بالش استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

امری بدیهی است که بخش بسیاری از انرژی مورد نیاز ما برای انجام فعالیت‌های روزمره از خواب با کیفیت شبانه سرچشمه می‌گیرد. عوامل بسیاری از جمله انتخاب بالش استاندارد بر کیفیت و عمیق شدن خواب تاثیر می‌گذارند. از طرفی خوابیدن روی بالش‌های غیر استاندارد باعث ایجاد مشکلاتی مانند آسیب به مهره‌های گردن، سردرد، خروپف و … می‌شود. برای حفظ سلامت فردی علاوه بر خرید بالش مناسب، ضروری است بالش خود را تقریبا هر ۲ سال یک‌بار عوض کنید. زیرا بالش‌های کهنه مملو از گرد و غبار و قارچ هستند و باعث بیماری‌های تنفسی می‌شوند.

در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی‌های یک بالش استاندارد صحبت و یک فروشگاه اینترنتی فوق العاده برای خرید روتختی، بالش، لحاف، پتو و … را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

ضرورت استفاده از بالش استاندارد چه چیزی است؟

ضرورت استفاده از بالش استاندارد

افراد بیشتر به دنبال تشک مناسب هستند تا بالش که خواب راحتی داشته باشند. اما اغلب از گردن درد در نیمه شب بیدار می‌شوند. استفاده از بالش نامناسب و غیراستاندارد می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای شما داشته باشد. برای جلوگیری از به وجود آمدن بیماری‌ یا دردهای زیر بهتر است از بالش استاندارد استفاده کنید.

۱. گردن درد

کشیدگی عضلات گردن یکی از مواردی است که در صورت استفاده از بالش غیراستاندارد برای شما اتفاق می‌افتد. این کشیدگی باعث بهم خوردن توازن گردن و ستون فقرات می‌شود. دلیل این اتفاق می‌تواند استفاده از بالش نازک یا پشمی باشد. اگر گردن درد شما برای بیماری یا مدل نشستن نادرست است، استفاده از بالش نامناسب باعث محدود شدن دامنه حرکت شما خواهد شد. همچنین باید بدانید که خوابیدن بر روی شکم زمانی که بالش استاندارد ندارید می‌تواند گردن درد را تشدید کند.

۲. گرفتگی بدن

زمانی که عضلات شما برای مدت زمان طولانی کشیده شوند، پس از آزاد و رها شدن، منقبض می‌شوند. اگر سر و گردن در ارتفاع مناسبی از سطح زمین قرار نگرفته باشند عضلات گردن و پشت دچار گرفتگی می‌شوند.

۳. کمردرد

کمردرد زمانی اتفاق می‌افتد که کمر در قسمت ستون فقرات با قفسه سینه هم تراز نباشد. این حالت برای زمانی است که سر و گردن از سطح زمین ارتفاع خیلی زیاد یا کمی داشته باشند. در هر دو حالت به کمر فشار زیادی وارد می‌شود.

۴. سردرد

در بعضی موارد دلیل سردرد شما می‌تواند به دلیل فشار وارد شده بر رشته‌های عصبی واقع در گردن باشد. این مورد به دلیل وضعیت نامناسب گردن هنگام خواب به وجود می‌آید.

۵. مشکلات گوارش و تنفسی

آپنه خواب یا وقفه تنفسی در خواب یعنی فرد در هنگام خواب دچار وقفه‌های پر تکرار در تنفس خود می‌شود. استفاده از بالش نامناسب این وقفه‌ها را شدیدتر می‌کند، زیرا زاویه سر بر روی این نوع بالش‌ها مناسب نیست، به همین دلیل تنفس مسدود می‌شود.

کسانی که بیماری رفلاکس اسید معده دارند ممکن است در صورت استفاده از بالش نامناسب بیماریشان تشدید شود. بالش‌هایی خیلی نازک، سر و گردن را در ارتفاع مناسبی از زمین قرار نمی‌دهند به همین دلیل رفلاکس معده رخ می‌دهد.

۶. بی‌قراری

در طول شب ممکن است شما چندین بار بچرخید این امر طبیعی است تا زمانی که باعث بیدار شدن شما از خواب نشود. اگر این چرخیدن‌ها در طول شب کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار داده است بالش شما غیراستاندارد است. علاوه بر بالش استاندارد، جنس روتختی‌ نیز در میزان چرخش هنگام خواب موثر است. به آسانی می‌توانید با خرید روتختی دخترانه بسیار زیبا و با کیفیت از این اتفاق جلوگیری نمایید.

۷. زمانی که در محلی دیگر می‌خوابید راحت‌تر هستید

اگر در زمان مسافرت، خواب راحت‌تری را تجربه می‌کنید، مطمئن باشید ک بالش شما غیراستاندارد است.

اندازه استاندارد بالش چقدر است؟

اندازه استاندارد بالش

اندازه استاندارد بالش با توجه به نوع و استفاده آن متفاوت است. برای مثال بالش استاندارد برای افراد بزرگسال در ۳ سایز ۴۸ × ۷۴، ۵۰ × ۷۰ و ۶۰ × ۹۰ سانتی‌متر تولید می‌شود. مناسب‌ترین ارتفاع برای بالش بانوان ۸ـ۱۰ سانتی‌متر و برای آقایان ۱۲ـ۱۶ سانتی‌متر است. این در حالی است بالش مناسب نوجوانان دارای سایز ۷۰ × ۵۰ سانتی‌متر است.

انتخاب بالش مناسب نوزادان در سلامت او نقش بسیار مهمی دارد. زیرا نوزادان نه تنها بیشتر شبانه روز را می‌خوابند بلکه در چند ماهگی اول هنوز جمجمه سر آنها شکل نگرفته است. هر چند توصیه می‌شود تا ۱۲ ماهگی نوزاد را روی بالش نخوابانید. پس از یک سالگی سایز استاندارد بالش برای کودکان باید دارای ابعاد ۴۰ × ۳۰ و ارتفاع ۵ـ۷ سانتی‌متر باشد.

وزن استاندارد بالش چقدر باید باشد؟

وزن استاندارد بالش

همانطور که سایز و ارتفاع بالش استاندارد برای نوزادان، نوجوانان و بزرگسالان متفاوت است، وزن استاندارد بالش نیز بسته به رنج سنی افراد و حتی جنسیت آنها متفاوت است. علاوه بر این وزن استاندارد بالش بسته به نوع الیاف استفاده شده در آن متفاوت است. برای مثال وزن استاندارد بالش طبی بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ گرم است.

اندازه استاندارد بالش برای بزرگسالان با کودکان متفاوت است؟

اندازه استاندارد بالش برای بزرگسالان با کودکان متفاوت است؟

بدون تردید اندازه استاندارد بالش برای بزرگسالان و کودکان باید با یکدیگر متفاوت باشد. زیرا ابعاد بالش‌های بزرگسالان برای کودکان بسیار بزرگ است و سلامتی آنها را به خطر می‌اندازد. برای مثال ممکن است به دلیل فرو رفتن سر در بالش‌های بزرگ و نرم کودک دچار خفگی شود. به علاوه جنس الیاف بالش کودکان و بزرگسالان نیز متفاوت است. زیرا برخی الیاف دارای عوامل آلرژن می‌باشند که باعث بیماری‌های تنفسی بسیار جدی می‌شوند.

چه الیافی برای بالش استاندارد مناسب است؟

چه الیافی برای بالش استاندارد مناسب است؟

۱. بالش پشمی و پنبه‌ای

همانطور که از اسمش واضح است بالش پشمی و پنبه‌ای از ترکیب پنبه و پشم پر شده است. به دلیل آلرژی زا بودن پنبه و پشم، این نوع بالش برای کودکان و افراد مبتلا به بیماران تنفسی مضر است.

۲. کرک و پر

بهترین نوع بالش‌ بالش‌های پر شده از کرک و پر هستند. زیرا کرک و پر دارای نرمی و سفتی متعادل می‌باشند و مانع آسیب به گردن می‌شوند.

۳. فوم

اگر چه بالش‌های فومی حساسیت زا نیستند اما باید توجه داشت که هرچه بالش متراکم‌تر باشد میزان فرو رفتن سر کاهش می‌یابد.

نتیجه گیری

استفاده از بالش استاندارد در کیفیت خواب و سلامتی تاثیر به سزایی دارد و مانع مشکلات تنفسی، آسیب به گردن، سر درد و … می‌شود. هنگام انتخاب بالش مناسب علاوه بر مدنظر قرار دادن اندازه، ارتفاع و وزن استاندارد باید به الیاف، قابلیت تنفس و جنس رویه آن نیز توجه نمود. به طور خلاصه با خرید بالش استاندارد سلامتی را به عزیزان خود هدیه می‌دهید. برای خرید انواع سرویس‌های اتاق خواب مانند بالش، پتو، روتختی عروس، ست کاوری و … به سایت coverlet.ir مراجعه نمایید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *