پتوهای ضخیم‌تر گرمای بیشتری دارند. اما این موضوع کاملاً غلط است. برخی مدل پتو در عین نازک بودن، گرمایی بسیار زیادی دارند و گزینه بسیار خوبی در فصل گرما سرما هستند.
برخی مدل پتوهای دیگر هم برای چهار فصل مناسب اند و در هر نوع شرایط آب و هوایی می‌توان از آنها استفاده کرد.
بهتر است این نکته را با توجه به نوع آب و هوایی منطقه باید در نظر بگیرید!

طرح و مدل پتو: تصمیم دارید پتو برای چه گروه سنی خریداری کنید؟ امروزه پتوها در طرح‌ و مدل‌های مختلف طراحی و تولید می‌شوند که این موضوع باعث شده است از این کالای خواب به عنوان روتختی هم استفاده شود. به عنوان مثال، خیلی از دخترخانم‌های عزیز از طرح های فانتزی پتو حوله‌ای به عنوان روتختی دخترانه فانتزی استفاده می‌کنند و از طرح و لطافت آن ذوق‌زده اند.

نکات مهم در نگهداری پتوی ژله ای

نکات مهم در نگهداری پتو ژله ای

پتو به خاطر تماس بودن مداوم با بدن خیلی زود کثیف می‌شود. حتی ممکن است تغییر رنگ و لطافت خود را از دست دهد. پس سعی کنید این مدل پتو را به موقع بشویید و بعد از هر بار شستشو آن را در هوای آزاد قرار دهید تا به گونه‌ای ضد عفونی شود. هرگز پتو را در مکان‌های دارای رطوبت و داخل پلاسیتک بدون جریان هوای قرار ندهید و از تا کردن آن در صورت نمناک بودن، پرهیز کنید.

جمع بندی

هر زمانی که اسم پتو حوله‌ای یا ژله ای به گوش می‌رسد، نرمی و خاص بودن آن تداعی می شود. این مدل پتو به خاطر ضخامت و نرم بودن آن گزینه مناسبی برای کودکان است؛ طوری که هیچ حساسیتی برای پوست کودکان به همراه ندارد.
حال اگر تصمیم به خرید این مدل پتو دارید، با در نظر گرفتن اندازه و طرح مناسب می‌توانید بهترین تجربه را از خرید کالای خواب داشته باشید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *