بهترین بالشت برای خوابی راحت

یکی از حساس‌ترین مواردی که در هنگام خرید کالای خواب باید به آن دقت کنید، بالش مناسب و باکیفیت است. با توجه به نوع خوابیدن خود در شب و حتی طول روز، بالشت شما می‌تواند با موقعیت فعلی بدنتان در هنگام خواب تنظیم شود. برای مثال اگر در شبانه روز به کمر و پهلو می‌خوابید، که یکی از بهترین روش‌های خوابیدن است، بالش نرم و هتلی که قابل تنظیم باشد، مناسب شماست.

اما اگر به صورت طاق باز و یا صاف می‌خوابید باید یک زیرسری مناسب با ارتفاع گردن خود تهیه کنید. ابتلا به دیسک گردن می‌تواند خواب و استراحت را برای مبتلایان سخت و سخت‌تر کند، که خوشبختانه با انتخاب هوشمند یک زیرسری مناسب، تا حد امکان می‌توان  فشار مضاعفی که بر گردن، سر و ستون فقرات وارد می‌شود را، کنترل کرد. کاورلت تمام تلاش خود را کرده است تا با توجه به سلامت بدنی شما، محصولاتی باکیفیت و مناسب را ارائه دهد. در ادامه با ویژگی‌ها و تنوع بیشتری از بالشت‌ها آشنا خواهید شد.

چرا باید بهترین بالشت را برای خود انتخاب کنید؟

بالش یا بالشت

افراد زیادی هستند که به سلامتی خود بسیار اهمیت می‌دهند؛ به عنوان مثال مرتبا ورزش می‌کنند، خوراک مفید و سالم می‌خورند، از چکاب‌های ماهانه بهره‌مند می‌شوند؛ اما شاید به نحوه خوابیدن و کیفیت آن بر روی سلامتی خود اهمیتی قائل نشوند.

به طور معمول وقتی به خرید کالاهای خواب می‌روید، متکای خود را فقط بر اساس علاقه و عادتی که دارید انتخاب می‌کنید. اما آیا انتخاب بالشت‌ها بر اساس عادت خوابیدن شبانه روزی خود، کار صحیحی می‌باشد؟ در هنگام خرید کالای خواب به چه نکاتی باید توجه کرد و چه محصولی مناسب خواهد بود؟ در ادامه مقاله می‌خواهیم در مورد انواع و کاربرد متکاهای موجود در بازار و عواملی که در قیمت آن‌ها موثر هستند را بررسی کنیم.

عمر متکای انتخابی شما باید چقدر باشد؟

شاید از خود بپرسید مگر بالش‌های خواب هم طول عمر دارند؟ کارشناسان معتقد هستند که بله، هر کالای خوابی که استفاده می‌کنید دارای طول عمر است‌. حتما متوجه شده‌اید وقتی می‌خوابید و بلند می‌شوید، صورتتان جوش می‌زند یا قرمز می‌شود و آلرژی دارید.

اگر طول عمر بالشت شما به پایان برسد، معمولا بروز این اتفاقات برای ما شایع خواهد بود. حتی ممکن است علاوه بر پوست، بر روی روند رشد موهای شما هم تاثیر بگذارد. بعد از هر 18 ماه بهتر است نسبت به خرید یک متکای مناسب و استاندارد اقدام کرده تا سلامت جسمی خود را حفظ کنید.

بهترین بالشت برای خواب چگونه است؟

همان‌طور که مشخص است، متکاهای متنوع با سایز و ارتفاع مختلفی در بازار وجود دارند. تفاوت همین ارتفاع می‌تواند مشخص کند هنگامی که سر خود را بر روی آن می‌گذارید، بالشت هم ردیف یا بالاتر و پایین‌تر از گردنتان قرار بگیرد. در حال حاضر نمونه‌های زیادی از زیرسری‌ها مانند بالشت طبی، بالشت مسافرتی، بالشت گردنی و غیره نیز در بازار موجود هستند.

ما به طور معمول حدود یک سوم از زندگی خود را فقط صرف خوابیدن می‌کنیم، پس بهتر است به دنبال یک کالای خواب مناسب باشیم. با انتخاب یک محصول مناسب برای خود و یا عزیزانمان، تجربه یک خواب لذت‌بخش و سالم را به ارمغان خواهیم آورد. علاوه‌ بر راحتی، سلامت جسمی خود به ویژه گردن و ستون فقرات نیز تامین خواهید کرد. در ادامه مقاله، انواع بالش‌های کاورلت را که جهت یک استراحت لذت‌بخش برای شما تولید شده است، بررسی خواهیم کرد.

انواع بالشت‌ها

متکاهای خوب علاوه بر کمک چشمگیری که در سلامت جسمی شما دارند، باعث افزایش کیفیت خواب می‌شوند و انرژی لازم برای روز بعد را برای شما فراهم می‌کنند. از آن جایی که ذرات آلوده و میکروب‌زا در هر محصولی جمع می‌شود، توصیه می‌شود که هر دوسال نسبت به تعویض کالای خواب خود اقدام نمایید.

یکی از مواد مهمی که در هنگام خرید و انتخاب بالشت‌ها باید به آن دقت کنید، نوع آن‌هاست. در ادامه به معرفی انواعی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

۱. بالش طبی

متکاهای طبی که توسط پزشکان برای کاهش درد و بیماری‌های گردنی و ستون فقرات تجویز می‌شود، طرفداران زیادی دارد. دلیل اصلی افزایش تعداد طرفداران آن، تغییر شکل دادن با موقعیت بدنی است. پس هر زمان به هر مدلی که بخواهید بخوابید، می‌توانید از یک بالش استاندارد و مناسب استفاده کنید. زیرسری‌های طبی از شانه و گردن شما محافظت می‌کنند؛ به علاوه وضعیت بدنی شما را در حالت استاندارد قرار می‌دهند. خود بالش‌های طبی به سه دسته طبی مموری فوم، طبی فوم دار و یا طبی هوشمند تقسیم می‌شوند. این متکاها به دلیل وضعیت استانداری که به شکل سر شما در هنگام خوابیدن می‌دهند، کمک می‌کنند تا مایعات بدن اطراف چشم‌ها جمع نشود؛ در نهایت از پف کردن زیر چشم جلوگیری می‌کند.

در ضمن باید در نظر داشته باشید که بالش های طبی برای گردن های کاملا سالم به‌وجود آمدند نه برای 99% مردم ایران که گردن رو به جلو دارند.

۲. بالش پر

در تولید بالشت‌های پری، از پرهای ناحیه سینه و گردن قو، غاز و یا اردک استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که اغلب بالش‌های ترکیبی از حدود 10 درصد پر شده‌اند. شاید متکاهای پری دیگری دیده‌اید که پرهای درشت و ضخیم دارند؛ این مدل محصولات از پر بال و بدن پر شده‌اند که حتی آرامش موقع خواب را هم از افراد می‌گیرند.

اما پرهای گردن و سینه پرندگان ذکر شده در اول مطلب، بسیار نرم و سبک و ریز هستند و خوابیدن بر روی آن‌ها احساس فوق‌العاده آرامشبخش و خوبی به شما می‌بخشد‌‌. اگر به دنبال یک زیرسری پری هستید، بالشت‌هایی را انتخاب کنید که حداقل از 75 درصد پر سبک و نرم تهیه شده باشد.

اگر محصول مورد نظر کاملا و حتی بیشتر از پرهای سبک گردن و سینه تهیه شده باشد، قیمت بیشتری نسبت به کالاهای پرشده مخلوطی می‌باشد. طول عمر این دسته از متکاها نسبت به سایرین بیشتر است و به همین دلیل است که طرفداران زیادی دارد. البته شست‌وشوی این بالش بسیار سخت خواهد بود و اصلا توصیه نمی‌شود. همچنین ممکن است به دلیل وجود پر سبب آلرژی و حساسیت شود.

باید در نظر داشته باشید که بالش های پر در بازار ایران، کمتر از 1% وجود دارد و تمامی بالش هایی که به اسم بالش پر فروخته می‌شود داخل آن ها الیاف نرم هستند و اسم آن الیاف پر می‌باشد.

و کاورلت این تضمین را می‌دهد که بالش با الیاف قو در ایران وجود ندارد. و فروش اینگونه محصولات فقط جنبه‌ی تبلیغاتی دارد.

۳. بالش الیافی

یکی از رایج‌ترین متکاهایی که در اکثر خانه‌ها یافت می‌شود، از نوع الیاف می‌باشد. الیافی که در این کالای خواب پر می‌شود، به طور معمول از جنس پلی استر می‌باشد. علاوه بر قیمت مناسبی که به هنگام خرید دارند، نرم و منعطف هستند اما توصیه می‌کنیم که آن‌ها را بعد از دو سال تعویض کنید؛ زیرا امکان شستشوی آن وجود ندارد.

اگر متکاهای الیافی را بشویید شکل اولیه خود را از دست می‌دهند و خراب می‌شوند. متاسفانه چنین محصولاتی نمی‌توانند از سر، گردن و ستون فقرات محافظت کنند؛ بنابراین بهتر است از خرید آن‌ها صرف نظر کنید.

بالش های کاورلت از الیاف میکروفایبر تهیه شده است و با شستشو شکل خود را از دست نمی‌دهند.

۴. بالش هتلی

حتما شما هم تجربه کرده‌اید یا شنیده‌اید که خوابیدن در هتل چقدر راحت و لذت بخش است! بالشت‌های هتلی به این دلیل که از جنس مرغوب نخ پنبه و ابریشم تهیه شده‌اند؛ طرفداران زیادی دارند. یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید متکا، همان مدل هتلی است؛ زیرا به‌راحتی می‌توانید آن را بشویید و در مدل‌های مختلف خوابیدن هم از آن استفاده کنید. رویه این زیرسری‌ها اغلب از جنس پارچه ابریشمی است؛ به همین دلیل حساسیت و آلرژی کمتری ایجاد می‌کند.

برای خرید یک بالشت مناسب، به نکات زیر توجه کنید!

یکی از بهترین موقعیت‌هایی که بالش‌ها باید هنگام خوابیدن ایجاد کنند، در راستا بودن شانه و گردن است. قبل از خرید کالاهای خواب، حتما به نوع و موقعیت بدنی خود هنگام خوابیدن توجه کنید. اگر عادت دارید که به پشت بخوابید، برای آن که گردن شما بالاتر نرود، بهتر است از متکاهای نازک استفاده کنید.

اگر بر روی شکم می‌خوابید بهتر است سرتان در راستای گردن و شکم باشد و بالاتر نیاید تا ستون فقراتتان آسیب نبیند؛ بنابراین استفاده از بالشت‌های بسیار نازک مناسب‌تر است. اگر عادت کرده‌اید که به پهلو بخوابید، برای پر کردن فاصله گردن و سر بهتر است زیرسری‌های سفت را مد نظر قرار بدهید. در ادامه چندین نکته ظریف دیگر به هنگام خرید نیز آورده شده است تا یک انتخاب عالی بر اساس نیاز خود داشته باشید.

·       ارتفاع و سایز

دقت داشته باشید محصولی که خریداری می‌کنید، باید طوری باشد که سر و شانه شما در یک امتداد قرار بگیرد. اگر شانه و سر شما در یک امتداد قرار نگیرد، ممکن است بعدها باعث آسیب رسیدن به ستون فقرات و گردن شما شود.

·       قیمت

قبل از خریداری کالا، بهتر است محدوده هزینه خود را مشخص کنید. شاید دایره گزینه‌های انتخابی شما کوچک‌تر شود، اما دست شما را برای انتخاب راحت‌‌تر باز می‌گذارد.

·       کاربرد

با توجه به تنوع متفاوتی که در متکاها وجود دارد، بهتر است بر اساس نیاز خود محصول مورد نظر را انتخاب کنید. به عنوان مثال زیرسری‌های متفاوتی مانند هتلی، بارداری، گردنی و غیره در بازار وجود دارند که بر اساس کاربرد آن‌ها می‌توانید بهترین انتخاب را خواهید داشت.

·       جنس و رنگ

با توجه به حساسیت و سابقه‌ای که در استفاده از کالاهای خواب خود داشته‌اید، سعی کنید جنس بالشت را برگزینید. بعضی از این محصولات مانند آستر و ابریشم اکثرا ضد حساسیت هستند و یک خواب راحت برای شما به ارمغان می‌آورند. بر اساس دکوراسیون، علاقه، سایر کالاهای خواب مانند پتو، تشک و غیره می‌توانید بهترین و مورد علاقه‌ترین رنگ را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

نزدیک به یک سوم از طول عمر هر آدمی به خوابیدن مربوط می‌شود. پس با داشتن یک خواب راحت و مناسب، می‌توانید سلامت جسمی و روانی خود را حفظ کنید‌. یکی از مواردی که به خوابیدن درست و سلامت گردن و ستون فقرات شما کمک می‌کند، خرید و انتخاب مناسب‌ترین متکا می‌باشد.

بالش‌های کاورلت به دلیل تنوع و کیفیت بالایی که در ساخت آن‌ها به کار می‌رود، دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند. ابتدا نحوه خوابیدن خود را بررسی کنید و سپس بر اساس مواردی که در طول مطلب ذکر شده است، یک زیرسری مناسب انتخاب کنید تا وضعیت بدنی شما در بهترین حالت حفظ شود و آسیب زیادی به سر، شانه، گردن و ستون فقرات وارد نشود. برای تجربه عالی از یک خواب آرام و راحت، کافیست محصولات کاورلت را تجربه نمایید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *