چیز هایی که لازم است در مورد انواع روتختی بدانید!

چندین سال است که تخت و روتختی، جای لحاف و زیر‌اندازی‌های قدیمی را گرفته و بسیاری از افراد برای اتاق خواب‌های خود از این محصول استفاده می‌کنند. البته لازم است بدانید که داشتن یکی از این وسایل در هر اتاق خواب را می‌توان ضروری اعلام کرد؛ چرا که می‌تواند به شما خوابی راحت و در کمال آرامش هدیه دهد. فرض کنید تمام روز را بیرون از خانه گذرانده‌اید و حال که شب شده قصد دارید روی نرم‌ترین تشک دنیا بخوابید! حتی فکر‌کردن به این موضوع هم می‌تواند بسیار دلنشین باشد.

 

کاوری مناسب برای تخت

البته باید از کاوری استفاده کنید تا سطح پوست‌تان با تشک اصلی تماس نداشته باشد؛ به‌ طور معمول سطح تشک‌ها چندان نرم نیست و ممکن است باعث آزردن پوست صورت یا بدن‌تان شود. پس باید از چه محصولی استفاده کرد؟

روتختی اینجاست که بتواند نیاز شما به سطحی نرم و دلپذیر را بر‌طرف کند. چنانچه قصد تهیه این محصول را دارید، باید موارد بسیاری را مورد توجه قرار دهید. این بخش از کالای خواب، دارای انواع مختلفی است که می‌توان این انواع را از جهات بسیاری مورد بررسی قرار داد.

روتختی هتلی سفید

رویه تخت و انواع مختلف آن

آیا تا به حال برای خرید رویه تخت به بازار رفته‌اید؟ اگر پاسخ‌تان به این سوال، بله باشد می‌توانیم به ‌طور قطع بگوییم که با انواع مختلفی از آن از لحاظ طرح و رنگ مواجه شده‌اید. تنها طرح و رنگ‌ها نیستند که می‌توانند تعیین‌کننده مدل‌های گوناگون باشند؛ بسیاری از متغیر‌های دیگر هم در این موضوع شریک هستند.

می‌توان از اندازه، تعداد تکه‌ها، خنک یا گرم‌بودن محصول، جنس پارچه و… به ‌عنوان برخی دیگر از این متغیر‌ها نام برد. با این اوصاف، می‌توان گفت که خرید روتختی یکی از مقوله‌های مهم برای اتاق خواب است.  با توجه به این مسائل، باید هنگام خرید، به نکات بسیاری دقت کنید تا در نهایت بهترین محصول را با توجه به نیاز خود تهیه فرمایید.

در ابتدا سلیقه خود را مد‌نظر قرار دهید؛ پس از آن باید به اندازه و نوع پارچه محصول دقت کنید. این روز‌ها قیمت بسیاری از کالاهای خواب که در بازار یافت می‌شوند، افزایش یافته است. بنا‌بر این مسئله باید هزینه‌ای که قصد دارید برای تهیه کالای خواب خود بپردازید را هم مد‌نظر قرار دهید.

تترون، کتان نخ و پلی آستر، مناسب‌ترین پارچه‌ها برای تولید انواع روتختی هستند. طرح و رنگ ‌های مختلفی که از این محصول در بازار مشاهده می‌کنید، دو دسته کلی دارند.

روتختی لوکس برجسته خاکستری

بررسی ست کامل روتختی؛ مدل لحاف دار

شش تکه اصلی، دست‌به‌دست هم داده و این نوع را تشکیل می‌دهند. لحاف اصلی که برای قرار‌گرفتن روی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد، در این مدل حالت مشبک داشته و بین پارچه اصلی آن، الیاف وجود دارد. با توجه به همین مسئله و همچنین وسط‌دوزی‌شدن لحاف است که دیگر لازم نیست کاوری جدا برای سرویس خواب خود تهیه کنید.

در کنار یک لحاف، دو عدد کاور بالش لبه‌دار، کاور تشک و 2 عدد کاور کوسن قرار‌داده شده است. حالت وسط‍‌دوزی این محصول، مزایای زیادی را برای افراد فراهم می‌آورد؛ می‌توان از دور‌نخوردن آن هنگام استفاده، به‌ عنوان یکی از این مزایا و ویژگی‌ها نام برد.

تمامی این شرایط، حالت اولیه و کلی این نوع کالای خواب است؛ اگر قصد سفارش آن را داشته باشید، می‌توانید روتختی لحاف‌دار را با توجه به سلیقه و خواسته خود تغییر دهید. این امکان برایتان فراهم است که تعداد روکش بالش‌ها یا کوسن‌های آن را به دلخواه کم یا زیاد کنید.

البته بنا‌بر وجود الیاف در این محصول، باید هنگام شست‌و‌شو، دقت زیادی به‌ خرج دهید؛ چرا که این الیاف بسیار حساس بوده و ممکن است با انجام کار اشتباه، کالای خواب را خراب کنید. بهترین کار، سپردن آن به خشک‌شویی است.

اگر قصد دارید محصول لحاف‌دار را برای بهار و تابستان تهیه کنید، بهتر است به خرید روتختی پیکه فکر کنید؛ این نوع دارای پارچه مناسب و خنک است.

 

نوع کاوری و تفاوت آن با مدل لحاف دار

این مدل دارای تمامی آیتم‌هایی است که مدل لحاف‌‎دار آن‌ها را دارد؛ فرقی نمی‌کند که روتختی دونفره دارید یا یک نفره؛ در هر صورت تمامی اجزا در این نوع، همانند مدل لحاف‌دار است. تنها تفاوت این دو را می‌توان در کاور آن‌ها دانست.

با خرید رویه تخت کاوری دیگر نیاز نیست برای سرویس خواب خود از کاور خاصی استفاده کنید. بند‌های نگهدارنده در چهار طرف آن، از پیچیدن کاور‌تان جلوگیری می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای مدل کاوری را می‌توان شست‌و‌شوی آسان آن دانست.

برای شستن نوع کاوری، لازم نیست که سرویس خواب‌تان را به خشک‌شویی بدهید؛ این امکان برای­تان فراهم شده تا بتوانید آن را درون لباسشویی بیاندازید؛ بدون اینکه آسیب خاصی به روتختی شیک‌تان برسد. به ‌طور معمول، این کاور دارای طرح و رنگ‌های ساده است.

اگر پس از مدتی از رنگ و طرح آن خسته شدید، می‌توانید کاور را بدون تعویض لحاف، عوض کنید. این نوع، از لحاظ اقتصادی هم برایتان به‌صرفه است. می‌توانید روتختی پسرانه یا دخترانه را در این مدل تهیه کنید؛ چرا که امکان دارد بخواهید همیشه آن‌ها را بشویید.

تنها مشکلی که ممکن است مدل کاوری برایتان ایجاد کند، پاره‌شدن بند‌های آن است. برای اینکه با این مشکل مواجه نشوید، می‌توانید هنگام سفارش، ذکر کنید که بند‌ها چند دور بیشتر دوخته شوند. اگر هم با این مشکل مواجه شدید، خود‌تان می‌توانید آن را حل کنید.

روتختی لوکس گل‌دار

بهترین جنس ها برای روتختی

گفته‌ شد که تترون، کتان نخ و پلی آستر، از مناسب‌ترین جنس‌ها برای پارچه سرویس­خواب هستند. تترون، حالتی ظریف دارد که همین موضوع می‌تواند دلیلی بر نرمی و همچنین محبوبیت آن باشد. می‌توان روی این پارچه، طرح‌های مختلفی را چاپ کرد؛ با این اوصاف برای روتختی دخترانه و پسرانه بسیار مناسب است.

پلی آستر یکی از انواع پارچه‌هایی است که برای این کار استفاده می‌شوند. با اینکه این پارچه ساخته دست انسان بوده و از پلاستیک است، چروک نشده و این مزیت را با خود به همراه دارد. یکی از مرغوب‌ترین پارچه‌هایی که برای تولید کالای خواب استفاده می‌شود، کتان نخ است. لطافت بالا، چروک پایین و کیفیت و مرغوبیت بالا از ویژگی‌های اصلی این پارچه است.

خرید بهترین رویه تخت از کاورلت

کاورلت یکی از فروشگاه‌هایی است که در عرصه سرویس خواب فعالیت داشته و بالش، پتو، شال مبل، ملحفه، روبالشی، روتختی یک و دو نفره، رویه تخت عروس و… را به فروش می‌رساند. اگر قصد دارید بهترین و با‌کیفیت‌ترین محصولات را برای اتاق خواب خود تهیه کنید، می‌توانید به سایت کاورلت به آدرس https://coverlet.ir/ مراجعه فرمایید.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *