روتختی هتلی

امروزه، افراد بیشتر از گذشته به مسافرت و گردشگری می‌روند و برای اقامت در به هتل‌ها مراجعه می‌کنند. بنابراین امکانات هتل باید کامل باشد تا مسافرین نیز از اقامت در آنجا لذت ببرند و هتل را به دوستان و آشنایان معرفی کنند یا حتی زمانی که قصد مسافرت مجدد به آن شهر را داشتند همان هتل را برای اقامت برگزینند. یکی از اصلی‌ترین مواردی که در هتل‌ها باید مرتبا تعویض شود روتختی هتلی است. کیفیت روتختی هتلی و زیبایی آن‌ها و همچنین وجود بالش خوب اهمیت زیادی در جذب مشتری دارد. در ادامه این مقاله به بررسی انواع روتختی هتلی می‌پردازیم.

روتختی هتلی چیست؟

روتختی هتلی چیست؟

در هتل‌ها مسئولان باید مرتبا روتختی هتلی و اتاق را تعویض و تمیز کنند. همچنین انتخاب رنگ و طرح وسایل هر اتاق موردی است توجه زیادی را می‌طلبد. بدین منظور کارکنان هتلی که به صورت روزانه اتاق‌ها را نظافت می‌کنند، باید روتختی‌ها را نیز تعویض کنند. در بیشتر هتل‌ها از روتختی ساده و به رنگ سفید استفاده می‌شود. دلیل انتخاب رنگ سفید این است که کثیفی و لکه روی آن مشخص می‌شود و همین امر برای تشخیص کثیف بودن یا نبودن روتختی مناسب است.

ویژگی‌های روتختی هتلی چه چیزهایی است؟

ویژگی‌های روتختی هتلی چه چیزهایی است؟

همانطور که گفتیم انتخاب روتختی هتلی یکی از مواردی است که هتل‌ها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند. اما اینکه چگونه روتختی خوب و مناسب را تشخیص دهیم، نکته‌ای است که نیازمند توجه زیادی می‌باشد. پارچه روتختی هتلی باید باکیفیت و نرم باشد، همچنین باید به تراکم و یکدست بودن بافت، کیفیت رنگ و میزان آبرفت پارچه دقت کنید.

کارخانجاتی که روتختی هتلی تولید می‌کنند استاندارد ویژه‌ای برای تولید این نوع از روتختی‌ها دارند. ست‌هایی با الیاف و جنس بهتر برای هتل‌های گران قیمت به صورت ویژه و سفارشی تولید می‌شود. اما اصلی‌ترین ویژگی روتختی هتلی، شستشوی آسان و از بین رفتن سریع لکه‌هاست.

دقت کنید روتختی که انتخاب می‌کنید از جنس پنبه، پشم،ابریشم و یا ساتن باشد زیرا این الیاف بسیار بادوام هستند. برای مثال نخ پنبه که بهترین الیاف برای روتختی هتلی است کیفیت بسیار بالایی دارد. اما برخی از افراد ترکیب پنبه با نخ‌های دیگر، برای مقال پشم را ترجیح می‌دهند زیرا میزان چروک شدن آن‌ها بسیار بسیار کم‌تر است.

برای فصل زمستان‌، جنس فلانل یا پشمی بهترین گزینه می‌باشد. برای هتل‌های ۵ ستاره و تجملاتی روتختی هتلی ساتن، ابریشم و میکروفیبر یا مایکروفایبر گزینه‌های بسیار مناسبی هستند. در نتیجه انتخاب جنس روتختی هتلی بسته به فصل و نوع آب‌وهوای منطقه ممکن است متغیر باشد.

بهترین الیاف روتختی هتلی

بهترین الیاف روتختی هتلی

زیبایی و سادگی روتختی هتلی و همچنین جنس و الیاف به کار برده شده در آن از مواردی هستند که باید به آن توجه زیادی کرد. هتل‌ها روتختی‌هایی را انتخاب می‌کنند که الیاف آن‌ها باعث ایجاد حساسیت نمی‌شود زیرا روتختی‌ها با پوست افراد تماس دارند و کسانی که پوست بسیار حساس دارند ممکن است به برخی از الیاف‌ها حساسیت نشان دهند. بنابراین همه هتل‌ها باید به الیاف روتختی دونفره و تک نفره، جنس بالش و تشک دقت کنند. وجود یک بالش راحت و استاندارد که باعث ایجاد درد در قسمت گردن و شانه نشود یکی از اصلی‌ترین مواردی است که هتل‌ها باید به آن توجه کنند. بالش‌های هتلی انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

بالش رویا: از بهترین بالش‌های هتلی این نوع بالش است که در شرکت رویا تولید می‌شود. درون این بالش از الیاف میکروفایبر پر شده است و وزن آن معادل ۱۴۰۰ گرم می‌باشد. همچنین ابعاد بالش رویا استاندارد است یعنی در سایز ۵۰*۷۰ در بازار موجود می‌باشد و روکش آن از ۱۰۰ درصد پنبه است.
بالش کانگورو: بالش هتلی کانگورو از محبوب‌ترین و پرکاربردترین بالش‌های هتلی است. داخل آن از الیاف نانو فایبر پر شده است که یک بالش کوچک (در سایز ۳۰*۵۰) درون آن جای گرفته است، از این رومی‌توان ارتفاع بالش را تغییر داد و کم‌تر کرد. روکش این بالش از جنس تنسل می‌باشد و قابلیت شستشو دارد.
بالش میکروژل هتلی: بالش‌های بلورست بابرند سرزمین بالش، دارای ابعاد استاندارد ۷۰*۵۰ و وزن ۱۴۰۰ گرمی هستند. این بالش دارای الیاف ضد حساسیت و آنتی باکتریال است، همچنین میکروژل این بالش کاملا وارداتی می‌باشد. روکش این محصول از جنس velvet است که سبب گردش هوا و عدم تعریق پوست سر خواهد شد. این بالش با طراحی خاصی که دارد باعث کاهش فشار بر روی گردن می‌شود در نتیجه مناسب‌ترین انتخاب برای بالش هتلی است.

مدل‌های روتختی هتلی

مدل‌های روتختی هتلی

روتختی هتلی مدل‌های متفاوتی دارد. اما اکثر این روتختی‌ها رنگ سفید دارند یا به صورت ساده و بدون طرح موجود هستند. اگر به روتختی‌های ساده و در عین حال شیک و زیبا علاقه دارید این مدل روتختی‌ها بهترین انتخاب برای شما هستند. این روتختی‌ها با تمامی دکوراسیون‌ها به راحتی ست می‌شوند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت coverlet.ir تمامی مدل‌های روتختی هتلی را ببینید و نسبت به خرید آن‌ اقدام نمایید.

نکات مهمی که زمان خرید روتختی هتلی باید به آنها توجه شود

نکات مهمی که زمان خرید روتختی هتلی باید به آنها توجه شود

هنگام خرید روتختی هتلی، توجه به برخی نکات باعث می‌شود تا خرید بهتری را تجربه کنید. این نکات عبارتند از:

  • سایز تختخواب
  • رنگ و طرح مناسب با دکوراسیون اتاق هتل
  • الیاف استفاده شده در روتختی هتل
  • توجه به کیفیت روتختی
  • قیمت روتختی هتلی
  • طریقه شستشوی روتختی

نتیجه‌گیری

همانطور که ذکر شد جنس روتختی هتلی بسیار اهمیت دارد و بهتر است از الیافی استفاده شود که باعث بروز حساسیت در افراد نشود. علاوه بر این توجه به کیفیت روتختی هتلی از مواردی است که نباید به هیچ وجه نادیده گرفته شود. برای شستشوی روتختی هتلی ابتدا دستورالعمل مربوط به آن را بخوانید و سپس اقدام به شستن روتختی کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *