دکوراسیون اتاق خواب کوچک

یکی از بهترین روش‌ها برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک و بزرگ نشان دادن آن برای داشتن فضای بیشتر کاربرد رنگ‌های روشن و طیف کم‌رنگ است. رنگ‌هایی مانند سفید، طوسی روشن، ضورتی ملایم به بزرگ‌تر کردن فضا در یک نگاه کمک شایانی می‌کند. لازم نیست برای داشتن اتاق کوچک دلسرد باشید زیرا تنها با کمی خلاقیت و ترفند‌های اساسی می‌توان آن را به محیطی شیک و کاربردی تبدیل کرد. بهتر است تنها مواردی مانند: نحوه دکوراسیون و چیدمان در یک فضای محدود، راه‌کار‌های کاربردی برای ذخیره سازی فضا و چگونگی قرار دادن هر یک را به خوبی رعایت کنید.

همان‌طور که می‌دانید کاربرد و وظیفه اصلی اتاق استراحت و خوابیدن است پس برای درست کردن چنین جایی نباید به دنبال کار زیاد باشید و یا اتاق کوچک را پر از وسایل بلا استفاده کنید. طراحی‌های مدرن امروزی به شما می‌گویند که در یک اتاق ایده‌آل و لوکس باید بخش‌هایی برای مبلمان، تخت بزرگ و فضای نشیمن ایجاد کنید که البته درست و منطقی است اما برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک اصلا کاربردی نمی‌باشد. هر چه فضا ساده و مینیمال طراحی و چیدمان شود، اتاق نیز بزرگ‌تر نشان داده خواهد شد.

اتاق خواب شما باید یک محیط آرامش بخش و بدون استرس داشته باشد تا خوابی با کیفیت را تجربه کنید. بسیاری از محققان اعلام کرده‌اند که کسانی که نمی‌توانند خواب شبانه مفید و اندازه داشته‌باشند، فردای آن روز برای انجام فعالیت و وظایف خود دچار اختلال و کم حوصلگی خواهند شد. وسایلی مانند تلویزیون، اینترنت و گوشی همراه خواب عمیق و درست را از هر فردی می‌گیرد. هرچه اتاق خواب ساده‌تر و اصولی دکوراسیون شود، استراحت در آن نیز دارای کیفیت بالاتری خواهد بود. در این مقاله سعی داریم تا شما را با نکاتی آشنا کنیم که فضا را در آن به حداکثر برسانید، پس در ادامه همراه ما باشید.

نکات مهم برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

نکات مهم برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک

ایده‌های کاربردی برای اتاق خواب کوچک که به جمع و جور نشان دادن وشیک تر شدن آن کمک می‌کند عبارتند از:

  • در چیدمان وسایل باید دقت بالا داشته باشید
  • از تمام بخش‌های کوچک و گوشه‌های اتاق برای ذخیره سازی استفاده نمایید
  • در نزدیکی تخت و روتختی فضای باز ایجاد کنید
  • در مورد انتخاب‌های سطحی فکر کنید
  • با تزیین هوشمندانه یک توهم فضا ایجاد کنید
  • تخته سر خود را به عنوان فضای ذخیره سازی دو برابر کنید
  • از کف تا سقف نگهداری شود
  • ذخیره سازی را در فضاهای بدون کاربرد به صورت طاقچه ایجاد کنید

از چه المان هایی برای چیدمان اتاق خواب های کوچک استفاده کنیم؟

از چه المان هایی برای چیدمان اتاق خواب های کوچک استفاده کنیم؟

یک راه ساده برای چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب‌های کوچک، آینه‌ها می‌باشند. یکی از روش‌ها و یا حقه‌های مورد علاقه طراحان برای بزرگتر نشان دادن فضای کوچک یک اتاق، استفاده از آینه یا قطعات آینه‌ای است، زیرا آن‌ها نور طبیعی را به خوبی منعکس می‌کنند و به صورت بصری اتاق را دل باز می‌کنند. اگر می‌توانید، سعی کنید یک آینه تمام قد را در مقابل دیوار و یا گوشه اتاق قرار دهید زیرا این کار واقعاً ظاهر و مقیاس هر فضایی را به خوبی افزایش می‌دهد.
انداختن یک فرش بزرگ می‌تواند یک راه حل واقعا آسان برای بزرگتر کردن یک اتاق کوچک باشد. این می‌تواند کنایه‌ای از ابعاد بزرگ‌تر را ایجاد کند زیرا یک فرش بزرگ چشم را بازتر خواهد کرد. نباید یک فرش کوچک که فقط وسط اتاق را می‌پوشاند بگیرید بلکه یک فرش مناسب باید بیش از نیمی از اتاق را تحت پوشش قرار دهد. اگر رنگ فرش با روتختی دخترانه یکی باشد، زیبایی آن را دو چندان خواهد کرد.

هیچ چیز مانند نور کم و نا‌مناسب باعث کوچکی اتاق خواب نمی‌شود، بنابراین برنامه‌ریزی دقیق برای طرح روشنایی، خود کلید بزرگ‌تر کردن اتاق خواب کوچک است.هنگام انتخاب انواع نورپردازی، به نحوه استفاده از مناطق مختلف اتاق فکر کنید. احتمالاً قصد دارید یک چراغ کنار تخت برای مطالعه (برای صرفه جویی در فضا می توانید این چراغ ها را به دیوار نصب کنید)، یک چراغ بالای سر برای کل اتاق و چند لامپ در اطراف برای ایجاد درخشش در نظر بگیرید. نورپردازی برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک باید گرم و کافی باشد، بنابراین لامپ‌ها و سایه‌های مناسبی را انتخاب کنید که توانایی پخش نور را داشته باشند.همچنین سعی کنید چراغ های خود را نزدیک یا جلوی آینه ها قرار دهید. این نه تنها نور بیشتری می‌افزاید، بلکه باعث ایجاد عمق در اتاق می‌شود و به بزرگ‌تر بودن آن اشاره می‌کند. به طور کلی نور طبیعی همیشه باعث می‌شود اتاق خواب کوچک بزرگ‌تر به نظر برسد، بنابراین با دور نگه داشتن پنجره‌های خود از پرده‌های سنگین و با ضخامت، نور را در اتاق به حداکثر برسانید.

بهترین راه برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک این است که چیدمان آن تا حد امکان ساده و مینیمال باشد. منطقی است که تخت خود را در مقابل دیوار اصلی اتاق قرار دهید، این دیوار معمولاً بزرگترین یا همان دیواری است که وقتی در اتاق راه می‌روید ابتدا چشم شما به آن جلب می‌شود.همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، اگر فضایی دارید، تخت خود را روی دیوار اصلی قرار دهید. برای راه رفتن از هر طرف فضایی می‌خواهید، زیرا این بهترین کار برای عدم کوچک نشان دادن اتاق است و همچنان جریان خوبی در اطراف فضا وجود دارد. اگر روتختی نوزاد و یا هر فردی در اتاق کوچک با رنگ تخت در یک طیف باشد، بسیار عالی به نظر می‌رسد.

ممکن است لازم باشد مقدار مبلمانی را که در اتاق خواب کوچک خود دارید کاهش دهید، اما اگر بتوانید از یک مبل و یا میز برای اهداف متعدد استفاده کنید، در واقع این گونه با یک تیر دو نشان زده‌اید! به عنوان مثال، اگر می‌خواهید یک میز تحریر و آرایش در اتاق خواب اصلی کوچک خود داشته باشید، وسیله‌ای را را پیدا کنید که برای هر دو، مورد استفاده قرار گیرد. از نظر قطعات ذخیره سازی، اگر قفسه و جداکننده دارید می‌توانید آن را زیر مبل و یا تخت قرار دهید و داخل آن را با کتاب و دیگر لوازم شخصیتان پر کنید.

هنگامی که فضای محدودی در اتاق خواب کوچک خود دارید، مهم است که کف اتاق را تا حد ممکن خلوت نگه دارید تا اتاق بزرگ‌تر و کم‌تر به هم ریخته به نظر برسد. به جای اضافه کردن مبلمان در اطراف اتاق برای فضای بیشتر اتاق خواب، از فضای باز دیوار خود استفاده کنید! شما می‌توانید قفسه‌ها و کمدهایی را در کنار و روی تخت خود بسازید تا به عنوان قفسه و کمد استفاده شوند که در این صورت هم محیط بیشتر و هم کارایی را اضافه کنید!

وقتی نوبت به دکوراسیون اتاق خواب کوچک می‌رسد، آن را ساده و مینیمال نگه دارید. هر چه اتاق شما از شلوغی به دور باشد، جادارتر نیز به نظر خواهد رسید. یک راه آسان برای اضافه کردن سبک خاص و شیک به اتاق خواب خود با قفسه های شناور است! این قفسه ها برای نمایش و نگهداری کتاب‌ها، عکس‌ها، پتوها و دیگر دکورهای خانه مناسب هستند.

برای اتاق خواب‌های کوچک بدون کمد، قفسه‌های لباس آویزان یک راه عالی برای نگهداری کمد لباس شما هستند. ناگفته نماند که یک قفسه آویز، لباس‌ها را بدون چروک نگه می‌دارد، دسترسی به کمد را برای شما آسان تر می‌کند و حتی می‌تواند به عنوان یک قطعه تزئینی در اتاق خواب شما عمل کند!
برای ایجاد ارتفاع بصری در اتاق خواب کوچک خود نیازی به سقف بلند مانند یک کلیسای جامع ندارید. یک ترفند ساده طراحی، استفاده از مبلمانی است که روی زمین قرار می‌گیرند. این کار فضای دیوار را باز می‌کند و به کل اتاق کمک می‌کند تا بزرگ‌تر به نظر برسد!

اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

انتخاب رنگ‌ برای اتاق‌خواب‌های کوچک از طرفی می‌تواند فضایی تنگ و کوچک را به خود اختصاص دهد ولی بسته به محیطی که به دنبال آن هستید، با انتخاب درست رنگ می‌توانید، تاثیر خوبی بر فضایی بزرگ‌تر و یا دنج‌تر و دلپذیرتر داشته باشید. در حالی که هیچ رنگی از نظر فیزیکی نمی تواند متراژ مربع شما را گسترش دهد، اما سایه مناسب می‌تواند به اتاق بزرگ‌تر اشاره کند. البته رنگ سفید رنگی است که به دلیل خاصیت گسترش فضا شناخته شده است، اما این تنها رنگی نیست که برای فضای کوچکتر مناسب است، بنابراین از کارشناسان رنگ و طراحان داخلی رنگ ها و نکات مورد علاقه خود را برای تزئین اتاق خواب کوچک جویا شدیم. انتخاب رنگ برای روتختی پسرانه و به طور کلی هر مدل از لحاف و پتو نیز در بزرگ‌تر نشان دادن اتاق تاثیر دارد.

بیایید با یک رنگ کلاسیک برای اتاق خواب‌های کوچک شروع کنیم. رنگ سفید دارای طیف مختلفی ازسفید درخشان تا سفید خامه‌ای دارد که هر کدام نسبت به سلیقه مشتری انتخاب و اجرا خواهد شد. به طور کلی ایجاد کنتراست کم‌تر که به معنی تضاد رنگی است، به بزرگ‌تر نشان دادن فضا کمک خواهد کرد. بهتر است اگر رنگ سفید را برای دیوارها انتخاب می‌کنید یک تناژ رنگی دیگر از آن را برای سقف به کار ببرید، به این شکل نقاط وصل شدن دیوار و سقف تقریبا محو می‌شود که این موضوع خودش باعث بزرگ‌تر دیده شدن فضا خواهد شد. دکوراسیون و دیگر لوازم تزئینی نیز باید دارای یم الی 2 رنگ متفاوت باشند. به طور مثال از روتختی اسپرت با رنگ گلبهی، آبی آسمانی، شیری، طوسی روشن و یا کرم نسکافه‌ای استفاده نمایید و دیگر لوازم ضروری را با همین طیف رنگی طراحی و اجرا کنید.

چگونه اتاق خواب کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

چگونه اتاق خواب کوچک را بزرگتر نشان دهیم؟

ما بهترین ترفندهایی را که طراحان داخلی استفاده می‌کنند را گردآوری کرده‌ایم تا بتوانید یاد بگیرید که چگونه یک اتاق خواب کوچک را بزرگتر نشان دهید. برای این‌که اتاق خواب کوچک خود را بزرگ‌تر نشان دهید باید موارد نام برده را در چیدمان و طراحی آن رعایت فرمایید:

  • از فضای عمودی برای “بلند کردن” سقف استفاده کنید
  • فضای عمودی را با پانل‌های عمودی تقویت کنید
  • یک تخت خواب با تاج بلند انتخاب کنید
  • از آینه برای یک گوشه یا بخشی از دیوار اتاق استفاده کنید
  • مبلمانی را با پایه های باریک و بلند انتخاب نمایید

یک تخت کم ارتفاع به معنای واقعی کلمه فضای بیشتری برای استفاده از قسمت بالای آن باقی می‌گذارد و باعث می‌شود اتاق بزرگتر از آن‌چه هست به نظر برسد. اگر می‌خواهید یک اتاق کوچک را بزرگ‌تر نشان دهید، کاتالوگ سخت‌افزار بازسازی را کنار بگذارید، زیرا تخت‌های بزرگ و درشت فضا را فرا می‌گیرد. به جای آن، تختی را انتخاب کنید که ظاهری سبک تر داشته باشد. به طرح‌های شیک با پایه‌های مخروطی براق یا تخت‌های فرفورژه ظریف فکر کنید. این سبک ها باعث ایجاد حس جریان هوا در اطراف تخت خواهد شد.

در یک اتاق خواب کوچک که فضای کف آن محدود بوده، بسیار مهم است که در مورد هر مبلمانی که قرار می‌دهید بسیار بسیار با دقت عمل کنید. از هر چیزی که به نظر حجیم یا بزرگ است اجتناب کنید و به طور کلی سادگی بهترین انتخاب است. هنگام تصمیم گیری در مورد روشنایی اتاق، سعی کنید به جای لامپ‌های زمینی که اتاق را کوچک‌تر می‌کند، دیوارکوب یا چراغ‌های آویز نصب کنید. زمانی که به دنبال راهی برای ترکیب عناصر دکور هستید، قفسه‌های شناور گزینه‌ای جذاب و کاربردی به شمار می‌روند.

به طور کلی با به حداقل رساندن شلوغی و اجتناب از وسایل بزرگ و رنگی رنگی می‌توانید یک اتاق خواب شیک و ساده و در عین حال کاربردی داشته باشید. با رعایت مواردی که برای دکوراسیون اتاق خواب کوچک گفته شد به راحتی اتاق خواب کوچک، مینیمال و شگفت‌انگیزی خواهید داشت.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *