آیا بهترین روتختی، روتختی پنبه‌ای است؟

روتختی‌ها از ملزومات اتاق خواب شما هستند که دقت در انتخاب آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بعد از گذراندن یک روز خسته کننده وقتی به اتاق خواب می‌رسیم، هیچ چیز مهم‌تر از یک جای خواب گرم و راحت نیست. انتخاب یک روتختی مناسب می‌تواند جای خواب راحتی برای شما به ارمغان بیاورد.

با توجه به این که انواع مختلفی از روتختی‌ها در بازار وجود دارند، امکان انتخاب یک گزینه عالی از بین نمونه‌های موجود کار ساده‌ای نخواهد بود. بنابراین شناخت انواع روتختی از نظر جنس، نوع دوخت و طرح می‌تواند در خریدی بهتر به شما کمک کند. روتختی پنبه‌ای یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توان از آن استفاده کرد. در ادامه بیشتر راجع به روتختی و نکات خرید آن صحبت می‌کنیم.

روتختی طوسی

روتختی کاوری را بهتر بشناسید!

روتختی کاوری یک روکش نازک و تزئینی است که لحاف داخل آن می‌رود. کاور یک لایه محافظ برای لحاف است و برای اینکه لحاف داخل کاور لیز نخورد چهار بند دوخته شده در کاور به چهار سر لحاف گره می‌خورد. از آنجایی که لحاف و روتختی ممکن است گران باشد و تمیز کردن آن دشوار، این روتختی‌های کاوری برای لحاف مفید هستند؛ زیرا به مدت طولانی لحاف شما را سالم نگه ‌می‌دارند.

این کاورها به راحتی جدا و شسته می‌شوند. همچنین، با روکش‌های لحاف می‌توانید به سرعت و به راحتی ظاهر تخت و اتاق خود را بدون نیاز به تغییر کامل دکوراسیون تغییر دهید.

مزیت‌های استفاده از روتختی

استفاده از روتختی‌ها در اتاق خواب مزیت‌های زیادی دارد که هر کسی را ترغیب می‌کند حداقل یکی از آنها را تهیه کند. اولین مزیت روتختی نظم بخشیدن و مرتب جلوه دادن اتاق خواب شماست. با استفاده از یک روتختی می‌توانید به سادگی در ابتدای صبح بهم ریختگی تخت‌خوابتان را بپوشانید.

استفاده از یک روتختی راحت و نرم به شما کمک می‌کند تا خواب بهتری داشته باشید؛ همچنین در شب‌های سرد زمستان باعث گرما بخشیدن به بدن شما می‌شود.

البته جنس روتختی که از آن استفاده می‌کنید نیز در این مورد بسیار تاثیرگذار است. در نهایت استفاده از یک روتختی شیک می‌تواند به کلی جلوه اتاق خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد و فضایی لوکس را در محیط شما ایجاد کند.

روتختی آبی

 

انواع روتختی از نظر جنس

انواع مختلفی از پارچه وجود دارد که می‌توانید از آنها به عنوان روتختی استفاده کنید؛ اما چگونه می‌توانید بفهمید که کدام یک بهترین است؟ در این قسمت برخی از معروف‌ترین جنس پارچه‌هایی که از آن برای دوخت روتختی استفاده می‌شود را معرفی می‌کنیم.

پنبه

پنبه محبوب‌ترین پارچه‌ای است که برای دوخت ملحفه‌ها و دیگر ملزومات خواب استفاده می‌شود. از ویژگی‌های پنبه می‌توان به دوام، تنفس پذیری، نرم بودن، مراقبت آسان و به طور کلی مقرون به‌صرفه بودن آن اشاره کرد. با این حال، انواع مختلفی از پنبه وجود دارد که هر یک دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. در اینجا برخی از رایج‌ترین آنها آورده شده است:

  • پنبه مصری: پنبه مصری لوکس‌ترین نوع پنبه است. اگر ملحفه‌های فوق العاده نرم و باکیفیت می‌خواهید، انتخاب این نوع بهترین گزینه است. پنبه مصری که در آب و هوای گرم و خشک شمال آفریقا رشد می‌کند، دارای الیاف بسیار بلندی است که نرم‌ترین و صاف‌ترین نوع پارچه را ایجاد می‌کند.

روتختی دونفره طلایی

 

  • پنبه پیما: این نوع به دلیل نرمی و درخشندگی طبیعی خود شناخته شده است. دارای الیاف متوسط ​​تا بسیار بلند که برای ملحفه‌های تخت ایده‌آل است.

 

  • پنبه شانه شده: به پارچه پنبه‌ای اطلاق می‌شود که برای حذف تمام الیاف کوتاه در طول فرآیند تولید، یک پارچه بسیار صاف باقی می‌ماند.

 

  • پنبه رنفورس: این نوع پنبه یکی از متداول‌ترین انواعی است که از آن برای تولید کالای خواب استفاده می‌شود. نوع بافت و الیاف این پارچه به گونه‌ای است که هوا به خوبی از آن رد و بدل می‌شود و از مقاومت بالایی برخوردار است. کیفیت پارچه رنفورس بسیار بالاست و در عین حال از قیمت مناسبی برخوردار است. این نوع پارچه که برای دوخت روتختی و کاور مورد استفاده قرار می‌گیرد، با محیط زیست سازگار بوده و طرح و رنگ خود را در گذر زمان حفظ می‌کند.

روتختی سفید و صورتی

کتان

کتان از الیاف ساقه گیاهان کتان تولید شده است. ملحفه‌های کتانی، روبالشی‌ها و روکش‌های لحاف بادوام، ضد حساسیت، تنفس، رطوبت‌گیر هستند و با چند بار استفاده نرم‌تر و قوی‌تر می‌شوند. مراقبت از ملافه‌های کتانی و الیافی طبیعی مانند ملافه‌های پنبه‌ای آسان است، اما این نوع معمولا زودتر چروک می‌شوند.

استات

استات پارچه‌ای است که از سلولز موجود در الیاف چوب ساخته می‌شود. حس بسیار نرم و ساتنی دارد، اما به دلیل ضعیف بودن الیاف، این پارچه‌ها باید در خشک شویی یا با دست شسته شوند.

ابریشم

ابریشم یک الیاف مجلل و نرم است که توسط کرم ابریشم تولید می‌شود. پارچه‌های ابریشمی که برای دوخت روتختی مورد استفاده قرار می‌گیرند، خنک و نرم هستند؛ البته نکته منفی ابریشم هزینه زیاد آن و مراقبت سخت از آن است.

روتختی ارسالی مشتری کاورلت

 

نکات خرید روتختی

در زمان خرید روتختی‌ها بهتر است نکاتی را مدنظر قرار دهید تا در نهایت بتوانید یک روتختی مناسب و باکیفیت را انتخاب کنید. در این قسمت به معرفی برخی از این نکات خواهیم پرداخت.

  1. روتختی را انتخاب کنید که سریع و راحت بتوان آن را مرتب کرد. روتختی کاوری یکی از مناسب‌ترین گزینه‌هاست که می‌توانید آن را در عرض چند ثانیه به سادگی مرتب کنید.
  2. توجه به تراکم نخ‌ها تضمینی برای کیفیت خرید شماست. تراکم نخ‌ها به تعداد نخ‌های بافته شده در یک اینچ مربع پارچه اشاره دارد. هرچه تراکم نخ بیشتر باشد بافت سفت‌تر و البته قیمت آن بیشتر می‌شود.
  3. باید توجه کنید که اگر چه پارچه‌هایی با تراکم بالا دوام و کیفیت بیشتری دارند، اما رد و بدل شدن هوا از آنها سخت‌تر است. اگر تمایل دارید که در هنگام خواب تبادل هوای بهتری انجام شود، بهتر است ملافه‌هایی با تراکم 40 تا 81 بخرید.

خرید کردن از یک فروشگاه معتبر دومین نکته‌ای است که در زمان خرید روتختی باید به آن توجه کنید. این که بدانید از کجا خرید می‌کنید یکی از مهمترین نکاتی است که می‌تواند کیفیت خرید شما را تضمین کند.

روتختی قرمز

5. بهتر است پیش از خرید اطلاعاتی در مورد بافت پارچه به دست آورید و سپس نسبت به خرید روتختی اقدام کنید.

6. از آلرژی‌زا نبودن الیاف و پارچه به کار رفته در روتختی اطمینان حاصل کنید. الیاف کوتاه نشده در بعضی پارچه‌ها می‌توانند در افراد مستعد منجر به بروز آلرژی شوند.

7 . پیش از خرید روتختی‌ها از فروشنده راجع به نحوه شست‌وشوی پارچه مورد نظر سوال کنید تا با انتخاب روش درست، آسیب کمتری به پارچه وارد شود.

8. در نهایت طرح و نقشی را انتخاب کنید که با دکوراسیون اتاق خواب شما همخوانی داشته باشد و به این ترتیب جلوه زیبایی به اتاق خود ببخشید.

روتختی سفید مشکی کاورلت

 

با انتخاب روتختی مناسب، خواب‌های آرامش‌بخش ببین!

حالا که با انواع روتختی و نکات خرید آن آشنا شدید، می‌توانید برای خرید یک روتختی پنبه‌ای یا کتان یا هر جنسی که مد نظر دارید، اقدام کنید. برای این کار کاتولوگ‌ها و طرح‌هایی که فروشنده در اختیار شما قرار می‌دهد را به خوبی بررسی کنید و سپس مدل مدنظر خود را انتخاب کنید. اطمینان از اعتبار فروشگاه مورد نظر از مهمترین مسائلی است که در زمان خرید باید به آن توجه کنید. با خرید روتختی از سایت کاورلت (Coverlet)، شبی گرم و نرم را تجربه کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *