دیزاین اتاق خواب مدرن مناسب برای فضاهای مختلف

طراحی داخلی هر یک از قسمت‌های منزل دارای اهمیت خاص و ویژه‌ای است که باید با دقت انجام شود. دیزاین اتاق خواب یکی از بخش‌های بسیار مهم در منزل بوده که باید طراحی آن به خوبی و زیر نظر یک معمار داخلی درجه یک انجام شود. اتاق خواب محلی برای آرامش هر شخصی است که نسبت به سلایق او طراحی خواهد شد. بهتر است بدانید که مدرن و به روز بودن دکوراسیون منزل و اتاق‌ها بر جلوه‌ی بیشتر آن می‌افزاید. شیک و جدید بودن این فضا باعث ایجاد انگیزه و حس مثبت در هر فردی با هر سنی می‌شود پس چه بهتر که از همان ابتدا برای طراحی مدرن و درجه یک، وقت و هزینه کافی را اختصاص دهید. همان‌طور که می‌دانید برای خواب، استراحت، مطالعه و انجام امور کاری از اتاق خواب استفاده می‌شود پس بهتر است نکات و موارد زیادی را برای بهترین دیزاین اتاق خواب رعایت کنید. در این مقاله شما را با ویژگی‌های یک اتاق بی نقص و آرامش بخش آشنا خواهیم کرد.
مواردی که در دیزاین اتاق خواب باید رعایت شوند

برای این که یک اتاق شیک، مدرن، زیبا و آرامش‌بخش داشته باشید باید یکسری از موارد را در طراحی و دیزاین آن رعایت کنید و مابقی تنها به سلیقه خود فرد بستگی خواهد داشت. به طور کلی لیستی از مواردی که باید در دیزاین اتاق خواب رعایت شود را در اختیارتان قرار می‌دهیم، اما در آخر این شما هستید که نسبت به روحیات و علایق خود تعدادی را انتخاب کرده و رعایت می‌کنید. اتاق باید به گونه‌ای باشد که خود شخص در آن احساس راحتی کند و نظرات دیگران نباید بر انتخاب‌های شما تاثیرگذار باشد. مواردی که در دیزاین اتاق خواب باید رعایت شود عبارتند از:

  • ساده، شیک و مدرن باشد، اصل اول در طراحی می‌گوید: زیبایی در سادگی است
  • انتخاب درست و اصولی رنگ مطابق با روحیات فرد
  • سایز مناسب تخت و مبلمان نسبت به ابعاد اتاق خواب
  • انتخاب قفسه و کمد با توجه به میزان وسایل
  • عدم استفاده از بیش از 3 رنگ در دیزاین داخلی اتاق
  • مطابق بودن رنگ لحاف روتختی با دیگر لوازم
  • طراحی بخش مجزا برای مطالعه و قرار دادن میز کار (در صورت درخواست)
  • استفاده از گل و گیاه برای ایجاد حس طراوت و سرزندگی
  • نمایان ساختن پنجره‌ها برای نورگیری و دلباز بودن اتاق
  • کاربرد درست در لوازم روشنایی مانند لوستر و چراغ خواب
  • خرید یک فرش مناسب با رنگ اتاق
  • کاربرد آینه برای میز آرایشی
  • انتخاب درست و خرید بالش و کوسن برای تخت

بهترین رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب چه چیزهایی هستند؟

بهترین رنگ ها برای دکوراسیون اتاق خواب چه چیزهایی هستند؟

ابتدا بهتر است بدانید که رنگ مناسب برای اتاق خواب همان رنگی است که شما با آن احساس آرامش دارید و جزء رنگ مورد علاقه‌تان می‌باشد. در این قسمت قصد داریم شما را با بهترین رنگ‌ها و تاثیر آن بر آرامش و استراحت بگوییم ولی در آخر این شما هستید که نسبت به سلیقه خود یکی را به دلخواه انتخاب می‌کنید. هیچ‌ قانون سخت گیرانه‌ای در این مسیر وجود ندارد و حتی می‌توانید از رنگ‌های ممنوعه برای اتاق خوابتان استفاده کنید، تنها کافیست رنگ و طراحی بر خواب با کیفیت شما تاثیر بدی نداشته باشد و با تماشای آن و گذراندن وقت در اتاق خواب احساس خوب و آرامش بخشی داشته باشید. البته لازم به ذکر است که رنگ مشکی، قرمز و قهوه‌ای اصلا برای محلی که قرار است در آن استراحت کنید و یا مطالعه و کار داشته باشید مناسب نبوده و باعث پایین آمدن راندمان کار شما خواهد شد. این 3 رنگ را به هیچ عنوان برای دیزاین اتاق خواب پیشنهاد نمی‌کنیم.

رنگ سفید: یکی از بهترین و در عین حال کلاسیک‌ترین رنگ‌ها برای اتاق خوا برنگ سفید است، رنگی که زیبایی و آرامش را به اتاق شما می‌آورد، با هر رنگی در فضا مکمل می‌شود، اصلا در طولانی مدت چشم را خسته نمی‌کند و برای هر شخصی با هر سنی مناسب است. اگر تمام دیزاین و دکوراسیون اتاقتان هم سفید باشد باز چیزی از زیبایی آن کم نخواهد شد اما به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم تا با ترکیب رنگ سفید در طراحی داخلی با لوازم چوبی که دارای رنگ نسکافه‌ای، طلایی و قهوه‌ای روشن هستند، جلوه‌ی اتاق خواب را دو چندان کنید. وجود رنگ شاد و شارپ مانند سبز زمردی و یا آبی فیروزه‌ای در بخش‌های کوچک طراحی، مانند گلدان‌ها و یا مبلمان و رو تختی نیز باعث شیک و خاص بودن اتاق خواب می‌شود.

رنگ آبی: آبی که یک المانی از رنگ دریا و آسمان است، ایجاد کننده حس آرامش و طراوت می‌باشد. رنگ آبی برای دکوراسیون اتاق خواب باید روشن باشد و هرچه آبی آسمانی‌تر، احساس امنیت و آرامش بیشتری در اتاق حس خواهد شد. به طور مثال یک روتختی دونفره آبی را در یک اتاق با دیوارهای سفید تصور کنید مطمئنا همین العان هم با خواندن آن احساس آرامش کرده‌اید. رنگ آبی تیره و سرمه‌ای نیز می‌توان به عنوان مکمل در لوازم کوچکتر مانند چراغ خواب و یا تابلو به کار برد که قطعا تناسب رنگ فوق العاده‌ای را ایجاد خواهد کرد. پس اگر به رنگ آبی علاقه دارید قطعا آن را انتخاب کنید.
رنگ صورتی: یکی از رایج‌ترین رنگ‌ها برای طراحی و دیزاین داخلی اتاق نوجوانان و خانم‌های جوان می‌باشد که البته از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود. رنگ صورتی ملایم و گلبهی حس تمیز و پاک بودن را ایجاد می‌کند و فارغ از جنسیت به تمامی افراد پیشنهاد می‌شود. رنگ صورتی برای روتختی نوجوان و یا زوج‌ها بسیار شیک و مناسب است و در عین زیبایی دارای حس آرامش و تمیزی می‌باشد. ترکیب رنگ سفید با صورتی برای تخت و مبلمان نیز بسیار فوق العاده است.

طوسی: طوسی یک رنگ خنثی و در عین حال مکمل خوبی برای رنگ دکوراسیون اتاق خواب به شمار می‌رود. شاید طوسی به تنهایی باعث بی روح و بی انرژی بودن اتاق خواب شود اما ترکیب آن با صورتی، یاسی، نارنجی ملایم، سبز ملایم، نسکافه‌ای و سفید خارق العاده خواهد بود. طوسی به عنوان بهترین رنگ مکمل برای طراحی داخلی اتاق به کار می‌رود و رنگ بسیار مدرن و شیکی برای تخت خواب، سرویس آرایشی و کمدها می‌باشد.

بهترین سبک نورپردازی برای اتاق خواب چه چیزی است؟

بهترین سبک نورپردازی برای اتاق خواب چه چیزی است؟

نور اتاق باید به گونه‌ای طراحی شود که در هنگام شب و رفتن نور طبیعی خورشید برای کار و مطالعه به اندازه و مناسب باشد. برخی از عزیزان اتاق خواب و کار و مطالعه خود را جدا می‌کنند که در این صورت نورپردازی برای اتاقی که قرار است فقط در آن استراحت شود، باید کم و ملایم باشد. به طور کلی نورپردازی داخلی اتاق‌ها تنها به سلیقه و سبک علاقه هر فردی بستگی دارد و از قانون خاصی پیروی نمی‌کند. بهترین سبک نورپردازی برای اتاق خواب شامل: نور اصلی به عنوان لوستر، نور چراغ خواب و نور چراغ مطالعه می‌باشد. این 3 مدل از نورپردازی برای هر اتاقی با هر ابعادی لازم است، حال اگر اتاق خواب شما بیش از 10 متر است و سقف دارای طراحی خاص و آرک می‌باشد بهتر است از نور مخفی یا هالوژن برای زیباتر شدن آن استفاده کرد.

اجزای اتاق خواب مدرن چه چیزهایی هستند؟

اجزای اتاق خواب مدرن چه چیزهایی هستند؟

بر خلاف تصور بسیاری از افراد، اتاق خواب مدرن دارای یک سبک بسیار ساده، با حداقل لوازم و استفاده از حداکثر 2 رنگ در دکوراسیون می‌باشد. اجزای یک اتاق خواب مدرن نسبت به اندازه و ابعاد آن متشکل از: تخت خواب، میز ساده آرایش به همراه آینه، یک قفسه و یا کمد تک رنگ، تابلو به سبک مورد علاقه صاحب اتاق، یک گلدان ترجیحا بلند، یک صندلی مدرن و شیک می‌باشد. باقی لوازم تنها با توجه به سلیقه فرد انتخاب می‌شود اما یک نکته در تمامی اتاق‌های مدرن رعایت می‌شود و آن هم سادگی و اجتناب از پترن‌های شلوغ برای خرید پتو ، روتختی و پرده‌ها می‌باشد. اتاق مدرن عموما از ترکیب رنگ سفید یا طوسی خیلی روشن با یک رنگ ملایم دیگر تشکیل می‌شود و با وجود یک تابلو و یا مبل خاص و شگفت انگیز تکمیل می‌شود. این روزها از این سبک طراحی و دیزاین اتاق خواب بسیار استقبال شده است.

طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال

طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک مینیمال

در ابتدا بهتر است بدانید که مینیمال یک سبک ساده و هنری است که در آن از حداقل لوازم برای دکوراسیون استفاده می‌شود و وجه اشتراک آن با اتاق خواب مدرن، گرایش آن به سادگی است. سبک مینیمال این روزها توانسته جایگاه ویژه‌ای در بین افراد 15 تا 40 سال پیدا کند. در صنعت معماری داخلی و دیزاین منازل به ساده‌تر کردن اتاق خواب و اجتناب از لوازم زیاد با طراحی شلوغ و رنگی رنگی گفته می‌شود. بهتر است بدانید که اوایل تنها هنرمندان و افراد خاص از سبک مینیمال استفاده می‌کردند که با گذشت زمان محبوبیت آن در بین افراد جوان نیز بسیار زیاد شد.

این سبک برای تمامی افراد پیشنهاد می‌شود و هر فضایی را دارای آرامش خواهد کرد. یک اتاق خواب ساده با ترکیب رنگی محدود و به دور از طراحی پر زرق و برق هر کسی را شگفت زده خواهد کرد. لازم به ذکر است که در طراحی مینیمال بیشتر فضا مخصوصا رنگ دیوارها و سقف سفید است و به طور کلی از رنگ سفید بسیار استفاده می‌شود.

نکات مهم در دیزاین اتاق خواب های کوچک

نکات مهم در دیزاین اتاق خواب های کوچک

اتاق خواب‌های کم‌تر از 12 متر جزء موارد کوچک محسوب می‌شوند که با رعایت کردن نکات کلیدی به بزرگ‌تر دیده شدن آن و زیبایی دکوراسیون کمک خواهید کرد.

نکات مهم در طراحی و دیزاین اتاق خواب‌های کوچک عبارتند از:

  • ساده و به دور از شلوغی باشد
  • از ترکیب بیش از 3 رنگ در لوازم استفاده نشود
  • تخت خواب، میز مطالعه و میز آرایشی باید دارای ابعاد کوچک باشند
  • از رنگ شاد و ملایم برای دیوار و سقف استفاده شود
  • بهتر است همانند اتاق خواب مدرن دارای لوازم اضافی نباشد
  • برای مرتب بودن باید از قفسه و کمد مخفی و کم‌جا استفاده کرد
  • از پترن‌های شلوغ برای پرده‌ها و روتختی اجتناب شود
  • با پرده خیلی ضخیم جلوی عبور نور را به داخل را نباید گرفت
  • رعایت نورپردازی مناسب و کافی
  • انتخاب فرش ساده و حدالامکان تک رنگ

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *