چرا روتختی ساده بخریم؟

رنگ‌ها بر هر یک از ما تاثیرات روانی و عاطفی خاصی دارند. روان ما به طور غریزی از بعضی رنگ‌ها احساس آرامش و خشنودی کرده و در مقابل از بعضی رنگ‌ها احساس انرژی و هیجان دریافت می‌کند. اتاق خواب ما محل آرامش و استراحت ما است و طبعا باید به گونه‌ای طراحی شود که یک خواب راحت و آرام برای ما ایجاد کند، زیرا همان‌طور که در ادامه توضیح خواهیم داد ترکیب بعضی رنگ‌ها می‌تواند باعث اختلالاتی مانند  بی‌خوابی شود. تجربه نشان داده است که یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد آرامش در اتاق خواب استفاده از تشک و روتختی ساده و تک رنگ است.

پرهیز از شلوغی و رنگ‌های زیاد به ذهن شما کمک می‌کند که سریع‌تر با فضای استراحت و خواب همراه شود. در این مقاله قصد داریم در مورد مزایای استفاده از روتختی‌های ساده و یک‌رنگ صحبت کنیم و تاثیر هر رنگ و همچنین نحوه ست کردن آن‌ها را بررسی کنیم.

روتختی ساده طوسی

چرا انتخاب روتختی ساده تک رنگ بهتر است؟

ممکن است شما به دقت در مورد رنگ روتختی خود فکر نکنید و آن را مسئله کم‌اهمیتی بدانید. اما در واقع علاوه بر تاثیر زیادی که رنگ‌ها بر کیفیت خواب شما خواهند داشت نقش مهمی نیز در دکوراسیون و زیبایی اتاق شما بازی می‌کنند.

انتخاب یک روتختی ساده تک رنگ می‌تواند اتاق خوابی شیک برای شما رقم بزند و دست شما را برای دکوراسیون اتاق بازتر بگذارد. طرح‌های شلوغ و دارای چند رنگ متنوع طراحی دکور را سخت می‌کند و می‌تواند احساس هیجان بیش از حدی را در اتاق شما تداعی کند. در بسیاری مواقع ترجیح داده می‌شود که از رنگ‌های روشن یا خنثی برای روتختی استفاده شود.

به همین دلیل است که محبوب‌ترین رنگ‌ها طی سالیان دراز برای ملحفه‌های تخت رنگ‌های سفید، زرد، خاکستری و آبی روشن بوده است. اگرچه شاید این رنگ‌ها برای پنهان کردن لکه‌ها عالی نباشند، اما این رنگ‌های خنثی تقریبا برای هر طرحی مناسب هستند و با اکثر رنگ‌های دیگر همخوانی دارند. در عین حال احساس آرامش را نیز به افراد القا می‌کنند.

اگر قصد دارید برای اتاق خواب خود یک روتختی انتخاب کنید، ما به شما توصیه می‌کنیم که از یک روتختی ساده تک رنگ استفاده کنید. این روتختی‌ها جدیدتر هستند و امروزه بیشتر مورد اقبال قرار می‌گیرند. شما با انتخاب یک روتختی بدون طرح دست خود را برای بازی با رنگ‌های سایر اجزای اتاق خواب باز می‌گذارید.

روتختی سفید ساده کاورلت

چه رنگی را برای روتختی ساده انتخاب کنیم؟

رنگ روتختی تا حدود زیادی به سلیقه شما بستگی دارد. اما رنگ‌ها حاوی ویژگی‌هایی هستند که می‌توانند دکوراسیون منزل شما را شاد، آرامش‌بخش یا پرانرژی کنند و قطعا توجه به این نکات می‌تواند بر انتخاب شما تاثیر بگذارد. در ادامه به بررسی بعضی از رنگ‌های رایج روتختی می‌پردازیم.

روتختی سفید

رنگ سفید همچنان رایج‌ترین رنگ برای ملحفه و روتختی است. این رنگ کلاسیک هیچ‌گاه از مد نمی‌رود و انتخاب مناسبی برای تابستان و زمستان است. در فصل‌های سرد سال وقتی هوا می‌توانید روتختی سفید زمستانی خود را با بالش یا پرده خاکستری، سبز یا زغالی ست کنید.

روتختی آبی

آبی یک رنگ بسیار توصیه شده برای اتاق خواب و به‌ویژه روتختی است؛ زیرا آبی اثر آرام بخشی دارد. رنگ آبی ضربان قلب و فشار خون را کاهش داده و تنفس شما را کندتر می‌کند. یک روتختی آبی یک دست را می‌توانید با رنگ‌های سفید و زرد ست کنید.

روتختی قرمز

قرمز یک رنگ پر انرژی است. به همین دلیل است که در چراغ راهنمایی یا تابلوهای خطر از رنگ قرمز به معنای ایست استفاده می‌کنند؛ زیرا توجه را جلب کرده و آدرنالین را در خون ترشح می‌کند. در کل رنگ قرمز برای اتاق خواب و روتختی توصیه نمی‌شود و می‌تواند باعث اختلال در خواب شما شود. اگر نیز قصد دارید از قرمز استفاده کنید بهتر از وسایل کوچکی را برای این رنگ انتخاب کنید.

روتختی سبز

روتختی ساده سبز نیز یک انتخاب بسیار خوب برای اتاق خواب است. رنگ سبز یک دست علاوه بر اینکه جذاب و شیک است می‌تواند احساس آرامش و در عین حال احساس صمیمیت را تقویت کند. سبز تک رنگ را می‌توانید با زرد و سفید یا نارنجی ست کنید.

روتختی زرد

نور خورشید و احساس شادی و زندگی هر دو معمولا با رنگ زرد مرتبط هستند. اگرچه زرد رنگی شاد است، اما تاثیر انرژی‌بخشی که روی شما می‌گذارد به طور کلی برعکس آن چیزی است که قرمز ایجاد می‌کند. رنگ زرد آرامش شما را به هم نمی‌زند و انتخاب مناسبی برای روتختی است.

روتختی زرد ساده

نکات مهم در ست کردن روتختی ساده

رعایت نکات زیر می‌تواند به شما کمک کنید که یک روتختی تک رنگ مناسب انتخاب کنید و به راحتی آن را به دکوراسیون اتاق خواب خود تطبیق دهید.

 ۱- روتختی نخی و بدون طرح انتخاب کنید

دست کم لایه داخلی روتختی شما باید از جنس نخ باشد، زیرا نخ عرق نمی‌کند و به خوبی هوا را از خود عبور می‌دهد. بنابراین می‌توان از آن‌ها در تمام طول سال استفاده کرد. همانطور که شما اصول کلاسیک را در کمد لباس خود دارید.

روتختی بدون طرح و کاملا ساده باشد. رنگی را برای روتختی انتخاب کنید که با طرح رنگ دیوارهای اتاق شما مطابقت داشته باشد یا از رنگ‌های خنثی مانند سفید یا خاکستری استفاده کنید. این رنگ‌ها به شما این امکان را می‌دهد که روتختی را با طیف وسیعی از رنگ‌های دیگر از جمله روکش بالش و رنگ کمد و میز آینه ست کنید.

۲- تناسب یا تضاد رنگی را رعایت کنید

اکنون که طرح رنگ را انتخاب کرده‌اید و روتختی اصلی خود را مرتب کرده‌اید، مرحله ترکیب رنگ در اتاق شروع می‌شود. اگر می‌خواهید از رنگ‌های مکمل استفاده کنید، گزینه‌های شما برای رنگ بالش و پرده بسیار زیاد است.

یا اینکه می‌توانید از تکنیک رنگ‌های متضاد استفاده کنید. برای مثال قرار دادن یک گلدان قرمز روی پاتختی می‌تواند تضا خوبی با روتختی آبی ایجاد کند.

۳- طرح رنگ خود را برای تمام خریدهای آینده در نظر داشته باشید

اگر می‌خواهید ظاهر اتاق خواب خود را تغییر دهید، مثلا برای زمستان، می‌توانید از همان ست‌های اصلی استفاده و به سادگی پوشش لحاف‌ها را با ظاهری متفاوت عوض کنید. اگر می‌خواهید تطبیق پذیری بالایی در اتاق خواب شما وجود داشته باشد، یک روتختی ساده متفاوت انتخاب کنید که همان رنگ کانونی اتاق را داشته باشد و بتوانید سایر وسایل را حول آن انتخاب کنید یا تغییر دهید.

روتختی ساده سفید و مشکی

سخن آخر

روتختی یکی از اجزای مهم اتاق خواب است که تاثیر بسیار زیادی بر دکوراسیون آن خواهد داشت. اتاق خواب محل آرامش شما است و باید در آن رنگ‌هایی را انتخاب کنید به شما احساس خوبی بدهد و علاوه بر آن زیبایی و جذابیت را به دکوراسیون اتاق خواب شما اضافه کند.

استفاده از روتختی‌ تک رنگ امروزه بسیار رایج است و علاوه بر سادگی بسیار شیک و زیبا است. شما با انتخاب روتختی تک رنگ کار راحت‌تری برای ست کردن اتاق خواب خود خواهید داشت. رنگ‌هایی مثل آبی، سفید و سبز در روتختی برای ایجاد آرامش در اتاق خواب مناسب است و می‌توانید این رنگ‌ها را به صورت ست در پرده و بالش نیز استفاده کنید.

روتختی مناسب برای اتاق خواب باید فاقد طرح و از جنس نخ باشد. زیرا نخ از تعریق جلوگیری می‌کند و در تابستان و زمستان انتخاب مناسبی است. در این مقاله به بررسی کامل ویژگی‌های روتختی ساده پرداختیم و مزایا و نحوه ست کردن آن را توضیح دادیم. در صورتی که به راهنمایی بیشتری نیازمند هستید یا قصد خرید هرگونه ملحفه یا روتختی دارید به سایت کاورلت مراجعه کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *