پتو پوشیدنی چیست؟

پتو پوشیدنی یا اسناگی بادی، یکی از انواع پتوهای گرم و کاربردی با طراحی منحصر به فرد است که برای نوزدان بهترین گزینه می‌باشد. این پتوها ترکیبی از لباس گرم و طراحی عروسکی هستند و علاوه بر کاربردهای و مزایایی که دارد، زیبایی ظاهری آن نیز چشمگیر است.

در واقع طراحی ویژه‌ی این پتوها باعث می‌شود ضمن گرم نگه داشتن کودک، باعث آرامش و راحت خوابیدن نوزاد شود؛ زیرا لطافت پتو پوشیدنی باعث ایجاد حس راحتی و آرامش در کودکان می‌شود. این مدل پتوها دارای عروسک و اسباب بازی مخملی است و همچنین از سه لایه با آستر لطیف و نرم تشکیل شده است.

اگر به دنبال پتو مناسب برای نوزاد خود هستید که ضمن پوشش و گرما مناسب، باعث راحتی کودک شود، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پتو پوشیدنی یا پتو هوشمند چه چیزی است؟

پتو پوشیدنی یا پتو هوشمند چه چیزی است؟

پتو هوشمند یا پتو پوشیدنی محصولی منحصر بفرد است که در دسته کالای خواب جای می‌گیرد. پتو هوشمند با سایر پتوها از این جهت تفاوت دارد که مانند حوله‌های تن پوش قابل استفاده است و بسیار کاربردی می‌باشد.

این پتو با انواع کیسه خواب شباهت دارد و برای کودکان و بزرگسالان در سایزهای مختلف تولید و عرضه می‌شود. باتوجه به اهمیت آرامش و احساس راحتی در خواب برای کودکان و به ویژه نوزادان زیر 12 ماه، استفاده از پتو پوشیدنی بسیار کاربردی و مناسب است.

جنس این پتوها معمولا الیاف طبیعی و سبک است و برای نوزادان به صورت سه لایه و به‌گونه‌ای کاربردی طراحی و تولید می‌شود.

خصوصیات پتو پوشیدنی

خصوصیات پتو پوشیدنی

پتو پوشیدنی از جمله وسایل کاربردی برای نوزادان و کودکان می‌باشد. این پتو ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود فرزند شما احساس راحتی داشته باشد. پتوی پوشیدنی جایگزین مناسبی برای انواع پتوهای بزرگ و سنگین است. در واقع این مدل پتو به گونه‌ای طراحی شده که ضمن گرم نگه داشتن نوزاد دارای عروسک و طرح‌های مختلفی می‌باشد.

در هنگام خرید پتو نوزادی و روتختی کودک، باید به نکاتی توجه کنید تا آرامش و راحتی را هنگام خواب برای فرزند خود مهیا کنید. از جمله نکات قابل توجه هنگام خرید پتو نوزادی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پتو را مناسب فصول مختلف تهیه کنید.
  • در هنگام خرید به جنس پتو و مرغوبیت آن توجه کنید.
  • مدل پتو نوزادی را متناسب با سن نوزاد انتخاب نمایید.
  • به وزن پتو توجه نمایید.
  • حتی الامکان پتوهای تنفسی خریداری کنید؛ زیرا این مدل پتو درصورت عرق کردن نوزاد رطوبت را جذب می‌کنند.
  • از خریداری کردن پتوهای سنگین و بزرگ خودداری نمایید.
    روتختی نوزادی را با جنس مرغوب و سبک خریداری کنید.

پتو پوشیدنی کودکان

پتو پوشیدنی کودکان

پتو پوشیدنی کودکان دارای طراحی ویژه و بافت سه لایه است. این پتو برای کودکان در فصول مختلف بسیار کاربردی است و معمولا وزن سبکی دارد.
از دیگر مزایای این پتو به وجود زیپ دو طرفه روی آن می‌توان اشاره کرد، این قابلیت باعث سهولت در تعویض پوشک نوزاد می‌شود. پتو پوشیدنی کودکان همچنین دارای قابلیت تنظیم حرکات براساس دلخواه والدین می‌باشد.

با توجه به این نکته که در دوران نوزادی نمی‌توان از پتوهای سنگین و ضخیم برای پوشش نوزاد استفاده کرد، خرید پتو پوشیدنی نوزاد مناسب ترین گزینه می‌باشد.

آیا پتو پوشیدنی کلاه دار تنها مناسب کودکان است؟

ممکن است این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که آیا پتو پوشیدنی فقط مناسب کودکان است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم؛ انواعی از پتوهای پوشیدنی برای بزرگسالان طراحی و تولید شده اند. پتو پوشیدنی بزرگسالان با کیسه خواب متفاوت است اما بسیار کاربردی می‌باشد.

پتوی تن پوش برای بزرگسالان دارای ظاهری متفاوت نسبت به پتو پوشیدنی برای کودکان است. این پتو دارای کلاه و آستین است که سر و دست‌ها را کاملا گرم نگه می‌دارد. با توجه به جنس این مدل پتو و سبک بودن آن، برای مسافرت و کمپینگ مناسب و قابل حمل است. قواره این مدل پتو گشاد بوده و به‌صورت فری سایز قابل استفاده است. الیاف این مدل پتو پوشیدنی میکروفایبر بوده و بسیار لطیف و ضدآلرژی می‌باشد.

پتو پوشیدنی برای بزرگسالان دارای رنگ بندی مختلفی است و مطابق با سلیقه مشتری قابل سفارش می‌باشد.

انواع جنس پتو پوشیدنی

انواع جنس پتو پوشیدنی

در هنگام خرید پتو نوزادی توجه به جنس پتو بسیار مهم است، زیرا نرمی و لطافت پتو باعث آرامش و داشتن خواب آرام برای نوزاد می‌شود. پتوی پوشیدنی یا تن پوش برای نوزادان معمولا سه لایه هستند و دارای طرح‌های زیبایی می‌باشند. انواع جنس پتوهای نوزاد موجود در بازار عبارتند از:

پتوی فلانل

این مدل پتوی نوزاد از جنس پنبه و پشم است که به خوبی دمای بدن نوزاد را حفظ می‌کند. پتوی فلانل دارای وزن سبکی بوده و برای فصول سرد سال مناسب ترین گزینه برای پوشش نوزادان است.

پتوی پشمی

از جمله پتوهایی که برای فصول سرد سال مورد استفاده قرار می‌گیرد، پتوی پشمی است. این مدل پتو در صورت تعریق نوزاد، رطوبت را به خود جذب می‌کند و مانع از ایجاد حساسیت پوستی نوزاد می‌شود.

پتوی اکریلیکی

این مدل پتو از جنس الیاف مصنوعی و نفت هستند و برای گرم نگه داشتن کودکان گزینه مناسبی هستند. اما این مدل، پتوی تنفسی نیست و ممکن است برای شست‌وشوی آن به زحمت بیفتید.

پتوی میکروفایبری

جنس میکروفایبر بسیار سبک و لطیف می‌باشد، شست‌وشوی این پتو بسیار آسان بوده و برای فصول گرم سال نیز مناسب هستند. معمولا برای تولید پتوهای پوشیدنی بزرگسالان از این جنس استفاده می‌شود.

لازم به ذکر است، برای نوزادان زیر 12 ماه باید از انواع پتوهای پوشیدنی و کیسه خواب استفاده شود؛ زیرا در این سن استفاده از پتوهای ضخیم و نامناسب ممکن است روی صورت نوزاد را بپوشاند و باعث خفگی یا سخت نفس کشیدن او بشود.

جمع بندی

پتوهای پوشیدنی یکی از انواع پتوهای با کیفیت و با طراحی ویژه هستند که به عنوان کالای خواب و لباس گرم برای نوزادان و بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در واقع توجه به کیفیت کالای خواب از جمله روتختی و پتو باعث راحتی و احساس آرامش در هنگام خواب می‌شود. استفاده از این مدل پتو برای کودکان باعث آرامش و راحتی در هنگام خواب می‌شود.
برای تهیه انواع پتو پوشیدنی باید به جنس پتو و کیفیت آن توجه ویژه داشته باشید و از فروشگاه‌های معتبر مانند کاورلت خریداری نمایید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *