تشک برقی چیست؟

تشک برقی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ اگر از احساس سرمای بیش از حد رختخواب رنج می‌برید و هنگام در آغوش گرفتن رختخواب شوک عجیبی به بدنتان وارد شود تشک برقی بهترین انتخاب است. تشک برقی با ایجاد گرمایی لذت بخش برای بدن خواب آرامش بخش و بدون استرسی را برایتان رقم می‌زند و کمک می‌کند دردهای عضلانی بهبود بخشند.

معمولاً خانواده‌هایی که در آب و هوای بسیار سرد زندگی می‌کنند هزینه‌های بالایی برای مصرف آب و برق می‌پردازند. اما با استفاده از تشک‌های برقی برای گرم نگه داشتن تخت خواب به هزینه کمتری نیاز است. البته این محصول برای افرادی که دچار کمردرد هستند نیز بسیار مفید است و باعث می‌شود هنگام ساعات شبانه شخص درد کمتری را احساس و خواب بهتر و راحت تری را تجربه کنند.

اگر دوست دارید در مورد این مدل تشک بیشتر بدانید و با فواید و مزایای آن آشنا شوید، در ادامه همراه ما باشید.

تشک برقی چه کاربردهایی دارد؟

تشک برقی چه کاربردهایی دارد؟

مشکلاتی همچون کمر درد و… خیلی سریع با کیفیت پایین خواب و موقعیت‌های ناخوشایند بدن در ساعات شبانه بدتر می‌شود. در حالی که اکثر تشک‌های برقی تشک هایی هستند که هم وضعیت بالا و هم پایین آن قابل تنظیم است و به آسانی روی تخت قرار می‌گیرد. همچنین از این مدل تشک می‌توان در کنار بالش طبی استفاده کرد و بهترین شرایط را برای حفظ سلامتی بدن به ارمغان آورد

در ادامه با دیگر مزایای فوق العاده تخت خواب‌های برقی آشنا می‌شوید تا بهترین نوع استفاده را از آن تجربه کنید:

کاهش و تسکین دردهای عضلانی

تشک‌های برقی بخوبی درد مفاصل مانند کمر درد و آرتروز را برای موقتی تسکین می‌بخشد. قرار گرفتن در بهترین موقعیت خواب باعث بهبود جریان خون گردش خون می‌شود و این موضوع به کاهش درد مفاصل بسیار کمک می‌کند.

عدم نیاز به دیگران

اگر مشکلات حرکتی دارید تشک برقی راه ارزشمندی برای حفظ آزادی و استقلال است و تا هر زمانی که دوست داشته باشید با استفاده از این تخت می‌توانید در هر موقعیتی قرار بگیرید؛ بدون اینکه به کمک شخص دیگری نیاز داشته باشید. تنها با فشار دادن یک دکمه کنترلی آسان گرمای لازم برای استراحت را ایجاد می‌کند؛ مخصوصاً مواقعی که مجبور هستید در ساعات طولانی در تختخواب باشید.

کاهش دردهای آرتروز

از آنجا که گرما باعث انبساط رگ‌های خونی و افزایش گردش خون می‌شود، با خرید این مدل تشک به مرور زمان شاهد بهبود بافت‌های آسیب دیده خواهید بود. تشک‌های برقی به‌دلیل ایجاد گرما و افزایش گردش خون در قسمت آسیب دیده عضلانی باعث کاهش فشار بر کانال‌های عصبی می‌شود و درد را بشدت کاهش می‌دهد. همچنین گرمای تشک به خشکی مفاصل که یکی از اثرات بیماری آرتروز است بسیار کمک می‌کند. به همین دلیل استفاده از این تشک‌ها را به افراد مبتلا به آرتروز بسیار توصیه می‌کنند.

بهبود کیفیت خواب

تخت‌های برقی در هر موقعیتی که دوست داشته باشید، قابل تنظیم اند. این محصول بسیار راحت است و به معنای واقعی خوابی پر از آرامش خواهید داشت.

همچنین این تشک‌ها بر پایه فوم اند و امکان شکل پذیری آنها بر اساس کل بدنتان از سر تا پاها وجود دارد.

افزایش انعطاف پذیری

با کمک تشک‌های تولیدکننده گرما روی موقعیت بدن کنترل بهتری دارید و دامنه حرکت تان در ساعات شبانه افزایش پیدا می‌کند. این مدل تشک‌ها خشکی بدن را کاهش می‌دهد و به رفع درد می‌پردازد. به همین خاطر صبح‌ها بعد از بیدار شدن بدن شما انعطاف پذیری بیشتری دارد و برای شروع کارهای روزانه انرژی بیشتری به‌دست می‌آورید.

کاهش مشکلات سینوس

با کمک تشک‌های فرقی می‌توانید دمای محیط اتاق خواب را کاهش دهید. کاهش دمای محیط به داشتن خواب آرام و بهتر بسیار کمک می‌کند که این ایده برای افراد دچار سینوزیت و میگرن بهترین پیشنهاد است. این دسته افراد با تهیه تشک نرم و گرم دمای اتاق خواب را پایین می‌آورند؛ درحالی‌که نگرانی بابت احساس سرما ندارند.

مضرات استفاده از تشک برقی چه چیزی است؟

مضرات استفاده از تشک برقی چه چیزی است؟

تشک برقی جایگزین مناسبی برای پتو است که با تهیه آن دیگر نیازی به پتوهای گرم و بیش از حد سنگین نخواهید داشت. اما به‌دلیل کار کردن این مدل تشک‌ها با برق، احتمال بروز برخی خطرات را به همراه دارد که در موارد زیر با آنها آشنا می‌شوید:

  • استفاده از این تشک برای کودکان زیر پنج سال مناسب نیست. کودکان به‌دلیل داشتن پوستی لطیف و نازک استفاده از این تشک برایشان اصلاً پیشنهاد نمی‌شود.
  • هیچگاه از تشک‌های برقی به‌عنوان پتو استفاده نکنید. این مدل تشک‌ها برای استفاده روی تخت یا کف زمین طراحی شدند و در صورت عدم استفاده درست خطرات خاصی به دنبال دارند.
  • المنت‌های قرار گرفته داخل تشک‌های برقی از روکش عایق و بسیار بادوام طراحی شدند. اما این طراحی ممکن است برای مدل‌های ارزان و بی‌کیفیت در نظر گرفته نشود و روکش روی المنت دچار پارگی شود.

نکات مهم برای خرید تشک برقی

نکات مهم برای خرید تشک برقی

با وجود گزینه‌های بسیار زیاد برای انتخاب تشک ممکن است خرید تشک برقی کمی دشوار باشد. مخصوصاً اگر بدن درد یا گردن درد داشته باشید این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. به بیانی دیگر، انتخاب تشک مناسب یا نامناسب تفاوت بین گذراندن روز عالی با احساس خوب یا روز دردناک است.
در موارد زیر به نکاتی که باید برای انتخاب تشک در نظر بگیرید می‌پردازیم:

شناخت کامل نحوه ساخت و نوع متریال: قبل از خرید با رایج‌ترین مدل تخت‌های برقی و نحوه ساخت آنها آشنا شوید. همچنین تشک‌ها از متریال‌های مختلف ساخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند.

امنیت سیستم گرمایشی: این مدل تشک‌ها به‌دلیل داشتن مکانیسم گرمایشی، احتمال اشتعال آنها وجود دارد. انتخاب تشکی که به‌صورت اتوماتیک کار کند و بعد از استفاده و ایجاد گرمای متناسب خاموش شود، احتمال سوختن و ایجاد گرمای بیش از حد در ساعات خواب کاهش پیدا می‌کند.

احساس راحتی: تشکی انتخاب کنید که در کنار گرم نگه داشتن بدن، خواب آسوده و آرامی برایتان به ارمغان بیاورد و از بهترین متریال ساخته شده باشد. بهترین مدل تشک، تشکی است که کاملاً نرم و راحت باشد و بدن را در بهترین حالت قرار دهد. همچنین گرمای متناسبی و مساوی به کل بدن منتقل کند.

اندازه متناسب با اندام: تشک‌ها در سایزهای مختلف طراحی و ساخته می‌شوند که برای انتخاب سایز مناسب باید به‌اندازه تخت یا اندام تان توجه ویژه داشته باشید. برخی تشک‌ها دارای رویه کشی هستند که براحتی روی تخت محکم می‌شوند که بدون نگرانی می‌توانید از آنها همانند روتختی استفاده کنید.

ضدآب بودن انتخابی ارزشمند: هیچگاه نمی‌توانید حدس بزنید اتفاق ناگهانی چه زمانی رخ می‌دهد. یکی از اتفاقات غیر پیش بینی که برای تشک و تخت خواب رخ می‌دهد ریختن مایعات مختلف است. پس انتخاب یک تشک برقی ضدآب گزینه باارزش تری نسبت به تشک‌های معمولی است. مخصوصاً برای بیماران دچار به مشکل عدم کنترل مثانه.

حدود قیمت تشک برقی چقدر است

حدود قیمت تشک برقی چقدر است

قیمت تشک برقی با توجه به ویژگی‌های آن مشخص می‌شود. تشک هایی که با قابلیت‌های مختلف مانند ضدآب و کاهش دردهای مختلف طراحی شدند قیمت بیشتری نسبت به تشک‌های معمولی دارند. همچنین نوع متریال به کار رفته در ساخت این تشک‌ها روی قیمت آنها بسیار تاثیرگذار است. برخی تشک‌ها نیز با قابلیت ضد حساسیت بودن طراحی می‌شوند که بهترین انتخاب برای افراد دارای پوست حساس هستند.

شاید وسوسه انگیز به نظر رسد که هر چقدر بیشتر پرداخت کنید، تشک انتخابی بهتر است. اما همیشه قیمت بالا کیفیت تضمین کننده کیفیت نیست. بهترین راهکار این است در مورد متریال‌ها و مدل‌های مختلف تحقیق کنید و نظر شخصی خود را اولویت انتخاب در نظر بگیرید.

نتیجه گیری

این روزها افراد بسیاری از دردهای بدن رنج می‌برند که بعد از سپری کردن خواب شبانه هنگام بیدار شدن احساس ناخوشایندی دارند؛ طوری که انرژی کافی برای فعالیت‌های روزمره ندارند. تشک برقی یکی از پیشنهادهای عالی برای رفع و تسکین دردهای بدن به‌ویژه آرتروز است که کمک می‌کند خواب آرام تری را تجربه و مدت زمان بیشتری را برای دراز کشیدن سپری کنید. همچنین این محصول برای خوابیدن در فصل زمستان بسیار ایده آل است و گرمای لذت بخشی تولید می‌کند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *