نکات مهم در انتخاب روتختی نوزادی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خرید سیسمونی برای نوزاد به جز تهیه سرویس خواب، خرید کالای خواب یا همان وسایل ضروری درون تخت نوزاد است. انتخاب روتختی مناسب و باکیفیت برای ایمن و گرم نگه داشتن نوزاد بسیار مهم است. در همین جهت می‌خواهیم در ادامه درباره نکاتی که باید هنگام خرید روتختی نوزادی در نظر داشته باشید صحبت کنیم.

نکاتی که هنگام خرید روتختی نوزاد باید بدانید

یکی از بهترین چیزها درباره خرید کالای خواب نوزادی است که هر چه را که لازم دارید می‌توانید در یک ست کامل به راحتی تهیه کنید. اما یافتن یک ست روتختی باکیفیت و مناسب بسیار مهم است. بنابراین باید قبل از خرید روتختی نوزادی به نکات زیر توجه کنید:

جنسیت کودک

در حالت معمول شما باید یک ست روتختی نوزادی پسرانه یا ست روتختی نوزادی دخترانه انتخاب کنید چون تفاوت رنگی در این دو مدل زیاد است. به طور مثال رنگ‌های آبی، خاکستری و مشکی برای روتختی نوزادی پسرانه مناسب هستند و برای روتختی نوزادی دخترانه بیشتر رنگ‌های سفید و صورتی به کار گرفته می‌شود. اما اگر هنوز نمی‌دانید که جنسیت نوزاد شما چیست می‌توانید روتختی که رنگ خنثی دارد خریداری کنید یا روتختی‌هایی بخرید که چند رنگ هستند و برای هر دو جنسیت مناسب‌اند.

روتختی نوزادی سیاره

مشخص کردن تعداد ست روتختی

ست روتختی نوزادی معمولاً شامل چند کالای خواب برای نوزادان است که برای راحتی و گرمای بیشتر نوزاد در هنگام خواب طراحی‌شده‌اند. اما ممکن است بسته به برند تولیدکننده محصول، محتوای موجود در این ست متفاوت باشد. در حالت کلی یک ست روتختی نوزاد، از سه تکه مختلف شامل روبالشی، روتشکی و یک لحاف بزرگ تشکیل شده است. اما ست‌های روتختی کامل‌تری هم در بازار وجود دارند که دارای ضربه‌گیر، ملحفه اضافی و… هستند. بنابراین بسته به نیاز خود می‌توانید هر کدام از این ‏ست‌ها را تهیه کنید.

اندازه‌ی مناسب را انتخاب کنید

اگر در حال خرید وسایل نوزادی هستید باید بدانید که مانند بسیاری از محصولات دیگر این روتختی‌ها در اندازه‌های مختلفی مانند کوچک، متوسط و بزرگ در بازار وجود دارند. به طور کلی سایز ملحفه تخت و تشک باید به یک اندازه باشد و سایز پتو باید اندکی از تشک بزرگ‌تر باشد. در نتیجه ابتدا باید تخت کودک را اندازه‌گیری کنید و سپس ست روتختی مناسب را پیدا کنید. سایز روتختی‌های نوزادی برای تختخواب‌های استاندارد کودک اندازه هستند. اما اگر از مینی تخت استفاده می‌کنید باید ملحفه‌های مخصوص آن‌ها را بخرید.

روتختی نوزادی صورتی

طرح روتختی را مطابق با دکوراسیون اتاق کودک تهیه کنید

شاید با گذر در بازار متوجه شده باشید که روتختی‌ها در تعداد بی‌شماری از رنگ‌ها و طرح‌ها در دسترس هستند. اما بهتر است قبل از خرید یک سرویس روتختی که مطابق با زیبایی و مد باشد، دکوراسیون اتاق کودک را نیز نظر داشته باشید. همچنین ابتدا مطمئن شوید که ست روتختی موردنظر شما برای تابستان و زمستان مناسب است.

قابل شستشو باشد

نکته دیگری که باید توجه کنید این است که در هنگام خرید روتختی نوزادی پسرانه و یا روتختی نوزادی دخترانه اطمینان پیدا کنید که تمام قطعات موجود از پارچه‌های نرم و قابلیت عبور جریان هوا و همچنین قابل شستشو در ماشین لباسشویی تهیه ‌شده باشد. همچنین برای اطمینان بیشتر بهتر است یک یا دو محافظ تشک ضد آب نیز خریداری کنید.

این محافظ‌ها مانند لایه ملحفه کش‌دار و دکمه‌دار روی تشک کودک را می‌پوشاند و با لایه نایلونی که داخل آن دوخته شده از نم زدن به تشک جلوگیری می‌کند. همچنین در انتخاب محافظ تشک حتما توجه کنید آن‌هایی که دارای چند لایه پارچه و الیاف هستند بسیار راحت‌تر و خنک‌تر از انواع پلاستیکی هستند‌‌

کیف‌دستی روتختی

شاید از نظر شما این نکته خیلی مهم به نظر نرسد اما باید بررسی کنید که آیا کیف‌دستی پارچه‌ای و رایگان که همراه با ست روتختی قصد خرید آن را دارید ارائه می‌شود یا خیر. کیف دستی روتختی برای نگهداری آسان و راحت هنگام جابجایی ست روتختی بسیار مهم است. بنابراین در هر صورت یک سرویس روتختی کودک باید یک کیف دستی روتختی داشته باشد تا هم در خانه و هم هنگام مسافرت بتوان از آن استفاده کرد.

نکات ایمنی که در تخت کودک باید رعایت کنید

حال که با نکات لازم برای خرید روتختی نوزاد آشنا شدید بیایید با هم نکات ایمنی را که در تخت کودک باید رعایت کنید، بررسی کنیم. فراموش نکنید که مهم‌ترین چیز در انتخاب کالای خواب کودک امنیت آن است. نکته‌ای که در بیشتر کشورهای پیشرفته موردتوجه قرار می‌گیرد بالا بردن سطح ایمنی بیشتر برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار مانند سندروم مرگ ناگهانی نوزاد است. این سندروم می‌تواند کاملاً بدون دلیل اتفاق بیوفتد. اما طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شده است که رعایت اصول ایمنی در انتخاب ست روتختی و لوازمی که در تخت نوزاد قرار می‌گیرد، باعث کاهش این اتفاق می‌شود.

یکی از گزینه‌هایی که می‌توانید برای تخت نوزاد خود انتخاب کنید لحاف‌های پوشیدنی و کاوری هستند که در قسمت بالا تنه نوزاد مانند ژاکت هستند و در قسمت پایین تنه مانند یک کیسه‌خواب به طور کامل بسته می‌شوند. این نوع محافظ‌ها می‌توانند هم نوزاد را بسیار گرم نگه داشته و هم خیال شما را بابت به وجود نیامدن اتفاقات ناگوار راحت کند.

اما اگر از لحاف‌های معمولی در تخت نوزاد خود استفاده می‌کنید، حتما قسمت پایینی لحاف را زیر تشک فرو ببرید و محکم کنید و لحاف را تا سینه کودک بالا بیاورید و دست او را روی لحاف قرار دهید. معمولاً در برخی از ست‌های کالای خواب بالشتک های ضربه‌ای و یا محافظ کوچکی وجود دارند که مخصوص محافظت از کودک هستند و در اطراف نرده‌های تخت قرار داده می‌شوند که باعث امنیت بیشتر و جلوگیری از برخورد و یا ضربه وارد شدن به نوزاد می‌شود.

بنابراین بهتر است که از این ضربه‌گیرها در دورتادور تخت نوزاد استفاده کنید. همچنین محافظ‌ها برای زیبایی هرچه بیشتر تخت کودک مورداستفاده قرار می‌گیرند. همچنین باید به خاطر داشته باشید که آن‌ها را بسیار سفت و محکم از پشت ببندید تا باعث اذیت و آزار کودک نشود و جلوی تنفس را نگیرد. نکته آخر این است که حتماً برای تخت نوزاد خود از ملحفه کش‌دار استفاده کنید. اما در صورتی که از ملحفه بدون کش استفاده می‌کنید حتماً لبه‌های آن را زیر تشک و در کناره‌ها محکم کنید.

از کجا باید ست روتختی نوزادی با کیفیت تهیه کنیم؟

برای خریدن یک روتختی نوزادی مناسب نیازی نیست که حتماً خود را خیلی به خرج بیاندازید و به سراغ بهترین برندهای جهان بروید. زیرا محصولات ایرانی موجود در بازار نه تنها از نظر کیفیت و جنس مواد به کار رفته بسیار عالی هستند بلکه قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر برندهای خارجی دارند.

اگر می‌خواهید هم هزینه کمتری صرف خرید روتختی کنید و هم کیفیت عالی تحویل بگیرید ما یک پیشنهاد خوب برای شما داریم. پیشنهاد ما این است که به فروشگاه آنلاین کاورلت مراجعه کنید. در این مجموعه با ارائه طرح‌ها و مدل‌های مختلف روتختی نوزادی به شما کمک می‌شود تا بتوانید بهترین روتختی را برای فرزند خود تهیه کنید.

روتختی نوزادی سفید

در این فروشگاه می‌توانید انواع روتختی‌ها نوزادی هم به صورت کاوری هم به صورت لحافی بسیار شیک، زیبا و با کیفیت را خریداری کنید و در کمترین زمان ممکن آن را تحویل بگیرید. از آنجایی که توجه به پسرانه و دخترانه بودن روتختی و کیفیت پارچه برای بروز حساسیت اهمیت بسیاری دارد، با خیال راحت می‌توانید از این فروشگاه خرید کنید. زیرا روتختی و محصولات آن‌ها ضد حساسیت هستند. همچنین اگر در هنگام خرید روتختی سوالی داشتید، برای پرسش سؤالات و دریافت مشاوره می‌توانید از خدمات پشتیبانی و پاسخگویی ۲۴ ساعته سایت استفاده کنید.

سخن پایانی

‌از آنجایی که امروزه تنوع بسیار وسیعی در ست روتختی نوزادی وجود دارد بسیار مهم است که کالای خوابی را انتخاب کنید که برای نوزاد شما مفید و کارآمد باشد و باعث آسایش و راحتی او شود. فراموش نکنید که انتخاب روتختی یک روش ظریف اما مؤثر برای کامل کردن دکوراسیون اتاق نوزاد و زیباتر کردن تخت او است. در نتیجه در انتخاب خود دقت لازم را داشته باشید و به نکاتی که در این مقاله گفته شد توجه کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *