خرید انواع روتختی

یکی از قسمت‌های بسیار مهم خانه، اتاق خواب است که افراد زمان زیادی را در آن سپری می‌کنند. استفاده از وسایل زیبا و کاربردی در اتاق خواب می‌تواند در افزایش آرامش شما تأثیر زیادی بگذارد و زمان استراحت را لذت­بخش کند. در نتیجه هنگام خرید لوازم اتاق خواب باید دقت زیادی داشته باشید و آن­ها متناسب با سلیقه خودتان تهیه کنید. روتختی یکی از این وسایل است که شما ممکن است بیشترین استفاده را در اتاق خواب از آن داشته باشید. در این مقاله به خرید انواع روتختی می‌پردازیم.

خوابی آرام با کالای خواب با کیفیت

داشتن خواب آرام پس از گذراندن یک روز شلوغ، از ضروریات است. در نتیجه هنگام تهیه کالای خواب باید همه عواملی که در آرامش شما تأثیر دارند را در نظر بگیرید. رویه‌ها دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلف هستند که شما می‌توانید آن را بر اساس نیاز خودتان تهیه کنید. در ادامه درباره انواع کالای خواب و نحوه خرید آن اطلاعات لازم در اختیار شما قرار می‌دهیم.

 

تنوع در خرید انواع روتختی

شما هنگام خرید روتختی ممکن است به مسائل مختلفی مثل جنس پارچه، طرح موجود بر روی آن، سلیقه شخصی خودتان، سلیقه فرزندتان و عواملی از این قبیل دقت کنید. علاوه ­بر این فردی که قرار است از این محصول استفاده کند، به دکوراسیون اتاق خواب خود اهمیت می‌دهد و رویه­تخت را نیز با وسواس خاصی انتخاب می‌کند؛ بنابراین آشنایی با انواع این محصول می‌تواند هنگام انتخاب برای شما بسیار کاربردی باشد.

 

رویه‌تخت کاوری

این محصول دارای کاور مخصوص لحاف، تشک، رویه بالش و در بعضی مواقع روی کوسن است؛ بنابراین تمام رویه‌های موردنیاز وسایل خواب در این محصول وجود دارد. در تولید این کاور‌ها به‌­طور معمول در چهار گوشه آن بند‌هایی قرار دارد که لحاف را در داخل کاور نگهداری می‌کند و مانع چرخش آن در صورت استفاده مکرر می‌شود.

این رویه­‌تخت به ­آسانی قابل ­شستشو است و شما فقط کافیست کاور را از لحاف جدا کنید و آن را در داخل ماشین لباسشویی بشویید. جنس پارچه به­ کار رفته در تهیه این کاور‌ها با شرایط مختلف سازگار است و برای شستن آن نیازی به خشکشویی نخواهید داشت. این روتختی کاوری شیک می‌تواند به ­عنوان یک گزینه مناسب تا مدت‌ها استفاده شود.

روتختی صورتی برجسته

روتختی یک نفره

این محصولات از نظر پارچه‌های مورد استفاده در تهیه آن­ها تنوع زیادی دارند و با تکه‌های مشخصی به بازار عرضه می‌شوند. این نوع از کالای خواب، در حالت استاندارد چهار تکه هستند که قیمت آن‌ها بر اساس اندازه تشک می‌تواند متفاوت باشد.

نمونه‌های استاندارد‌ این محصول با عرض ۹۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند و رویه لحاف آن‌ها دارای سایز ۱۶۰ و ۲۰۰ سانتی­متر است. رویه­بالش این محصول با ابعاد ۷۰ در ۵۰ و کوسن با ابعاد ۴۰ در ۴۰ تهیه می‌شود. لحاف، ملافه تشک، یک رویه بالش و یک عدد کاور کوسن اقلام تشکیل­دهنده این محصول است.

روتختی آبی

روی تخت دونفره

به‌ طور معمول زوج‌های جوان هنگام خرید لوازم منزل خود نیاز به انتخاب روتختی دونفره نیز خواهند داشت که تهیه آن اهمیت بسیار زیادی دارد. این محصول باید از نظر ظاهری زیبا باشد و کیفیت و جنس پارچه آن در حد اعلا باشد.

ست رویه­‌تخت دونفره طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی دارد که هر کس می‌تواند بر اساس علایق خود نمونه خاصی را تهیه کند. پارچه‌های مورد استفاده در این رویه‌ها شامل انواع کتان، تترون و پلی استر هستند که طرفداران زیادی دارند.

البته برخی از این نمونه­های دونفره جنس ساتن و ابریشم دارند که بر روی آن اکسسوری‌های مختلف نیز وجود دارد و به­ دلیل جنس پارچه آن، قیمت بیشتری دارند. عرض روتختی استاندارد این تشک ۱۶۰ سانتی­متر است و ابعاد لحاف آن ۲۴۰ در ۲۲۰ سانتی­متر به تولید می‌رسد. همچنین دارای دو کاور بالشت ۷۰ در ۵۰ و کاور کوسن ۴۰ در ۴۰ سانتی­متر است.

روتختی سفید منگوله‌‌ای

روتختی دخترانه

این محصول به ­طور معمول برای کالای خواب دختران جوان و نوجوان تهیه می‌شود که سلایق خاصی دارند و علاقه آن‌ها به طرح‌های فانتزی یا شخصیت‌های کارتونی بسیار زیاد است. در نتیجه شما هنگام خرید این محصول باید به طرح‌های موجود بر روی آن دقت کنید.

روتختی دخترانه بیشتر به صورت یک­نفره انتخاب می‌شود و رنگ‌های گرم و ملایم در آن نقش بیشتری دارند. رویه­تخت شیک دخترانه در رنگ‌های صورتی، آبی، بنفش یا سفید و یاسی طرفداران بیشتری دارد و جنس پارچه آن بسیار نرم است. به­ طورکلی رویه‌های دارای طرح‌های خاص قیمت بیشتری نسبت به نمونه‌های ساده دارند.

روتختی صورتی

روتختی پسرانه

رویه مورد استفاده برای لحاف یا تشک خواب پسرانه به­طور معمول طرح و نقش‌های متفاوتی دارد و استفاده از رنگ‌های آبی، سبز، طوسی، مشکی و… جذابیت بیشتری دارند. طرح مورد استفاده بر روی این رویه‌ها شامل ستارگان تیم‌های فوتبال، قهرمانان ورزشی، شخصیت‌های کارتونی، تصاویر ماشین و موتور یا برخی از برند‌های معروف است که هر کس بر اساس سلیقه خود می‌تواند نوع خاصی از آن را انتخاب کند.

به ­طورکلی پسران علاقه زیادی به روتختی‌های سه­بعدی دارند که جذابیت آن‌ها در سنین جوانی و نوجوانی بیشتر است. انتخاب طرح‌های جذاب می‌تواند در خواب فرزند شما تأثیر زیادی بگذارد. البته در کنار این ویژگی‌های ظاهری، بهتر است به جنس و کیفیت پارچه مورد استفاده نیز دقت کنید تا شرایط راحتی برای خواب فراهم کنید. پارچه‌های مورد استفاده در این محصول شامل انواع کتان، پلی استر، نخ و تترون است.

روتختی مشکی 

رویه‌تخت پیکه

این محصول بیشتر برای فصل بهار استفاده می‌شود. همچنین از رویه­های تخت پرطرفدار و پرفروش محسوب می‌شود که علاقمندان زیادی دارد. این رویه‌ها دارای لحاف‌های بسیار سبکی هستند و در تهیه آن از پنبه یا الیافی مثل پشم شیشه استفاده نمی‌شود.

این محصول برای افرادی که گرمایی هستند و در طول شب‌های تابستان یا بهار نمی‌توانند از لحاف استفاده کنند، یک گزینه ‌ایده‌آل است. در تهیه این لحاف از یک پارچه ضخیم استفاده می‌شود که قابل شستشو است. این روتختی وزن بسیار کمی دارد و حجم مواد به­ کار رفته در آن بسیار سبک است که باعث ایجاد بافت خنک در آن می‌شود.

روتختی پیکه دارای طرح‌های مختلفی است می‌تواند با دکوراسیون اتاق شما ست شود. علاوه­براین تهیه این روانداز قیمت مناسبی دارد و یک محصول مقرون­به­صرفه است.

روتختی پیکه نیلی

نتیجه‌گیری

یکی از مسائل بسیار مهم در سلامتی انسان داشتن خواب باکیفیت است. با توجه به اینکه افراد در روزمره ساعات زیادی را فعالیت می‌کنند و به ­دلیل مشغله‌های مختلف تحت­تأثیر استرس‌های گوناگونی قرار دارند، باید محیط مناسبی برای خواب آن‌ها فراهم باشد.

استفاده از رویه مناسب که نرم بوده و از طرح و رنگ‌های آرامش بخشی برخوردار باشد، می‌تواند کیفیت خواب مطلوبی به ارمغان بیاورد. خرید انواع کالای خواب باید بر اساس فضای اتاق انجام شود و فردی که قرار است از این محصول استفاده کند، از ویژگی‌های آن رضایت داشته باشد.

مجموعه ما انواع مختلف روتختی شیک را عرضه می‌کند و کالا‌های بسیار باکیفیتی دارد که شما می‌توانید آن را با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *