لحاف لایت چیست؟

از گذشته تا کنون کالا‌های خواب گوناگونی تولید و عرضه شده است تا نیاز افراد مختلف برای خواب بر‌طرف شود. با گذشت زمان و حرکت دنیا به سمت رشد و پیشرفت، نیاز‌های مختلف زیادی برای کالا‌های خواب به‌وجود آمدند. در حال‌حاضر کالا‌های خواب در مدل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی برای استفاده افراد با سلیقه و نیاز‌های مختلف به بازار‌ها عرضه می‌شوند.

از نیاز‌های افراد می‌توان به وسایل خواب راحت، سبک و با‌کیفیت اشاره کرد که این نیاز با استفاده از لحاف لایت به سادگی بر‌طرف می‌شود. لحاف لایت با طرح‌های ساده، الیاف و مواد با‌کیفیت به بهترین شکل ممکن پاسخ‌گوی نیاز افراد به رو‌تختی است. برای آشنایی با انواع دیگر لحاف و رو‌تختی‌ها می‌توانید از بخش‌های دیگر سایت کاورلت دیدن فرمایید.

لحاف لایت

معرفی لحاف لایت

یکی از کاربردی‌ترین کالا‌های تولیدی خواب، لحاف لایت (Light) است که با نام‌ لحاف سفید نیز شناخته می‌شود. از لحاف لایت برای پر‌کردن ملحفه و رو‌تختی‌ها استفاده می‌شود. هم‌چنین می‌توان آن را بهترین جایگزین برای لحاف‌های اسپرت دانست. در ابتدا این لحاف‌ها در رنگ سفید و بدون هیچ مدلی روی آن‌ها تولید می‌شدند؛ اما امروزه می‌توان آن‌ها را همراه با کاور‌هایی در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع تهیه کرد. تولید‌کنندگان با توجه به سلایق مختلف، نمونه‌های رنگی از این لحاف‌ها را تولید و به بازار‌های فروش ارائه می‌کنند.

مزایا استفاده از لحاف لایت

برای خرید لحاف لایت یا رو‌تختی کاوری باید آن را از نظر ویژگی‌ها، مزایا و معایب بررسی کنید؛ زیرا ممکن است پس از خرید مواردی را مشاهده کنید که با نیاز‌های شما هم‌خوانی نداشته باشد. برای مثال ممکن است برخی از لحاف‌ها موجب حساسیت در افراد مبتلا به آلرژی شود.

ست کاوری

خریدی مقرون به صرفه

افراد علاقه‌مند به تغییر دکوراسیون می‌توانند با خرید لحاف سفید خریدی مقرون‌به‌صرفه داشته باشند، زیرا در هنگام ایجاد تغییر دکوراسیون و مدل می‌توان تنها با خرید کاور جدید برای لحاف لایت تغییر را انجام داد.

کم حجم بودن

از دیگر مزایا لحاف لایت می‌توان به کم‌حجم بودن و اشغال فضای کم اشاره کرد. بسیاری از افراد به‌دلیل نداشتن فضای کافی در منزل، همواره مشکل استفاده و نگه‌داری از برخی کالا‌های خواب را دارند. اما این رو‌تختی به‌دلیل اشغال فضای کم، مشکلی برای منازل کوچک ایجاد نمی‌کند.

شست‌وشوی آسان

به‌دلیل جدا‌بودن لحاف برای کاور مختلف، شست‌وشوی آن‌ها با مشکلی رو‌به‌رو نمی‌شوند. پس به هنگام کثیف یا لک‌شدن کاور می‌توانید به راحتی آن را از لحاف جدا کنید و بشویید.

آسودگی در تعویض

تعویض کاور‌های لحاف لایت به آسانی انجام می‌شود؛ زیرا کاور‌ آن جدا از لحاف است و فقط کافی است که کاور لحاف را جدا کرده و کاور دیگری جایگزین آن کنید.

ضد حساسیت

یکی‌دیگر از مزیت‌های این لحاف‌ها ضد‌حساسیت بودن آن‌ها است. برخی از لحاف‌ها به‌دلیل بافت و مواد به‌کار رفته در تولید آن‌ها باعث ایجاد حساسیت می‌شوند که لحاف لایت از این قاعده مستثنی است‌.

مناسب برای افراد علاقه‌مند به تنوع

جدا‌بودن کاور از لحاف و هزینه مقرون ‌به‌صرفه خرید این لحاف‌ها، این امکان را می‌دهند تا افرادی که به تنوع علاقه دارند از آن‌ها استفاده کنند.

ماندگاری بالا

طول عمر لحاف لایت زیاد است و نیازی نیست تا بعد از مدتی آن را تعویض کنید. ماندگاری بالای آن، امکان صرفه‌جویی در هزینه‌ها را به شما می‌دهد.

راهنمای استفاده و نگه‌داری لحاف لایت

اگر جزو افرادی هستید که به بهداشت و نظافت کالای خواب خود اهمیت می‌دهید و همین‌طور از لحاف لایت استفاده می‌کنید، باید در هنگام شست‌وشو به نکاتی توجه کنید. با رعایت نکات گفته‌شده در شست‌وشوی لحاف سفید، عمر استفاده و دوام آن افزایش می‌یابد و باعث ماندگاری بیش‌تر آن می‌شود.

  1. برای شستن این لحاف نباید از آب‌ با دمای بسیار بالا، مخصوصا بالای ۳۰ درجه سانتی‌گراد استفاده کنید. سعی کنید دمای آب متعادل باشد تا به بافت لحاف آسیبی نرسد.
  2. نکته بعدی استفاده‌نکردن از پودر‌های شست‌وشوی آنزیم‌دار است، شست‌وشوی این لحاف‌ها باید با پودر‌های بدون‌آنزیم صورت بگیرد.
  3. استفاده از مایع‌های شست‌وشوی لباس‌های رنگی برای شستن لحاف مانعی ندارد.
  4. به منظور خشک‌کردن لحاف از خشک‌کن لباس‌شویی و یا دستگاه‌های خشک‌کن استفاده نکنید. بهترین راه برای خشک‌کردن لحاف لایت، گذاشتن آن در سبد برای خروج آب اضافی و سپس پهن‌کردن در زیر نور آفتاب است.

لحاف لایت کاورلت

خرید لحاف لایت، کاورلت

داشتن خواب کافی و راحت تاثیر به‌سزایی در انجام امور روزانه انسان‌ها دارد؛ به طوری‌که با نداشتن خواب کافی و منظم مشکلات زیادی برای بدن به وجود می‌آید. خواب خوب و منظم وابسته به عوامل مختلف، از‌جمله یک رختخواب خوب است. انتخاب یک لحاف برای کاور و رو‌تختی مناسب برای داشتن خوابی خوب حائز اهمیت است. برای خرید لحاف لایت بایستی به مواردی دقت کنید تا یک خرید رضایت‌بخشی داشته باشید که در زیر به چند مورد از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

سایز لحاف

در اولین مرحله باید لحاف خود را متناسب با اندازه و سایز تخت خود انتخاب کنید. لحاف‌ لایت در اندازه‌های متفاوت و متناسب با نیاز‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند. این لحاف با دسته‌بندی در سایز‌های یک‌نفره، دو‌نفره، کویین، کینگ و سوپر‌کینگ قرار می‌گیرد. سایز‌های مختلف لحاف لایت در فروشگاه کاورلت قابل‌دسترس و سفارش است.

مواد پر‌کننده و فیلر

ممکن است جغرافیای محل زندگی شما به گونه‌ای باشد که به لحاف گرم و یا حتی لحاف خنک نیاز داشته باشید. مواد پر‌کننده لحاف‌ها باعث نگه‌داشتن گرما و سرما در لحاف می‌شوند که از این‌رو توجه به آن‌ها مهم و ضروری است. این مواد پر‌کننده می‌توانند انواع مختلفی از الیاف، پر یا پشم‌ها باشند.

الیاف نبافته

استفاده از الیاف نبافته در لحاف برای فصول گرم و معتدل مناسب است؛ زیرا ظرفیت این الیاف در نگه‌داری گرما و حرارت کم است.

میکروژل

لحاف‌های میکروژل خاصیت جذب رطوبت و ظرفیت نگه‌داری گرمای کمی را دارند. اگر محل زندگی شما هوای گرمی دارد، استفاده از این لحاف‌ لایت توصیه می‌شود؛ چرا‌که مشکل تعریق در خواب با این لحاف از بین می‌رود.

میکروفایبر

ویژگی‌های این لحاف نیز مانند لحاف میکروژل است؛ تنها تفاوت آن‌ها در ثابت ماندن حجم لحاف میکروفایبر است. لحاف میکروفایبر دارای بافتی نرم بوده و حجم خود را برای سال‌های متمادی حفظ می‌کنند.

لحاف بامبو

الیاف طبیعی این لحاف از مزیت‌های آن است. هم‌چنین ساختار و بافت نرمی دارد که خوابی راحت و آرام را برای شما فراهم می‌کند.

لحاف پر غاز

در سرد‌ترین شرایط آب‌و‌هوایی استفاده از این الیاف برای پر‌کردن لحاف به شما پیشنهاد می‌شود. ظرفیت گرمایی و نرمی و لطافت این الیاف بسیار بالا است که به بهبود کیفیت خواب کمک می‌کند. لحاف لایت پر غاز در 2 نوع پر گردن غاز و پر پشت غاز تولید می‌شوند. پر‌های گردن غاز به دلیل کوچک‌تر بودن و تراکم کم‌تر خاصیت گرمایی بیش‌تری دارند.

لحاف پشمی

لحاف لایت پشمی دارای ویژگی‌های بسیار زیادی از‌جمله دوام بالا، خاصیت تجدید‌پذیری، سالم و طبیعی بودن است. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به جذب رطوبت تا ۳۰ درصد وزن خود اشاره کرد.

 

سخن پایانی

متوجه شدیم که برای داشتن خواب با‌کیفیت لازم است به وسایل خواب خود اهمیت بدهیم. اگر به بازار مراجعه کنید، با انبوهی از لحاف لایت در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف رو‌به‌رو می‌شوید که شاید شما را در انتخاب دچار سردرگمی کند. برای این‌که انتخاب مطمئنی داشته باشید و صرفا ظاهر را مد‌نظر قرار ندهید، کافیست که به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید. فروشگاه کاورلت با ارائه خدمات مختلف، عرضه محصولات با‌کیفیت و مشاوره تخصصی، همواره در کسب رضایت مشتریان خود تلاش می‌کند. این فروشگاه امکان خرید آنلاین را برای کاربران قرار داده است تا با آسودگی خیال به خرید لحاف لایت و دیگر محصولات بپردازند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *