نکات مهم در انتخاب رنگ ست روتختی

نکات مهم در انتخاب رنگ ست روتختی

انتخاب رنگ ست روتختی همواره یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها برای هر فردی است. چراکه این ست تاثیر زیادی در زیباسازی فضای اتاق خواب دارد. علاوه بر تاثیری که ست روتختی در دکوراسیون اتاق خواب شما دارد، رنگ این ست در کیفیت خواب شما نیز بسیار موثر خواهد بود. روانشناسان معتقدند که استفاده از رنگ‌های خنثی در سرویس روتختی می‌تواند تاثیر زیادی بر آرامش فرد و خواب راحت‌تر او داشته باشد. علاوه بر این اگر هر چند وقت یک‌بار رنگ سرویس روتختی خود را عوض کنید روحیه شما بسیار بهتر خواهد شد. اما مسئله این است که چه رنگی برای ست روتختی شما مناسب است و چگونه می‌توان با کمترین هزینه ‌این ست را تغییر داد؟ برای پاسخ به این سوال تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

  • به علاقه خود توجه کنید.

مهم‌ترین نکته در انتخاب تخت ست روتختی، علاقه فرد است. تا زمانی که شما از رنگ روتختی خود رضایت نداشته باشید، هیچ تکنیک روانشناسی نمی‌تواند خوابی آرام را برای شما رقم بزند.  بنابراین بهتر است پیش از هر کاری مشخص کنید که وجود کدام رنگ‌ها در اتاق خواب شما به شما آرامش می‌بخشد. پس از تعیین این رنگ‌ها سری به فروشگاه کاورلت بزنید و رنگ‌های ست‌های این فروشگاه را بررسی کنید. در میان گزینه‌های مختلف این فروشگاه حتما می‌توانید ست‌های جذابی را متناسب با سلیقه خود پیدا کنید.

روتختی مشکی کاورلت

  • دیگر اجزای اتاق خواب را نیز در نظر بگیرید.

بدون شک تضاد رنگی بین سرویس روتختی و دیگر اجزای اتاق خواب باعث زیباتر شدن فضای آن خواهد شد. اما توجه کنید که هر تضادی باعث زیبایی نیست. رنگ‌های ست روتختی، پرده‌های اتاق خواب و دیوارهای آن باید باهم تناسب داشته باشند. خود این موضوع باعث آرامش ذهنی شما در زمان ورود به اتاق خواب می‌شود. علاوه بر آن از منظر روانشناسی استفاده از رنگ‌های متنوع و نامتناسب در اتاق خواب می‌تواند باعث ایجاد هیجان و حتی استرس در شما شده و کیفیت خوابتان را پایین بیاورد.

  • کیفیت روتختی و ثبات رنگ آن نیز مهم است.

بدون شک شما دیر یا زود نیاز به شست‌وشوی روتختی پیدا خواهید کرد. اگر ست روتختی را از فروشگاه نامعتبری خریده باشید، پس از اولین شست‌وشو رنگ آن خراب می‌شود. درواقع ممکن است در اولین شست‌وشو رنگ روتختی شما بپرد، بور شود، قسمت‌های مختلف آن به هم رنگ بدهند یا بر روی روتختی لکه‌های سفید بیفتد. این مشکلات همگی ناشی از خرید روتختی از محلی نامعتبر است. فروشگاه کاورلت یکی از معتبرترین فروشگاه‌های سرویس روتختی در کشور است که محصولات خود را با بهترین کیفیت و ثبات رنگی بالا به شما عرضه می‌کند. بنابراین حتی در صورت استفاده طولانی‌مدت از ست روتختی رنگ آن همچون روز اول باقی مانده و شما همواره در زمان خوابیدن احساس خوبی خواهید داشت.

روتختی گلبهی کاورلت

  • سن و سال صاحب اتاق را مدنظر قرار دهید.

اینکه شما قصد دارید برای چه کسی ست روتختی خریداری کنید، بسیار مهم است. اگر برای فرزند خردسال خود روتختی می‌خرید بهتر است از رنگ‌های کودکانه استفاده کنید. ضمن اینکه کودکان زودتر روتختی را کثیف می‌کنند. خرید یک ست کاوری به‌جای ست لحافی می‌تواند شست‌وشوی روتختی را برای شما بسیار آسان کند. روتختی‌های مخصوص نوجوانان نیز دارای رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی است که با توجه به سلیقه نوجوان می‌توانید یکی از آن‌ها را خریداری کنید. بزرگ‌سالان نیز معمولا رنگ‌های خنثی را می‌پسندند اما ممکن است برخی از آن‌ها طرفدار رنگ‌های هیجان‌انگیز مثل قرمز باشند.

روتختی با رنگ‌های ساده بخریم یا طرح دار؟

این موضوع تا حد زیادی به سلیقه شما برمی‌گردد. اگر طرفدار سادگی و اتاقی خلوت هستید، انتخاب یک روتختی ساده می‌تواند باعث آرامش بیشتر شما در زمان خواب شود. البته برای ایجاد تنوع در اتاق خوابتان می‌توانید از روتختی‌های دو رنگی استفاده کنید یا طرح‌های ساده با سایه‌های مختلف خریداری کنید. اما اگر طرفدار طرح‌های مختلف هستید، می‌توانید روتختی‌هایی با طرح گل، سنگ، راه‌راه و… انتخاب کنید.

بهتر است در زمان خرید ست روتختی طرح دار رنگ‌های ساده را با طرح روتختی ست کنید. به‌ این‌ ترتیب راحت‌تر می‌توانید روتختی را با دیگر اجزای اتاق خواب خود ست کنید. اگر فکر می‌کنید که ممکن است در آینده نظرتان درباره ساده یا طرح دار بودن روتختی عوض شود، ست کاوری خریداری کنید. چراکه با خرید این ست‌ها می‌توانید هر زمان که خواستید با هزینه‌ای پایین اتاق خواب خود را نو کنید.

روتختی شیری

چگونه با کمترین هزینه در ست روتختی خود تنوع ایجاد کنیم؟

پیش‌تر گفتیم که تعویض ست روتختی می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود روحیه شما داشته باشد. اما هزینه سرویس‌های روتختی معمولا آن‌قدر بالا است که بررسی قیمت‌ها خود باعث خراب شدن روحیه افراد می‌شود. پیشنهاد ما به شما خرید از فروشگاه کاورلت است. محصولات این فروشگاه علاوه بر تنوع بالا دارای مناسب‌ترین قیمت نیز هستند. بنابراین شما در زمان تعویض ست روتختی نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف و نامعقول نخواهید داشت. مزیت دیگر خرید ست روتختی از فروشگاه کاورلت این است که ست‌های این فروشگاه از نوع کاوری هستند. به این معنا که رویه لحاف و لحاف به یکدیگر دوخته نشده و به‌راحتی قابل جدا شدن هستند. بنابراین در زمان تعویض روتختی نیازی به تعویض کل سرویس نداشته و تنها با تعویض رویه روتختی می‌توانید در سرویس خود تنوع ایجاد کنید. بنابراین خرید ست کاوری همواره برای شما مقرون‌به‌صرفه بوده و گزینه مناسبی برای ایجاد تنوع در اتاق خواب است.

روتختی زرشکی

نظر روانشناسان درباره ویژگی‌های رنگ‌های مختلف چیست؟

بسیاری از افراد دوست دارند که به‌جز علاقه و بودجه، به جنبه‌های دیگری از خرید روتختی نیز دقت کنند. به‌عنوان‌مثال آن‌ها ترجیح می‌دهند که جنبه‌های روانشناسی رنگ‌ها را نیز دانسته و برای ایجاد آرامش بیشتر در اتاق خواب خود از تجربه‌های روانشناسان استفاده کنند. روانشناسان معتقدند که رنگ اتاق خواب و سرویس روتختی می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود کیفیت خواب و ایجاد آرامش در فرد داشته باشد. بنابراین حتی اگر اعتقادی به این موضوعات ندارید، توصیه می‌کنیم که سرسری از این بخش رد نشوید.

  • رنگ آبی

حتما شما هم شنیده‌اید که آبی رنگی بسیار آرامش‌بخش و آرام است. بنابراین از دیدگاه روانشناسی می‌تواند بهترین گزینه برای اتاق خواب شما باشد. تنالیته رنگ‌های آبی همواره انتخابی جذاب برای و شیک برای سرویس روتختی است. به‌خصوص اگر آن را با رنگ‌های دیگر مثل سفید ست کنید.

  • رنگ سبز

اگر از طرفداران پر و پا قرص تیم قرمز پایتخت هستید و آبی را برای اتاق خواب خود نمی‌پسندید، می‌توانید از رنگ سبز استفاده کنید. این رنگ نیز بسیار آرامش‌بخش است و می‌تواند کیفیت خواب شما را افزایش دهد. روانشناسان در میان انواع مختلف این رنگ سبز زیتونی و سبز چمنی را بیشتر توصیه می‌کنند.

  • رنگ زرد

زرد یکی از رنگ‌های گرم و جذاب است که بسیاری از افراد به آن علاقه دارند. ست کردن این رنگ با رنگ‌های دیگر نظیر آبی یا بنفش می‌تواند اتاق خواب شما را بسیار جذاب و شیک کند. گرمی این رنگ به خواب شما گرما بخشیده و شما را زودتر در خواب خوش غرق خواهد کرد.

  • رنگ سفید

کم نیستند کسانی که به‌شدت طرفدار رنگ سفید برای دکوراسیون خانه یا اتاق خواب هستند. این رنگ نیز ازجمله رنگ‌های مناسب برای افزایش کیفیت خواب است. چراکه سفید خود رنگی آرامش‌بخش و درعین‌حال جذاب و امروزی است. به‌علاوه می‌توانید روتختی سفید را با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف ست کنید.

  • رنگ صورتی، نارنجی یا قرمز

طرفداران این رنگ‌ها بیشتر نوجوانان و جوانانی هستند که دوست دارند اتاق خواب آن‌ها بیشتر از آرامش هیجان داشته باشد. استفاده از این رنگ‌ها به اتاق خواب شما طراوت و شادی بسیاری می‌بخشد و می‌تواند یک انتخاب جسورانه و منحصربه‌فرد برای جوانان باشد.

  • رنگ بنفش

بنفش ازجمله رنگ‌هایی است که استفاده از آن در دکوراسیون منزل چند سالی است که رایج شده است. روتختی بنفش به‌راحتی با رنگ‌های روشن و می‌تواند آرامش و را به خواب شما دعوت کند. به‌خصوص اگر آن را با رنگ‌هایی خنثی نظیر خاکستری ست کنید.

  • رنگ‌های تم قهوه‌ای

اگر اتاق خواب شما دکوراسیونی چوبی دارد، از رنگ‌های شکلاتی، قهوه‌ای، گردویی و… استفاده کنید. این رنگ‌ها تمی آرام و درعین‌حال لذت‌بخش به اتاق شما می‌بخشند و همواره آن را برای یک خواب راحت آماده نگه می‌دارند.

سخن پایانی

بهتر است ساده از کنار انتخاب رنگ روتختی رد نشوید. چراکه رنگ‌ها می‌توانند تاثیر زیادی در خلق‌وخو و روحیات شما داشته باشند. علاوه بر آن زمانی که شما شب خوبی را سپری کرده و در آرامش خوابیده باشید، می‌توانید صبحی دل‌انگیز را آغاز کنید. بنابراین بهتر است رنگی را انتخاب کنید که همواره در زمان ورود به اتاق خوابتان احساس آرامش کرده و همه تنش‌های روز را فراموش کنید. علاوه بر رنگ کیفیت نیز در انتخاب روتختی موثر است. خرید از یک فروشگاه معتبر نظیر کاورلت می‌تواند خیال شما را از بابت کیفیت روتختی راحت کند.

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *