چگونه یک روتختی مناسب تهیه کنیم؟

یکی از قسمت‌های بسیار مهم خانه اتاق خواب است که لوازم موجود در آن به افزایش آرامش و سلامت خواب ما کمک می­کند. تخت­خواب باید با توجه به سایر لوازم دکوراسیون اتاق انتخاب شود. زیبایی ظاهری اتاق شما به روتختی مورد استفاده بر روی تخت نیز بستگی دارد. در نتیجه انتخاب این محصول باید با حساسیت‌های خاصی انجام شود؛ شما باید هنگام خرید رویه‌­تخت، معیار‌های مختلفی را در نظر بگیرید تا بتوانید یک محصول مناسب انتخاب کنید. در ادامه مطالبی را بیان می‌کنیم که به شما کمک می‌کند یک محصول شیک و کاربردی تهیه کنید.

بررسی انواع مختلف رویه تخت

شما هنگام خرید ابتدا باید انواع رویه‌­تخت را بشناسید و بر اساس نیاز خودتان نمونه مناسبی انتخاب کنید. دسته‌بندی انواع رویه تخت شامل موارد زیر است:

  • رویه­‌تخت عروس: تنوع این محصول در خرید روتختی عروس بسیار زیاد است و در جنس‌های مختلف دانتل، مخمل یا ترمه تولید می‌شود. این رویه‌ها از نظر ظاهری بسیار زیبا هستند.
  • روتختی دخترانه: این مدل‌ها به­طور معمول یک نفره هستند که تنوع زیادی دارند و در طرح‌ و رنگ‌های مختلف تهیه می‌شوند.
  • رویه‌­تخت پسرانه: این مدل در طرح‌های ورزشی، کارتونی، قهرمانان و… تولید می‌شود و مناسب پسران جوان و نوجوان است.
  • روتختی دونفره یا تک نفره: این محصول برای تخت‌های تک نفره و دو نفره قابل استفاده است و در چند تکه رویه لحاف یا رویه لحافی، رویه تشک یا ملحفه، روبالشتی و در بعضی موارد روکوسنی تولید می‌شود. طرح و رنگ این رویه­‌ها بر اساس نوع دکوراسیون اتاق خواب و استفاده‌کننده آن متفاوت است.

روتختی مشکی و سفید

بررسی ابعاد تخت‌خواب و مدل آن

یکی از موارد مهم در انتخاب روتختی شیک و مناسب، سایز تخت­خواب است که رویه مورد نظر باید با آن متناسب باشد. اگر در خرید رویه­تخت به این مورد توجه نکنید، بزرگ و کوچک­بودن رویه دردسر ایجاد می‌کند. ممکن است هنگام انتخاب رویه بزرگی انتخاب کنید که باعث ایجاد ظاهری منفی در اتاق می‌شود.

علاوه­ بر این اگر تخت­خواب شما دارای شکل کلاسیک یا فانتزی باشد، رویه تخت در تناسب با آن انتخاب شود. در واقع نمی‌توان در یک تختخواب جنس چوب و کلاسیک از یک رویه­‌تخت دارای طرح عروسکی استفاده کرد. در تخت‌های دارای نقش و ‌نگار باید از رویه ساده استفاده نمود.

روتختی نعنایی

بررسی نوع بافت پارچه

در هنگام انتخاب روتختی باید تراکم پارچه و نوع بافت آن را با دقت بررسی کنید؛ چراک ه برای مشخص­شدن استحکام پارچه، اهمیت این مورد بسیار زیاد است. پارچه‌های دارای تار و پود کمتر از ۲۰۰ در هر سانتی‌متر بافت مناسبی نخواهند داشت.

علاوه­ بر این برای خرید رویه‌­تخت لطیف و محکم باید پارچه­ای انتخاب کنید که تار و پود آن بیش از ۲۵۰ عدد در هر سانتی­متر باشد. برای بررسی تعداد تار و پود پارچه بهتر است برچسب‌های دوخته شده در گوشه‌های آن را بررسی کنید و اطلاعات کاملی درباره پارچه محصول به دست ‌آورید.

 

بررسی جنس پارچه

یک موضوع مهم دیگر در انتخاب رویه مناسب بررسی جنس پارچه آن است که شما باید نرمی و لطافت آن را در اولویت قرار دهید. انتخاب جنس‌های مرغوب و باکیفیت مثل نخ ابریشم یا ساتن می‌تواند بسیار مناسب باشد‌. جنس ساتن ملایم و متفاوت است و پیوند تار و پود آن از مواد ابریشمی طبیعی تهیه می‌شود. البته انتخاب روتختی‌های کتان، پلی استر و نخ نیز می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

روتختی صورتی

بررسی طرح روتختی

برای خرید یک محصول شیک باید طرح آن را نیز بررسی کنید و به سلیقه خودتان توجه داشته باشید. البته این مورد را در نظر بگیرید طرح رویه­‌تخت باید بر اساس ابعاد اتاق و نوع دکوراسیون آن انتخاب شود. در اتاق‌های دارای فضای کوچک نباید از طرح‌های شلوغ استفاده کرد و هرچه ظاهر محصول ساده‌تر باشد، بهتر است.

علاوه ­بر این باید در انتخاب روتختی پسرانه و دخترانه به ویژگی‌های شخصیتی و علایق آن‌ها توجه داشته باشید و طرحی را تهیه کنید که آن‌ها نیز بپسندند.

 

بررسی کیفیت رویه تخت

جنس الیاف مورد استفاده در تهیه رویه می‌تواند در تعیین کیفیت آن نقش اساسی داشته باشد. همچنین در تعیین کیفیت این محصول باید به عوامل مختلف دیگر توجه کرد. رویه­‌تخت باکیفیت باید الیاف طبیعی داشته باشد که باعث نرم و سبک­شدن آن شود.

یک روتختی مرغوب نباید باعث ایجاد آلرژی در افراد شود و همچنین پس از شستشو رنگ و شکل ظاهری آن حفظ شود. استفاده از برخی الیاف مصنوعی یا مواد شیمیایی می‌تواند مشکلات پوستی ایجاد کند. در نتیجه محصول مورد نظر باید از مواد اولیه استاندارد تهیه شود تا کیفیت مطلوبی داشته باشد.

روتختی دونفره یاسی

بررسی رنگ رویه تخت و هماهنگی آن با اتاق خواب

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب رویه­‌تخت مناسب بررسی آن از نظر رنگ است که شما می‌توانید آن را با دست باز انتخاب کنید و بر اساس نوع چیدمان اتاق یا سلیقه خودتان رنگ خاصی را تهیه نمایید. برای انتخاب رنگ در هنگام خرید رویه­‌تخت باید به عواملی مثل ابعاد اتاق خواب و دکوراسیون آن توجه کرد.

در واقع استفاده از رویه رنگ­روشن می‌تواند اتاق‌های کوچک را دلباز‌تر نشان دهد و در مقابل استفاده از رنگ‌های تیره در اتاق‌های با ابعادی کوچک باعث دلگیرتر شدن محیط شود. البته در هنگام انتخاب رنگ رویه بهتر است به رنگ سایر وسایل موجود در آن توجه کنید و دکوراسیون اتاق را با یک روتختی شیک ست کنید.

تناسب و همخوانی رنگ کالای خواب با سایر لوازم اتاق کافی است و نیازی به همرنگی کامل آن‌ها نیست.

روتختی دونفره بنفش

بررسی مکان زندگی خودتان از نظر آب و هوا

بهتر است در هنگام خرید این کالا، به این مورد توجه داشته باشید که محل زندگی شما از نظر شرایط آب و هوایی سردسیر است یا گرمسیر بودن را شامل می شود. رویه‌­تخت مناسب برای استفاده در محیط‌های گرمسیری باید ضخامت کمتری داشته باشد و بافت پارچه آن خنک‌تر باشد تا بتوان در شرایط گرما به­آسانی از آن استفاده کرد.

در مقابل اگر محل زندگی شما سردسیر باشد باید رویه‌­ای انتخاب کنید که ضخامت آن بیشتر باشد و بتواند به­ عنوان لحاف نیز استفاده شود. رویه­‌های تخت پنبه­دوز شده یا چندتکه مثل روتختی پیکه در فصل تابستان کاربرد بیشتری دارند و خنک‌تر هستند. در مقابل رویه‌هایی که از جنس پشم هستند در محیط‌های سردسیر بیشتر استفاده می‌شوند.

 

نتیجه‌گیری

خرید رویه‌­تخت شیک و مناسب برای اتاق خواب در افزایش سلامت و کیفیت خواب شما اهمیت زیادی دارد. انتخاب محصول مناسب در زیبایی و جلوه اتاق نیز مهم است و لطافت آن باعث افزایش راحتی و آرامش شما خواهد شد. در نتیجه رویه‌­تخت باید بر اساس ویژگی‌های خاص انتخاب شود تا برای شما مناسب­تر باشد.

زیبایی ظاهری روتختی در دکوراسیون اتاق شما تأثیر زیادی خواهد داشت. علاوه­ بر این انتخاب پارچه مناسب با استحکام زیاد می‌تواند این بخش از کالای خواب را برای مدت­ طولانی قابل ­استفاده کند. کاورلت یکی از بهترین مجموعه‌های فعال در حوزه فروش کالای خواب است که محصولات باکیفیت و مناسبی دارد که برای بررسی بیشتر محصولات آن می‌توانید به سایت ما مراجعه کنید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *