انتخاب بهترین رنگ برای روتختی

دارای تخت یک یا دو نفره هستید و نمی‌دانید برای روی آن از چه رنگ لحافی یا روتختی ای استفاده کنید؟ اغلب افراد ترجیح می‌دهند این انتخاب را بنا‌بر رنگ کلی اتاق خواب‌شان در‌نظر بگیرند. تخت یکی از وسیله‌های نسبتا ضروری برای اتاق خواب است. چون بسیاری از افراد هنوز به روش قدیمی عمل کرده و برای خواب، از لحاف و زیر‌انداز استفاده می‌کنند. تخت‌ها دارای ارتفاع مناسبی هستند؛ از همین جهت برای مکان‌هایی که رطوبت بالایی دارند، مناسب به ‌نظر می‌رسند. در کنار آن، یکی از مهم‌ترین چیز‌ها، رنگ و طرحی است که هنگام خرید روتختی به آن دقت می‌کنید.

رنگ مناسب لوازم خواب

در تهیه این لوازم خواب، اگر بخواهید از حالت کدر و مات بهره ببرید، ممکن است این انتخاب‌تان کل طراحی اتاق را تغییر داده و اتاق خواب‌تان را دلگیر کند. البته باز هم این موضوع بستگی به سلیقه افراد دارد. اما اگر از سفید یا رنگ‌هایی روشن بهره ببرید، می‌توانید ببینید که تمامی آیتم‌های اتاق‌تان تا چه حد زیبا به ‌نظر می‌رسند. البته باید هنگام این انتخاب به نوع اتاق مانند عروس، دختر، پسر و… هم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین گزینه را برگزینید.

روتختی طوسی و آبی

اتاق خواب دخترانه و رنگ روتختی مناسب آن

اگر قرار باشد اتاق خواب یک کودک دختر یا دختر نوجوان را طراحی کرده و آن را با وسایل مختلف و زیبا پر کنید، باید به سلیقه آن فرد هم دقت داشته باشید. مهم‌ترین موضوعی که در این زمینه باید به آن توجه کرد، رنگ آیتم‌هایی است که در آن فضا قرار می‌گیرند.

این مسئله، کلی‌ترین چیزی است که می‌توانید از فرد بپرسید. بسیاری از دختر‌هایی که سن پایین دارند، می‌خواهند اتاقی با تصویر شخصیت کارتونی محبوب‌شان داشته باشند. می‌توانید روتختی دخترانه را به ‌صورت چاپی تهیه کنید.

در کنار مسئله طرح‌های فانتزی و کارتونی، به ‌صورت کلی، فضایی که برای دختر‌ها در‌ نظر گرفته می‌شود، به سمت صورتی، یاسی، بنفش و از این قبیل رنگ‌های ملایم و گرم است. برای خرید لوازم خواب مناسب بهتر است به ‌جز طرح و نقش به مبحث نرمی و لطافت هم دقت کنید.

داشتن خوابی خوب و با نهایت آرامش، سهم تمامی افراد است. آبی کم‌رنگ و ملایم، سفید، شیری، بنفش، یاسی، صورتی، سرخابی و بسیاری از رنگ‌های دیگر، مناسب اتاق خواب دخترانه هستند. البته می‌توانید تمامی این موارد را به ‌صورت ترکیبی استفاده کنید تا فضای کلی، از حالت یکنواختی خارج شود.

برای مثال می‌توانید روتختی را به رنگ سرخابی با گل‌های صورتی برگزینید. اگر به دنبال نمونه­ای شیک هستید، می‌توانید مدل‌هایی که حالت سه‌بعدی دارند را تهیه کنید.

روتختی نوجوان آبی صورتی

روتختی عروس، مناسب برای تازه عروس ها!

اگر تازه عروس هستید و قصد تکمیل جهیزیه خود را دارید، بهتر است لوازم خواب اتاق خود را به ‌گونه‌ای انتخاب کنید که حالت جذاب و شیکی را به آن محیط هدیه دهد. بسیاری از عروس‌ها ترجیح می‌دهند برای این آیتم از رنگ‌های شیری و سفید استفاده کنند.

پارچه‌های براق مانند ساتن و ابریشم، انتخاب آن دسته از افرادی هستند که می‌خواهند از تخت خود، به ‌عنوان بخشی تزئینی استفاده کنند. اما اگر شما آن دسته از اشخاصی هستید که دوست دارند در ‌عین زیبایی، کارایی وسیله خود را هم حفظ کنند، بهتر است از محصولاتی با جنس کتان، پلی آستر و تترون را برگزینید.

روتختی دو نفره که پارچه‌ای ساتن یا ابریشم دارد، در مقایسه با انواع دیگر دارای قیمت بیشتری است. این قیمت بالا‌تر به دلیل نوع پارچه و دانتل و مروارید‌های کار‌شده روی محصول است. اگر قصد ندارید روی تخت‌تان بخوابید، می‌توانید این مدل‌ها را تهیه کنید.

هنگام خرید این وسیله خواب، باید دقت کنید که نوع آن کاوری یا لحاف‌دار است. نوع کاوری دارای بند‌هایی است که می‌توانید با گره‌زدن آن‌ها، از پیچ‌خوردن کاور جلوگیری کنید. برای شستن نوع لحاف‌دار باید، سرویس خواب خود را به خشک‌شویی ببرید؛ چرا که این نوع دارای الیاف است.

نکته مهمی که باید هنگام خرید این آیتم در‌ نظر بگیرید، کارایی در کنار زیبایی است. بهتر است لوازم خواب را به‌ صورتی برگزینید که بتوانید از آن استفاده کنید.

روتختی کرم منگوله‌ای

روتختی پسرانه و رنگ های مناسب آن

پسر‌های جوان می‌توانند از رنگ‌های مشکی و خاکستری برای روتختی شیک خود استفاده کنند. بسیاری از پسرانی که گیمر هستند و در چنین فضا‌هایی قرار دارند، اغلب دوست دارند محیط اتاق‌شان حالتی تیره داشته باشد؛ این رنگ با شخصیت بسیاری از پسر‌ها هماهنگ است.

البته باید به سن آن فرد هم دقت داشته باشید. فضایی با رنگ تیره و مشکی، برای پسری که هنوز در سن کودکی قرار دارد چندان مناسب نیست. انواع خاکستری، سبز آبی، طوسی، زرد، سورمه‌ای و زیتونی برای پسران مناسب هستند.

می‌توانید رنگ‌ها را با مکمل‌شان برگزینید؛ در این‌صورت همه چیز 2 برابر جذاب‌تر می‌شود. برای مثال اگر از آبی برای روتختی استفاده کردید، می‌توانید کوسن‌ها و بالش‌ها را به نارنجی تهیه کنید. جدا از این مبحث، این امکان هم برایتان فراهم است که طرح‌های چاپی را برای اتاق پسر‌ها برگزینید.

شخصیت‌های کارتونی و فانتزی، در چنین مواقعی به کار‌تان می‌آیند؛ بهتر است پیش از انتخاب طرح، نظر فرد را در مورد شخصیت کارتونی محبوب او بپرسید.

روتختی سفید و سرمه‌ای

روتختی مناسب برای هتل

این محصولات باید از پارچه‌ای تولید شود که چروک‌پذیری پایینی داشته و به‌راحتی شسته شود. رنگ آن هم اهمیت زیادی دارد؛ بسیاری از هتل‌ها از رنگ شیری یا سفید برای این آیتم استفاده می‌کنند. سرویس‌های خواب برای هتل به ‌صورتی انتخاب می‌شوند که افراد بتوانند تنها با دیدن آن‌ها، نرمی، لطافت و حس خوب را دریافت کنند.

مطمئنا با دیدن چنین ویژگی‌هایی دوست دارید که روی تخت رفته و خود را به خوابی خوب دعوت کنید. مدل کاوری، برای مدل هتلی بسیار مناسب است؛ چرا که برای شست‌و‌شو کافی است آن را درون لباسشویی بیاندازید. پارچه‌ای که برای این مدل انتخاب می‌شود، باید دوام و کیفیت بالایی داشته باشد تا به مرور زمان و با شست‌و‌شو‌های مکرر خراب نشود.

اگر می‌خواهید از این نوع برای تخت خود در خانه‌تان استفاده کنید، می‌توانید مدل لحاف‌دار آن را هم سفارش دهید؛ این موضوع بستگی به خود‌تان دارد که می‌خواهید آن را به خشک‌شویی بسپارید یا خود‌تان بشویید! روتختی پیکه، نوعی است که دارای پارچه‌ای نسبتا ضخیم اما نازک‌تر از مدل‌های دیگر است؛ این نوع برای هتل‌های لب دریا و در فصل بهار مناسب هستند؛ چراکه حالتی خنک دارند.

بهترین و مرغوب ترین روتختی را از کجا تهیه کنیم؟

اگر به دنبال بهترین و مرغوب‌ترین محصول می‌گردید، کافی است به قسمت فروشگاه سایت کاورلت بروید تا با توجه به سلیقه خود، روتختی مناسب و هماهنگ با اتاق‌تان را تهیه کنید. این مجموعه، عرضه‌کننده انواع کالای خواب با میزان تنوع بالا است. چنانچه قصد دارید از کاورلت خرید کنید، کافی است به سایت coverlet.ir مراجعه فرمایید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *